Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

xsara picasso 1.8 benzyna, brak kierunkowskazów,

30 Gru 2009 17:57 9035 7
  • Poziom 9  
    Witam. Od kilku tygodni jestem posiadaczem Xsary Picasso z 2001r. No i mam problem. Bez najmniejszych kłopotów auto przetrwało wysokie mrozy - odpalał przy -15°C bez zarzutów. Kiedy przyszła odwilż pojawił się problem z prędkościomierzem elektronicznym - wskazywał to, co chciał bez względu czy auto jechało, czy nie. Po dwóch dniach siadł akumulator, który naładowałem i wsztstko było OK, ale następnego dnia rano akumulator znów był totalnie pusty. Znów go naładowałem zaniosłem i ...
    Podczas montażu zapaliły się (na stałe) wszystkie kontrolki na desce, po odpaleniu silnika nie było możliwości zgaszenia go stacyjką - wyjmowałem kluczyk a silnik jakby nigdy nic pracował. Niekiedy udawało się go zgasić przy lekkim dotknięciu pedału hamulca (to nie żart). Stacyjka czasem zachowuje się poprawnie.
    Na dodatek nie ma kierunkowskazów. Przełącznik działa - kontrolki na desce sygnalizują "miganie", ale efektu brak.
    Bardzo proszę o zainteresowanie się moim kłopotem, docenię każdą sugestię.
  • Poziom 25  
    Do sprawdzenia BSI,(nad nogami kierowcy) pod kątem wilgoci, wytargać kostki i obejrzeć piny.
  • Poziom 9  
    OK dzięki, rozumiem że BSI mogę rozebrać - w sensie zdjąć obudowę - i nic się nie uszkodzi?
  • Poziom 9  
    witam
    BSI rozebrałem i faktycznie było uszkodzone (spalona ścieżka, skorodowane styki przy wtyczce). Oddałem do naprawy elektronikowi, zamontowałem ponownie i... lipa - bez poprawy.
    Czy konieczne jest usunięcie błędu przez komputerowy program diagnostyczny? A może zwarcie w BSI uszkodziło jeszcze coś? Poza brakiem kierunkowskazów i awaryjnych (objawy identyczne jak w przypadku przepalenia się żarówek - kontrolki migają szybciej, przerywacz słychać, jedynie brak efektu na reflektorach) wszystko jest sprawne.
    Pozdrawiam, liczę na podpowiedź.
  • Poziom 10  
    wygląda mi to na brak jednrgo z plusów usterka taka dotyczyła berlingo i xsary na starszej elektryce czyli bez zespolonego przełącznika kierunkowskazów jesli o takim samochodzie rozmawiamy to bedzie to tam ginie plusik podawany ze skrzynki pod maska do bsi
  • Poziom 9  
    elpietrek napisał:
    wygląda mi to na brak jednrgo z plusów usterka taka dotyczyła berlingo i xsary na starszej elektryce czyli bez zespolonego przełącznika kierunkowskazów jesli o takim samochodzie rozmawiamy to bedzie to tam ginie plusik podawany ze skrzynki pod maska do bsi


    Witam, dzięki za nowy trop, ale czy można założyć, że ten plusik ginął w związku ze skorodowanym (odpadły) igłami przy jednej z wtyczek? Jeśli tak, no to zostało to naprawione, a kierunkowskazy nadal nie działają. Czy trzeba najpierw taki błąd wykasować koputerem diagnostycznym, żeby był OK?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A mój przełącznik wygląda tak:
    http://www.allegro.pl/item881210892_przelacznik_swiatel_citroen_xsara_picasso.html
  • Poziom 10  
    no czyli stara elektryka na szczatkowym wanie do bsi od lewej strony wpiete masz dwie 16 pinowe kostki na obu masz wyjscia kierunków jesli wiesz które to sa jestes na wiezchu obok musi byc staly plus ze skrzynki pod maska jesli chcesz uruchom kierunki ze zdjeta obudowa dolna bsi poszukaj przekaznika kierunków i cofnij sie szukajac tego zasilania nie mam dzis dostepu do schematów a nie wiem czy w tygodniu bede miał czas by ci pomóc pozdrawiam jesli ugrzęzniesz napisz na elpietrek(malpa)interia.pl powinnem zajrzec na poczte to ci pomoge
  • Poziom 9  
    Witam, 4 miesiące, kilku mechaników i chyba będzie ok. Przecięta wiązka przewodów nad lewym nadkolem - wchodząca do kabiny, następstwem tego uszkodzone BSI. Na dziś wróciło do normy. Zamykam temat. Być może ta informacja ułatwi komuś zlokalizowanie usterki.