Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Technik Elektryk - Faber CK
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Webasto DBW46 12v z 95r kłopoty z odpaleniem

ambudz 30 Gru 2009 20:13 12411 44
  • #1 30 Gru 2009 20:13
    ambudz
    Poziom 9  

    Zakupiłem ten piecyk calutki kompletny, z całą instalacją. Przed zamontowaniem chciałem to sprawdzić na stole. Podłączyłem wszystko, tz. elektrykę (ze schematu),paliwo, obieg płynu też jest. Niby wszystko jest ok. Odpalam je z programatora i startuje, ale wszystko nie tak jak trzeba: zapala się zielona dioda, włącza się pompka cyrkulacji płynu, pompka dozująca powietrze i obwód nawiewu w aucie i tak działa to przez około 1 min. Po tym czasie wyłącza się pompka dozująca powietrze, a cała reszta sobie pracuje. Ani razu nie zadziałała pompka paliwa, nie ma też sygnału na świecę żarową choć ona powinna wystartować (chyba) pierwsza. Sprawdziłem wszystkie połączenia elektr., podmieniłem sterownik na drugi taki sam i żadnych zmian. Może ma ktoś jakieś sugestie.

    0 29
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #2 30 Gru 2009 23:07
    skylark
    Poziom 25  

    Sprawdź czy jest przejście na bezpieczniku termicznym na końcu wymiennika.

    0
  • #3 31 Gru 2009 18:07
    ambudz
    Poziom 9  

    Sprawdziłem i przejście jest. Ze sterownika podczas pracy jednak nie ma żadnego sygnału na ten bezpiecznik temperatury. Nie bardzo natomiast wiem jak resztę sprawdzić ( z wyjątkiem czujnika płomienia).

    0
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #4 02 Sty 2010 12:41
    ambudz
    Poziom 9  

    Właśnie doczytałem się że czujnik płomienia podczas pracy, przy braku płomienia powinien "puszczać" 12V , natomiast z płomieniem odczyt powinien wynosić około 1V. U mnie przy pracy "na ciemno" jest 0,8V na wyjściu i to chyba jest problem. Czy dobrze myślę? Pytam bo pewnie bez zniszczenia tego czujnika nie uda mi się go wydobyć.

    0
  • #5 02 Sty 2010 13:43
    632256
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 03 Sty 2010 23:53
    ambudz
    Poziom 9  

    Nic nie daje.... Jutro pojutrze będę miał całe takie samo webasto na części i wtedy jak się uda napiszę co pomogło.

    0
  • #7 13 Sty 2010 19:08
    ambudz
    Poziom 9  

    "neopawel1" Dzięki za pomoc Chłopie.

    0
  • #8 14 Sty 2010 12:52
    neopawel1
    Poziom 9  

    ambudz cała przyjemnosc po mojej stronie chopie

    0
  • #9 14 Sty 2010 19:09
    ambudz
    Poziom 9  

    Nie możesz, czy nie chcesz pomóc, nie obchodzi mnie to. Nie pisz proszę.

    0
  • #10 07 Lut 2010 19:04
    irek711
    Poziom 9  

    Witam Zakupiłem takie webasto i nie wiem jak je podłączyć Znalazłem instrukcje ale po angielsku Masz może coś po naszemu?

    0
  • #12 13 Lut 2010 09:16
    irek711
    Poziom 9  

    Technicznie mniej więcej wiem jak to zrobić. Gorzej z połączeniami elektrycznymi. Webasto pochodzi z demontażu i jest kilka kabli po prostu uciętych . Nie wiem co do nich ma być. Mogę się domyślać że jakiś czujnik, sterowanie dmuchawy w aucie ale co i gdzie? W przyszłym tygodniu mam urlop więc postaram się zadać konkretne pytania. Byłbym wdzięczny za podpowiedzi. Na razie dzięki za instrukcję !

    0
  • #13 13 Lut 2010 11:09
    __luke86__
    Poziom 13  

    Ale przecież w instrukcji jest schemat elektryczny i jest wszystko narysowane czarno na białym co gdzie i z czym ma być połączone, opisane są nawet kolory przewodów.

    0
  • #14 14 Lut 2010 09:26
    irek711
    Poziom 9  

    OK.Wszystko jest napisane tyle że po angielsku. Gorzej że jak ja chodziłem do szkoły to ruskiego uczyli! Zraz usłyszę że jak się nie znam to mam pojechać do elektryka wyłożyć kasę i mieć z głowy. Ale chyba nie o to chodzi? Próbowałem uruchomić na sucho coś tam się załączyło chyba pompka wody i spalił się bezpiecznik. Po wymianie bezpiecznika na większy i zalaniu wodą webasto odpaliło. Zostają mi jednak zbędne kable.

