Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL VECTRA KOMBI B 2.0DTI 2001problemy z pobieraniem paliwa

30 Gru 2009 19:35 35817 40
  • Poziom 10  
    Mam pytanie może ktoś już się spotkał z takim przypadkiem.
    Samochód
    OPEL VECTRA KOMBI B 2,0 DTI ( diesel + turbina ) niestety bez komputera pokładowego 2001 rok.
    Problem polega na zatrzymaniu pracy silnika z powodu braku oleju napędowego który niestety jest w baku ( było ). Autko zatrzymuje się wtedy gdy w baku zaczyna być mniej niż 10 litrów paliwa.
    Przykład : jadąc z punktu A do punktu B wskazówka pokazująca stan paliwa zaczyna wskazywać zawartość paliwa mniej niż 10 litrów ( dojeżdżam chyba jeszcze na oparach do stacji benzynowej ) tankuję 30 litrów następnie jadę przez ok. 2-3 kilometrów i samochód staje muszę zakręcić rozrusznikiem kilka razy poczym zostaje pobrane to paliwo które tankowałem i można dalej jechać normalnie.
    Mechanicy rozkładają ręce były takie rzeczy jak czyszczenie baku - martwie się o pompę z i inne podzespoły żeby przy takiej eksploatacji nie padły.
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 10  
    A zdarzyło sie panu np brak paliwa w zbiorniku?
    Bo się wtedy pompa zapowietrza i wtryski
  • Poziom 29  
    Jak pali rano?
    Bo nie sądzę ze na dotyk...
  • Poziom 10  
    moze zatkany jest odpowietrznik baku i robi sie podcisnienie i nie moze ssac pompa
  • Poziom 10  
    świece nowe , akumulator nowy ( no - z zeszłego roku ) pali na dotyk rano od ( pierwszego strzału ) nawet przy temp. -16 jaka ostanio była , paliwa nigdy nie brakło oprócz tych przypadków opisanych powyżej nie wiem czy to uznawać za brak paliwa było zawsze conajmniej 8-10 litrów nie mniej !!

    Dodano po 6 [minuty]:

    sutuacja opisana występuje TYLKO przy zawartości baku 10 L i mniej
  • Poziom 17  
    Wymiana pompy paliwa ( w zbiorniku ) pomoże.
  • Poziom 10  
    nie wiem czy to jest optymalne rozwiązanie tak zazwyczaj robią w renomowanym serwisie bo ich diagnoza jest niedokładna - zbyt ogólna
    no i do diesela pompa kosztuje ok 4500 tyś a tak to samochód jeździ sprawnie i normalnie sie zachowuje nie widze potrzeby wymiany pompy ( co prawda się nie znam ).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post

    Poziom 27  
    Witam tam niema pompy w baku paliwo zaciąga pompa wtryskowa przez smoka bezpośrednio ze zbiornika i właśnie temu bym się przyglądną może jest na samym dole smoka jakaś nieszczelność
  • Poziom 10  
    zostawiłem samochód u mechanika stwierdził że w baku było jeszcze 10 L paliwa i wyczyścił mi z wszystkich zanieczyszczeń bak tak twierdził oczywiście nie zapewniał mnie że to pomoże trzeba było przetestować !
  • Poziom 42  
    Czy jak jest jeszcze niby te 10L paliwa, to świeci się rezerwa?
  • Poziom 10  
    NIE rezerwa się zaczyna świecić pózniej NIE ŚWIECI SIĘ
  • Poziom 42  
    Trudno ocenić problem
    Można by sprawdzić, czy jeśli w baku jest więcej paliwa niż te 10L, np. ok 20L czy też taki objaw występuje
  • Poziom 10  
    nie ten problem występuje tylko wtedy gdy jest ok 10 L i mniej wtedy samochód zaczyna szarpać przerywać i w efekcie końcowym zatrzymuje sie
  • Poziom 42  
    No tylko w baku szukać...
    Może wskaźnik oszukuje poziom paliwa
    I moja rada, nie szukaj dziury w całym i się ciesz, że auto pali, bo jak kilka razy dopuścisz do zapowietrzenia to załatwisz pompę to pewne, przecież to DTI
  • Poziom 10  
    pisałem ze wskaźnik nie oszukuje a ta "poduszka powietrzna " która tworzy sie może spowodować uszkodzenie pompy właśnie tego sie obawiam jeśli w baku mam 20 L i więcej to ni ma problemu autko śmiga normalnie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Możesz dla świętego spokoju sprawdzić czy zbiornik ma odpowietrzenie,nie dokręcaj korka wlewu.Co do pompy to pilnuj filtra i poziomu paliwa,tam jest pompa promieniowa to te 4,5 wydasz na remont,a nie na nową.
  • Poziom 29  
    Ku tej odpowiedzi skierowałbym się najpierw. Może właśnie coś z odpowietrzaniem zbiornika nie tak. Odkręć korek wlewowy zbiornika paliwa - całkowicie go zdejmij i zobacz czy pomogło. Jak nie - to wciel w życie radę [b]Art.B[b]
  • Poziom 17  
    OPEL VECTRA KOMBI B 2.0DTI 2001problemy z pobieraniem paliwa


