Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL VECTRA KOMBI B 2.0DTI 2001problemy z pobieraniem paliwa

obien 30 Gru 2009 19:35 34164 40
  • #1 30 Gru 2009 19:35
    obien
    Poziom 10  

    Mam pytanie może ktoś już się spotkał z takim przypadkiem.
    Samochód
    OPEL VECTRA KOMBI B 2,0 DTI ( diesel + turbina ) niestety bez komputera pokładowego 2001 rok.
    Problem polega na zatrzymaniu pracy silnika z powodu braku oleju napędowego który niestety jest w baku ( było ). Autko zatrzymuje się wtedy gdy w baku zaczyna być mniej niż 10 litrów paliwa.
    Przykład : jadąc z punktu A do punktu B wskazówka pokazująca stan paliwa zaczyna wskazywać zawartość paliwa mniej niż 10 litrów ( dojeżdżam chyba jeszcze na oparach do stacji benzynowej ) tankuję 30 litrów następnie jadę przez ok. 2-3 kilometrów i samochód staje muszę zakręcić rozrusznikiem kilka razy poczym zostaje pobrane to paliwo które tankowałem i można dalej jechać normalnie.
    Mechanicy rozkładają ręce były takie rzeczy jak czyszczenie baku - martwie się o pompę z i inne podzespoły żeby przy takiej eksploatacji nie padły.

    2 29
  • #2 30 Gru 2009 19:41
    Mateusz Stanisz
    Poziom 10  

    A zdarzyło sie panu np brak paliwa w zbiorniku?
    Bo się wtedy pompa zapowietrza i wtryski

    0
  • #3 30 Gru 2009 19:43
    Piasek80
    Poziom 29  

    Jak pali rano?
    Bo nie sądzę ze na dotyk...

    0
  • #4 30 Gru 2009 19:43
    rally_krakow
    Poziom 10  

    moze zatkany jest odpowietrznik baku i robi sie podcisnienie i nie moze ssac pompa

    2
  • #5 30 Gru 2009 20:08
    obien
    Poziom 10  

    świece nowe , akumulator nowy ( no - z zeszłego roku ) pali na dotyk rano od ( pierwszego strzału ) nawet przy temp. -16 jaka ostanio była , paliwa nigdy nie brakło oprócz tych przypadków opisanych powyżej nie wiem czy to uznawać za brak paliwa było zawsze conajmniej 8-10 litrów nie mniej !!

    Dodano po 6 [minuty]:

    sutuacja opisana występuje TYLKO przy zawartości baku 10 L i mniej

    0
  • #6 30 Gru 2009 20:09
    adam.1.1
    Poziom 17  

    Wymiana pompy paliwa ( w zbiorniku ) pomoże.

    0
  • #7 30 Gru 2009 20:29
    obien
    Poziom 10  

    nie wiem czy to jest optymalne rozwiązanie tak zazwyczaj robią w renomowanym serwisie bo ich diagnoza jest niedokładna - zbyt ogólna
    no i do diesela pompa kosztuje ok 4500 tyś a tak to samochód jeździ sprawnie i normalnie sie zachowuje nie widze potrzeby wymiany pompy ( co prawda się nie znam ).

    0
  • #8 30 Gru 2009 21:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #9 30 Gru 2009 21:01
    niuniu36

    Poziom 27  

    Witam tam niema pompy w baku paliwo zaciąga pompa wtryskowa przez smoka bezpośrednio ze zbiornika i właśnie temu bym się przyglądną może jest na samym dole smoka jakaś nieszczelność

    0
  • #10 30 Gru 2009 21:24
    obien
    Poziom 10  

    zostawiłem samochód u mechanika stwierdził że w baku było jeszcze 10 L paliwa i wyczyścił mi z wszystkich zanieczyszczeń bak tak twierdził oczywiście nie zapewniał mnie że to pomoże trzeba było przetestować !

    0
  • #11 30 Gru 2009 21:34
    autoas
    Poziom 42  

    Czy jak jest jeszcze niby te 10L paliwa, to świeci się rezerwa?