    0
  • #15 19 Lut 2010 23:45
    ambudz
    Poziom 9  

    Jeśli chodzi o problem z odpaleniem mojego webasto (objawy opisane wyżej) to sprawa się wyjaśniła: uszkodzony czujnik temperatury.

    irek711 rozumiem, że wszystko chodzi tak jak powinno, czyli odpala, grzeje wodę i potem samo się wyłącza. Jakie przewody Ci zostały?
    Jeśli masz to tak na "krótko" podłączone to pewnie zostały Ci przewody zasilające dmuchawę auta(dwa grube przewody czarny i czerwony i jeszcze jeden cieńszy chyba zielono-biały) Grube do dmuchawy i cienki do sterowania przekaźnikiem.
    Jeśli to nie to, to napisz jakie kolory (jeśli instalacja oryginalna) i jakie wtyczki i nr styku. Wszystko tam jest opisane.

    0
  • #16 20 Lut 2010 11:28
    irek711
    Poziom 9  

    Dokładnie. Tak też się domyślałem . Czarny i czerwony przekaźnik do dmuchawy i biało-niebieski tylko gdzie to podłączyć ? Zostają jeszcze 3, brązowy chyba masowy i niebieski z brązowym podłączone do styków 1 i 2 wtyczki B na głównym sterowniku.

    0
  • #17 20 Lut 2010 19:54
    ambudz
    Poziom 9  

    Webasto DBW46 12v z 95r kłopoty z odpaleniem
    Wszystko tu masz zaznaczone. Ten schemat jest w pdf do którego link jest wyżej. Sprawdź z tym schematem wszystkie połączenia... tak dla pewności.
    Webasto "chodzi" bez podłączonej wtyczki "B" do sterownika?

    1
  • #18 21 Lut 2010 09:44
    irek711
    Poziom 9  

    Sorry kolego że będę trochę przynudzał! Schemat mam ale komp mi trochę niedomaga i i nie mogłem zainstalować translatora. Czarny z czerwonym w obwód dmuchawy ale co z tym niebiesko-białym? Z tego co zrozumiałem do jakiegoś termostatu w kabinie ale jak i gdzie? No i te dwa brązowy z niebieskim . Co to jest oznaczone literką Y ( dosing pump?) Jestem laikiem więc wolę trzy razy zapytać.
    I jeszcze jedno może ktoś wytłumaczy po "polskiemu" jak się programuje ten zegarek?

    0
  • #19 21 Lut 2010 17:04
    ambudz
    Poziom 9  

    Translatora nie musisz instalować. Masz go tu:http://www.wykop.pl/ramka/61513/nowy-translator-i-nie-tylko-on-line-od-google
    Mój błąd. Tobie chodziło o wtyczkę "B" a ja o pisałem o "C". Wtyczka "B" to podłączenie pompy paliwa czyli "Y".
    Niebiesko-biały jeśli wychodzi z wtyczki"A" 6 pin to jest to przede wszystkim sterowanie przekaźnikiem, który w razie potrzeby uruchomi silnik dmuchawy auta, ja u siebie nie miałem termostatu (fajnie jednak jest go mieć ponieważ oszczędzasz akumulator). Programowanie faktycznie jest mało intuicyjne. Naciskasz przycisk z zegarkiem i trzymając go ustawiasz aktualną godzinę za pomocą strzałek. O ile dobrze pamiętam.

    0
  • #20 27 Lut 2010 13:01
    irek711
    Poziom 9  

    Czyli co? Powinna być trzecia pompka? Myślałem że pompka podająca paliwo to M1 ale z tłumaczenia wychodzi że to wentylator powietrza! Czyli mam niekompletne webasto? Co do biało-niebieskiego tak jak piszesz do styku 6 ale jest drugi .Chyba są rozbieżności ze schematem!

    0
  • #21 01 Mar 2010 13:02
    ambudz
    Poziom 9  

    M1 to wentylator powietrza spalania. Pompka paliwa jest niezbędna. ten biało-niebieski zobacz czy przypadkiem nie jest biało-zielony. Łatwo pomylić te kolory, gdy przewody są brudne. Pin 6 to powinno być sterowanie silnikiem dmuchawy auta. Dmuchawy tej nie podłączysz bezpośrednio bo to b. duży prąd. Do tego służy przekaźnik. Rysunek z tłumaczeniem (jako takim)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Webasto DBW46 12v z 95r kłopoty z odpaleniem

    0
  • #22 06 Mar 2010 10:52
    irek711
    Poziom 9  

    Miałeś rację kolego ! Przewód jest biało-zielony z tym że u mnie jest dwa przekaźniki. Ten biało-zielony idzie do styków 86 w obydwu a drugi przewód ten biało-niebieski idzie do styków 85 też w obydwu przekaźnikach i on jest po prostu obcięty . Na schemacie styk 85 podłączony jest do masy. W tym pierwszym jak na schemacie przewody do dmuchawy w drugim do styku 30 jest masa, styk 87 wolny, styk 87a przewód brązowy też obcięty.