    Tu jest ta pompa . Przez ostatnie 2 miesiące wymieniłem 4 sztuki - na identyczną przypadłość - z pozytywnym rezultatem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Cytat:
    "Przez ostatnie 2 miesiące wymieniłem 4 sztuki - na identyczną przypadłość - z pozytywnym rezultatem."


    Mam nadzieję że nie trzeba wymieniać z taka częstotliwością tego podzespołu !!!! Napiszcie jaki to koszt jeszcze !!!!!!!!!!

  • Poziom 27  
    Sprawdz ten kawałek wężyka w zbiorniku czy nie pęknięty ma być szczelny i ma być ok
  • Poziom 10  
    Mam prośbę, podpowiedzcie mi jeszcze czy mogę tą usterkę spróbować sam usunąć(czy jest to skomplikowane czy nie) .
    Jaki koszt jest całej ;pompy czy smoka; PROSZĘ o WYJAŚNIENIE co jest co - tego na zdjęciu co prawdopodobnie jest do wymiany Tu kolega wspomina
    adam.1.1
    Cytat:
    Tu jest ta pompa . Przez ostatnie 2 miesiące wymieniłem 4 sztuki - na identyczną przypadłość
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    i mówisz żę wymiana samych wężyków pomoże bo logicznie patrząc na tą sytuacje to co wspólnego ma wężyk jeden ,drugi , trzeci z ilością oleju napendowego w baku ?????????????
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Pompy elektryczne w dieslach też występują. Jedne auta maja je w zbiorniku inne pod podwoziem. http://moto.allegro.pl/item855894374_pompa_paliwa_ford_mondeo_opel_vectra_omega_diesel.html

    W tym aucie może być coś takiego. Jeżeli problem z odpaleniem lub zapowietrzeniem występuje gdy jest 10 litrów i mniej to problem jest w zbiorniku a dokładnie to co było napisane prędzej w smoku.

    Jeżeli były by lużne zlącza pękniety przewód między pompą a zbiornikiem to rano byłby problem z odpaleniem.
    Jeżeli nie byłoby odpowietrzania zbiornika to w momencie odkręcania korka wyrzucałby powietrze bądź zaciągał, w zależności od temp ilości paliwa i czasu.

    Któryś kolega napisał proszę sprawdzić w zbiorniku Połączenie zasilające będzie miało wadę czyli wężyk od smoka idący do pokrywy. Może być luźna opaska pęknięty wężyk pęknięta obudowa smoka.

    To auto było przez pana używane i nagle nastał ten problem, czy może kupił Pan samochód i okazało sie że występuje taki mankament ?? Jeżeli jest Pan użytkownikiem i nagle pojawił się ten problem to szukać trzeba w zbiorniku. Jeżeli zostało kupione z taką usterką to gorzej. Ktoś mógł robić coś prędzej. Coś obciął skrucił wyrzucił itd. Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    kolego poto sie pytam żeby to zrobić jak nie ja sam to podpowiedzieć mechanikowi tylko widzisz co się dzieje różnorodność waszych opinii mnie niepokii i dlatego chcę być pewny
    A tak naprawde to problemów z odpalaniem nie mam odkąd wymieniłem świece