    0
  • #12 30 Gru 2009 22:29
    obien
    Poziom 10  

    NIE rezerwa się zaczyna świecić pózniej NIE ŚWIECI SIĘ

    0
  • #13 30 Gru 2009 22:32
    autoas
    Poziom 42  

    Trudno ocenić problem
    Można by sprawdzić, czy jeśli w baku jest więcej paliwa niż te 10L, np. ok 20L czy też taki objaw występuje

    0
  • #14 30 Gru 2009 22:55
    obien
    Poziom 10  

    nie ten problem występuje tylko wtedy gdy jest ok 10 L i mniej wtedy samochód zaczyna szarpać przerywać i w efekcie końcowym zatrzymuje sie

    0
  • #15 30 Gru 2009 22:58
    autoas
    Poziom 42  

    No tylko w baku szukać...
    Może wskaźnik oszukuje poziom paliwa
    I moja rada, nie szukaj dziury w całym i się ciesz, że auto pali, bo jak kilka razy dopuścisz do zapowietrzenia to załatwisz pompę to pewne, przecież to DTI

    2
  • #16 30 Gru 2009 23:39
    obien
    Poziom 10  

    pisałem ze wskaźnik nie oszukuje a ta "poduszka powietrzna " która tworzy sie może spowodować uszkodzenie pompy właśnie tego sie obawiam jeśli w baku mam 20 L i więcej to ni ma problemu autko śmiga normalnie

    0
  • #17 31 Gru 2009 06:56
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    Wyciągnij smok z baku, wymień wężyk gumowy smok-pokrywa (całe 15cm i dwie opaski) i problem zniknie.
    Ciągnie zapewne powietrze na połączeniu wężyk-smok (do tego poziomu sięga paliwo przy kilkunastu litrach w zbiorniku). Dostęp przez rewizję pod tylnym siedzeniem.

    1
  • #18 31 Gru 2009 08:26
    kundzio77
    Poziom 9  

    Możesz dla świętego spokoju sprawdzić czy zbiornik ma odpowietrzenie,nie dokręcaj korka wlewu.Co do pompy to pilnuj filtra i poziomu paliwa,tam jest pompa promieniowa to te 4,5 wydasz na remont,a nie na nową.

    2
  • #19 31 Gru 2009 09:39
    Piasek80
    Poziom 29  

    Ku tej odpowiedzi skierowałbym się najpierw. Może właśnie coś z odpowietrzaniem zbiornika nie tak. Odkręć korek wlewowy zbiornika paliwa - całkowicie go zdejmij i zobacz czy pomogło. Jak nie - to wciel w życie radę [b]Art.B[b]

    0
  • #20 31 Gru 2009 11:04
    adam.1.1
    Poziom 17  

    OPEL VECTRA KOMBI B 2.0DTI 2001problemy z pobieraniem paliwa


    Tu jest ta pompa . Przez ostatnie 2 miesiące wymieniłem 4 sztuki - na identyczną przypadłość - z pozytywnym rezultatem.

    2
  • #21 31 Gru 2009 13:01
    autoas
    Poziom 42  

    Bym powiedział nie możliwe !!!

    0
  • #22 31 Gru 2009 13:14
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    Cytat:

    Tu jest ta pompa . Przez ostatnie 2 miesiące wymieniłem 4 sztuki - na identyczną przypadłość - z pozytywnym rezultatem.

    Na mój gust na zdjęciu jest smok bez pompy i o tym właśnie pisałem. Nieszczelność występuje albo na opasce, albo pękniętym plastikowym przewodzie smoka.
    W VB DTI nie było nigdy pompy w zbiorniku.
    Pompa była tylko w benzynowych (nota bene kosz smoka, pokrywa i złącze są identyczne i wymienne, na upartego można włożyć pompę od benzyniaka, dodać zawór upustowy przed pompą, co opisałem kiedyś w temacie o zapowietrzaniu w Omedze b DTI).