    0
  • #23 08 Kwi 2010 01:04
    misiek1111
    Poziom 21  

    Moze ktos mi pomoze. Webasto Termo Top C - benzyna

    Zazwyczaj odpala normalnie, ale coraz czesciej podczas startu strzela z wydechu i czuc zapach benzyny.

    Moze ktos mial taki przypadek?

    0
  • #24 13 Paź 2010 22:40
    1robert
    Poziom 18  

    witam
    jak podłączyć takie webasto jak w temacie z klimatronikiem VW passat b4 żeby wentylator dmuchał w aucie??
    tam jest sterowanie PWM na biegunie ujemnym..
    nie chcę czegoś upalić a pewnie jest jakiś sposób
    proszę o pomoc

    0
  • #25 17 Mar 2011 14:23
    Chudson
    Poziom 11  

    Panowie czy dbw46 można sterować w inny sposób niż orginalnym zegarem ?

    Znaczy ,czy podpasuje jakiś inny podobny zegar ? Bo jest tego dość sporo na allegro ale o ten od dbw46 ( 4 przyciski dołem i dwa po bokach wyświetlacza ) trudno lub drogo .


    A może wystarczy zwykły przełącznik zamontować żeby włączać urządzenie ( pomijając włącznik czasowy ) ??

    0
  • #26 17 Mar 2011 16:01
    skylark
    Poziom 25  

    Można... wystarczy podać +12V (24V)

    0
  • #27 17 Mar 2011 18:43
    Mr Muzik
    Poziom 2  

    Witam
    Kolejny laik szuka pomocy :?:
    Właśnie kupiłem zestaw webasta DBW 46. Teoretycznie jest kompletny, bo w praktyce nie mam ani kawałka wiązki (wystające kikuty kabli z wtyczek - da się rozpoznać kolor i tyle). Próbowałem dopasować wiązki w różnych elementach zestawu, ale żadna wtyczka nie znajduje pokrycia w innej kolorami i ilością kabli.
    Przestudiowałem zamieszczone powyżej schematy i opisy, ale nie wszystko jest dla mnie oczywiste (bawiłem się kabelkami ponad 10 lat temu więc mocno wyszedłem z wprawy).
    kilka pytań:
    1. Wyprowadzenia z jednostki centralnej to opisane po lewej złącze A (z rozrysem wtyczki ponad schematem) a pozostałe B C i D? Czy Złącze B to podłączenie pompy dozującej paliwo, C jest kolejne a D to reszta styków jednostki centralnej na dole od prawej strony rysunku?
    Co to za połączenie na złączu C i do czego ma służyć w praktyce przełącznik S3 (żeby ją załączać bez zapalania silnika czy żeby ją załączać bez włączania webasta?)
    Co to za złącze po lewej rysunku pomiędzy zegarem a resztą instalacji (opisane u góry X1Y1, a na dole X2Y2)
    Czy termostat nie jest zabudowany wewnątrz obudowy zegara sterującego (mam wersję zegara opisaną Audi - całość jest podobno z Audi100 C4)
    Jak działa wentylator w przypadku tego połączenia (z termostatem lub bez): Po załączeniu webasta dmuchawa chodzi sterowana jego sterownikiem, a co w momencie włączenia webasta podczas jazdy (lub zapalenia silnika podczas pracy webasta) Nadal jest tylko jeden wybrany bieg wentylatora z tego załączenia czy w jakiś sposób przechodzi na sterowanie przełącznikiem prędkości pracy wewnątrz kabiny (jeśli tak to w jaki? Sterownik po podaniu gdzieś napięcia odłącza wentylator).
    Na górze schematu są trzy przewody "+" Który jest od czego i czemu nie jest to jeden
    Na razie tyle, żeby nie zanudzić. W weekend planuję próby podłączenia poza samochodem. wtedy albo pare pytań się wyjaśni samych albo przyrośnie cała góra pytań nowych :D

    0
  • #29 30 Lip 2011 13:44
    misiek1111
    Poziom 21  

    Sprawdź w dokumentacji jaka jest pompka do Twojego modelu i porównaj z modelem, który chcesz kupić. W ostateczności można się podłączyć kompem i wyregulować dawkę paliwa do powietrza.

    0
  • #30 30 Lip 2011 19:00
    skylark
    Poziom 25  

    Pompa ta nie będzie pasowała z powodu zbyt małej wydajności... tego składem mieszanki nie da się skompensować.

    0