Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 626 GW 98' Centralny zamek + alarm

Norbiiis 30 Dec 2009 19:54 3732 14
  • #1
    Norbiiis
    Level 12  
    Witam wszystkich.
    A więc mam mały problem z podpięciem sie pod CZ. Przy podłączonym oporniku do przewodu zamykania sygnał dochodzi i zamek sie zamyka, ale nie moge znaleść wejścia żeby podpiąć otwieranie. Zastanawia mnie jedno, że jak podaje mase ( bez opornika) kontrolką do tego samego przewodu co zamyka mi auto wtedy CZ sie otworzy.

    CZ mam orginalnie sterowany z pilota.
  • #2
    15darekvw
    Level 27  
    witam pod jeden przewód ten co odnalazłes w aucie od c.amka podłanczasz sygnał zamnij oraz otwórz wychodzacy z alarmu lub sterownika c.zamka,jeden bezposrednio(masa) a drugi przez diode(rowniez masa) i woczas wszystko jest ok,pozdrawiam
  • #3
    Norbiiis
    Level 12  
    15darekvw wrote:
    witam pod jeden przewód ten co odnalazłes w aucie od c.amka podłanczasz sygnał zamnij oraz otwórz wychodzacy z alarmu lub sterownika c.zamka,jeden bezposrednio(masa) a drugi przez diode(rowniez masa) i woczas wszystko jest ok,pozdrawiam


    Robiłem tak przez opornik i przez diode prostowniczą. A jaka ma być dioda??
  • #4
    15darekvw
    Level 27  
    15darekvw wrote:
    witam pod jeden przewód ten co odnalazłes w aucie od c.amka podłanczasz sygnał zamnij oraz otwórz wychodzacy z alarmu lub sterownika c.zamka,jeden bezposrednio(masa) a drugi przez diode(rowniez masa) i woczas wszystko jest ok,pozdrawiam



    połacz przewody na koncówkach wychodzace od alarmu(impuls zamknij,otwórz) przetnij przewód od sygnału zamkniecia i wstaw diode(przylutuj) i ten jeden koniec co masz połaczony(dwa przewody od sygnału zamknij,otwórz)przylutuj do sterowania przewodu w aucie, i po sprawie dzrzwi sie zamykaja i otwieraja:D
  • #5
    Norbiiis
    Level 12  
    15darekvw wrote:
    połacz przewody na koncówkach wychodzace od alarmu(impuls zamknij,otwórz) przetnij przewód od sygnału zamkniecia i wstaw diode(przylutuj) i ten jeden koniec co masz połaczony(dwa przewody od sygnału zamknij,otwórz)przylutuj do sterowania przewodu w aucie, i po sprawie dzrzwi sie zamykaja i otwieraja:D


    Kolego właśnie tak zrobiłem i nic to nie dało auto tylko sie zamykało, lub nie pozwalało zamykać i otwierać wogle (nawet orginalnym pilotem), a przez opornik zamykało ale nie otwierało.
  • #6
    15darekvw
    Level 27  
    15darekvw wrote:
    15darekvw wrote:
    witam pod jeden przewód ten co odnalazłes w aucie od c.amka podłanczasz sygnał zamnij oraz otwórz wychodzacy z alarmu lub sterownika c.zamka,jeden bezposrednio(masa) a drugi przez diode(rowniez masa) i woczas wszystko jest ok,pozdrawiam



    połacz przewody na koncówkach wychodzace od alarmu(impuls zamknij,otwórz) przetnij przewód od sygnału zamkniecia i wstaw diode(przylutuj) i ten jeden koniec co masz połaczony(dwa przewody od sygnału zamknij,otwórz)przylutuj do sterowania przewodu w aucie, i po sprawie dzrzwi sie zamykaja i otwieraja:D