    0
  • #23 31 Gru 2009 17:58
    obien
    Poziom 10  

    Cytat:
    "Przez ostatnie 2 miesiące wymieniłem 4 sztuki - na identyczną przypadłość - z pozytywnym rezultatem."


    Mam nadzieję że nie trzeba wymieniać z taka częstotliwością tego podzespołu !!!! Napiszcie jaki to koszt jeszcze !!!!!!!!!!

    1
  • #24 31 Gru 2009 18:43
    niuniu36

    Poziom 27  

    Sprawdz ten kawałek wężyka w zbiorniku czy nie pęknięty ma być szczelny i ma być ok

    0
  • #25 31 Gru 2009 19:39
    obien
    Poziom 10  

    Mam prośbę, podpowiedzcie mi jeszcze czy mogę tą usterkę spróbować sam usunąć(czy jest to skomplikowane czy nie) .
    Jaki koszt jest całej ;pompy czy smoka; PROSZĘ o WYJAŚNIENIE co jest co - tego na zdjęciu co prawdopodobnie jest do wymiany Tu kolega wspomina
    adam.1.1

    Cytat:
    Tu jest ta pompa . Przez ostatnie 2 miesiące wymieniłem 4 sztuki - na identyczną przypadłość

    0
  • #26 01 Sty 2010 21:28
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    W Vectrze b 2.0DTI nie ma pompy w zbiorniku! Podnieś siedzenie, zdejmij pokrywkę rewizji, zdejmij przewody, wyciągnij ze zbiornika smok (musisz wymacać i odblokować zatrzaski trzymające smok i przewód powrotny) i będziesz miał jasną sytuację. Wymień węże gumowe od smoka do pokrywy. Jeśli smok jest pęknięty to znajdziesz taki używany za parę groszy.

    1
  • #27 01 Sty 2010 22:42
    obien
    Poziom 10  

    i mówisz żę wymiana samych wężyków pomoże bo logicznie patrząc na tą sytuacje to co wspólnego ma wężyk jeden ,drugi , trzeci z ilością oleju napendowego w baku ?????????????

    0
  • #28 02 Sty 2010 07:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 02 Sty 2010 08:01
    wlodek_1
    Poziom 12  

    Pompy elektryczne w dieslach też występują. Jedne auta maja je w zbiorniku inne pod podwoziem. http://moto.allegro.pl/item855894374_pompa_paliwa_ford_mondeo_opel_vectra_omega_diesel.html

    W tym aucie może być coś takiego. Jeżeli problem z odpaleniem lub zapowietrzeniem występuje gdy jest 10 litrów i mniej to problem jest w zbiorniku a dokładnie to co było napisane prędzej w smoku.

    Jeżeli były by lużne zlącza pękniety przewód między pompą a zbiornikiem to rano byłby problem z odpaleniem.
    Jeżeli nie byłoby odpowietrzania zbiornika to w momencie odkręcania korka wyrzucałby powietrze bądź zaciągał, w zależności od temp ilości paliwa i czasu.

    Któryś kolega napisał proszę sprawdzić w zbiorniku Połączenie zasilające będzie miało wadę czyli wężyk od smoka idący do pokrywy. Może być luźna opaska pęknięty wężyk pęknięta obudowa smoka.

    To auto było przez pana używane i nagle nastał ten problem, czy może kupił Pan samochód i okazało sie że występuje taki mankament ?? Jeżeli jest Pan użytkownikiem i nagle pojawił się ten problem to szukać trzeba w zbiorniku. Jeżeli zostało kupione z taką usterką to gorzej. Ktoś mógł robić coś prędzej. Coś obciął skrucił wyrzucił itd. Pozdrawiam

    2
  • #30 02 Sty 2010 17:50
    obien
    Poziom 10  

    kolego poto sie pytam żeby to zrobić jak nie ja sam to podpowiedzieć mechanikowi tylko widzisz co się dzieje różnorodność waszych opinii mnie niepokii i dlatego chcę być pewny
    A tak naprawde to problemów z odpalaniem nie mam odkąd wymieniłem świece

    0