    a jakim opornikiem zamykałes ??? taki wlutuj tam niema duzych pradów to sa tylko sygnaly,nie pamietam dokłednie jakiej wartosci jest ten opornik,jesli chcesz dokładnie wiedziec zmierz miernikiem,jesli chodzi o diode prostowniczom to ona ma inne przeznaczenie :!::!::!:
  • #7
    Norbiiis
    Level 12  
    Opornik 1 kilo om i zamykało, ale nie otwierało. Wiem, że diode prostowniczą stosuje sie np pod kierunki ale takie dostałem namiary ale to nic nie dało
  • #8
    15darekvw
    Level 27  
    najłatwiej chyba bedzie ci te zamki podłaczyc pod przycisk zamknij,otwórz który jest wewnatrz kabiny tam nie powinnes miec zadnego problemu,niejednokrotnie jak podłanczałem sterownie zamków podłanczłem sie pod panel sterowania w kabinie zamiast montowac opornik i szukac przewodowi,taki panel lub sam włacznik od przycisku zmknij,otwórz trzeba rozebrac i sie tam wlutowac dwoma przewodami od sterowania z alarmu , w tym właczniku masz juz zamontowany opornik fabryczny :D
  • #9
    Norbiiis
    Level 12  
    Nie mam opcji lock i unlock drzwi. Mam tylko rygielki. Podpinałem się pod 2 centralki od siłowników i od pilota, daje to ten sam efekt.
  • #10
    15darekvw
    Level 27  
    niewiem juz co o tym myslec na poczatku napisałes ze drzwi sie zamykaja i otwieraja jak rozpoczałes temat wiec teoretycznie jak ci odpisałem powinno wszystko działac i byc ok,lecz tak niejest jak odpisałes moze wszystko jest ok twoj przewód który znalazłes oraz moj opis tez jest ok tylko masz kluczyki w stacyjce lub kracowka drzwi jest zwarta jak drzwi sa otwarte i niemozna sterowac zamkami:?::?::?:,np.jest tak w AUDI jak masz kluczyki w stacyjce wył. wiesz oco chodzi chyba:?:,jest jeszcze jedna mozliwisc podłaczenie sie pod zasilanie siłownika +12V w drzwi kierowcy(separuj dioda prostownicza) wówczas jak podasz zailanie zamknij to siłownik sie zamknie i sam zasteruje c.zamkami i potem otwórz zmienia sie polaryzacja i zamki sie otwieraja napewno masz w alarmie mozliwosc konfiguracji sterowania c.zamkami zobacz na schemacik .
  • #11
    Norbiiis
    Level 12  
    Tak jak pisałem przez opornik zamkne. Żeby otworzyć podłączam kontrolke pod mase auta i dotykam pod ten sam przewód i sie otwiera (ale musze wtedy odłączyć przewód od zamykania). Wiec nie wiem co jest grane, że przez kontrolke moge otworzyć. W alarmie mam tylko ustawianie impulsów na lock i unlock, a kabelki od alarmu mogą sterować + i -. Drzwi mam zamknięte a kluczyk z pilotem w ręku.
  • #12
    15darekvw
    Level 27  
    jesli recznie symulujesz zamknij i otwórz i jest ok , a jak podłaczysz alarm zaczyna sie problem moze masz uszkodzone wyjscie przekaznika w alarmie z któregos impulsu zamknij lub otwórz jest stała masa ,miałem takie dwa przypadki w nowych alarmach wada fabryczna(zwarty przekaznik) i cały czas była wystawiona masa proponuje sprawdzic te wyjscia czy działaja poprawnie,jesli było by cos nie tak to sprobój diodami prostowniczymi wyseparowac sygały zamknij otwórz,zobacz jaki bedzie rezultat tego wszystkiego.
  • #13
    Norbiiis
    Level 12  
    Też o tym myslałem. Ale podpiełem kontrolke pod plus i raz pod jeden kabelek i raz pod drugi, kontrolka sie zapala po wciskaniu pilotem. Więc alarm jest wporządku.

    Może ktoś jeszcze wpadnie na jakis pomysł??
  • #14
    piotrwoznicki28
    Level 11  
    Temat pewnie przedawniony, ale odpowiedzi do końca nikt nie udzielił, a że miałem podobny przypadek, więc go rozwiązałem przekaźnikiem np: HPKW lub podobnym - podając na wyjściu masę przez rezystor 1 kom.
  • #15
    Norbiiis
    Level 12  
    Temat oczywiście został rozwiązany, w alarmie było coś zwarte i puszczał na otwieranie ciągły sygnał masy.