Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Fabryka Prądu
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogrzewanie podłogowe tylko włazience

30 Gru 2009 20:18 5248 21
  • Poziom 10  
    Witam!! Proszę o pomoc!! A mianowicie chciałem się zorientować jak z tymi podłogówkami. Czytałem dużo na forum ale dalej nie wiem co myśleć. Mam wybudowany dom w surowym stanie na wiosnę będę robił ogrzewanie c o. Będę go robił sam wszędzie będzie ogrzewanie standardowe grzejnikami. Zastanawiam się nad wspomaganiem ogrzewania w łazience chce tam grzejnik drabinkowy i myślę nad podłogówką czy wystarczyło by takie coś jak w podanym linku?? Czy będzie to działać i czy należy do tego coś dodać??
    Wiem że jest już masę tematów tego typu ale proszę o wyrozumiałość!!

    Ogrzewanie podłogowe tylko włazience
  • Fabryka Prądu
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Może byłoby prościej i taniej gdybyś zastosował zawór RTL jak na rysunku


    Ogrzewanie podłogowe tylko włazience
  • Poziom 10  
    a tego zaworu mieszającego nie potrzeba??
    I będzie to działało nie będzie tak że będzie za ciepła temperatura??

    Dodano po 1 [minuty]:

    na tym rysunku jest napisane że obie rury są podłączone równolegle jest to istotne ??
  • Poziom 10  
    jeżeli jest tak jak piszecie to bardzo się ciesze mam nadzieje że macie racje Jeśli jest ktoś kto może mi coś jeszcze doradzić to bardzo proszę
  • Pomocny post
    Specjalista - systemy grzewcze
    paciagk napisał:
    a tego zaworu mieszającego nie potrzeba??

    nie
    Cytat:

    I będzie to działało

    tak
    Cytat:

    nie będzie tak że będzie za ciepła temperatura??


    nie
    Cytat:

    Dodano po 1 [minuty]:

    na tym rysunku jest napisane że obie rury są podłączone równolegle jest to istotne ??


    Woda płynąc do grzejnika drabinkowego natrafi na trójnik, tam rzdzieli się strumień wody na dwie części, jedna część wody popłynie do grzejnika drabinkowego, druga część poprzes meandry podłogówki dopłynie do zaworu RTL, tam zostanie zmierzona temperatura wody. Jeśli będzie niższa od nastawionej zawór pozostanie otwarty, jeśli będzie wyższa od nastawionej zawór RTL zamknie się uniemożliwiając przepływ wody przez podłogę. Woda w tym czasie (w podłodze) stygnie, zawór znowu może się otworzyć.
    Proponuję zainstalować ogrzewanie podłogowe w przedpokoju, w wiatrołapie, jeśli masz takie pomieszczenie i w kuchni

    Dodano po 2 [minuty]:

    paciagk napisał:
    jeżeli jest tak jak piszecie to bardzo się ciesze mam nadzieje że macie racje Jeśli jest ktoś kto może mi coś jeszcze doradzić to bardzo proszę


    Myślę, że ta lektura rozwieje twoje wątpliwości. Przeczytaj to http://gazetadom.pl/Ladny-Dom/1,61608,4828905.html
  • Fabryka Prądu
  • Poziom 13  
    Ja mam tak zrobione i działa bez zarzutu. Na poczatku miałem troche problemu, bo musiałem pobawic sie poprzykrecanie paru kaloryferow, zeby sie zagrzała, bo pompe miałem za słabą ale teraz smiga. Proponuje zastanowic sie, czy w innych pomieszczeniach tez nie zrobic podłogowki, zwłaszcza, ze wszystkie wylewki bedziesz dopiero robił. Wsadzenie rury pex przed wylaniem wylewki to az taki kłopot nie jest i chocbys od razu tego nie podłaczał, to jak Ci sie ciepła podłoga spodoba, to bez przeszkod bedziesz zawsze mogł sie podłaczyc ;). Ja w kazdym badz razie napewno bym tak zrobił :).
    Pozdrawiam!
  • Poziom 10  
    jeszcze jedno pytanie czy montując taka podłogówkę z zaworem rtl trzeba na grzejnikach montować zawory termostatyczne??

    Dodano po 6 [minuty]:

    i czy zawory termostatyczne można stosować do zwykłej instalacji i jak one się sprawują
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Obowiązku nie ma, ale na pewno lepiej będzie z zaworami termostatycznymi. W łazience natomiast na drabince zaworu termostatycznego nie zakładaj. Choć jeden grzejnik w układzie CO nie powinien być blokowany, poza tym w łazience musi być cieplej niż w innych pomieszczeniach. Nie powinno być też głowiczki termostatycznej w pomieszczeniu, w którym będzie termostat pokojowy. To tyle.
  • Poziom 10  
    i której firmy zawory są dobre?? niech ce kupić bubla

    Dodano po 1 [minuty]:

    ol_an napisał:
    Nie powinno być też głowiczki termostatycznej w pomieszczeniu, w którym będzie termostat pokojowy. To tyle.
    sorki ale możesz jeszcze raz jaśniej nie zajażyłem

    Dodano po 1 [minuty]:

    termostat pokojowy jest taka możliwość jak to działa sorki ale nie słyszałem o tym

    Dodano po 3 [minuty]:

    zaznaczam ze będę miał ogrzewanie piecem zwykłym węglowym z wentylatorem i pompą
  • Specjalista - systemy grzewcze
    No tak. to wiele wyjaśnia. Żadnych głowiczek, nie za dużo podłogi. Poprzestań na łazience
  • Poziom 10  
    wiesz ja jestem samoukiem!! mam to rodzinne z ojcem robiłem już w aktualnym domu ogrzewanie c o ale wiesz ojciec jest wiekowy nie zna się na nowościach a ja Lubie pokombinować i chciałbym zrobić jak najlepiej jeżeli masz czas to napisz juz cos ciekawego może opisz jak ty masz zrobione

    Dodano po 51 [sekundy]:

    a jaki ty masz piec z podajnikiem??

    Dodano po 1 [minuty]:

    łazienka będzie miała 7mk minus wanna i prysznic wiec jakies 4-5mk

    Dodano po 9 [minuty]:

    wiesz ja jestem samoukiem!! mam to rodzinne z ojcem robiłem już w aktualnym domu ogrzewanie c o ale wiesz ojciec jest wiekowy nie zna się na nowościach a ja Lubie pokombinować i chciałbym zrobić jak najlepiej jeżeli masz czas to napisz juz cos ciekawego może opisz jak ty masz zrobione
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Ja mam kocioł gazowy, tu można sobie pozwolić na wiele więcej niż przy kotle stałopalnym. Zasosuj się do mojego poprzedniego posta. żadnych głowiczek (oprócz RTL) no i nie za wiele podłogówki.
  • Poziom 10  
    ok dzięki wiele mi pomogłeś!! Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Witam, u znajomego podłączyłem szeregowo -gorąca woda (60-80C) płynie przez duży grzejnik drabinkowy następnie zawór z głowicą RTL i (40C) trafia do podłogówki. Nie bardzo wierzyłem, że będzie działać z powodu zbyt wolnego przepływu, ale po dwóch latach stwierdzam "działa dobrze" grzejnik gorący, podłoga ciepła w łazience OK.
  • Poziom 21  
    a dlaczego tylko w łazience ?
    jesli to problem finansowy to nalezy sie zastanowic co wazniejsze ogrzewanie z którego korzysta sie niemal pół roku czy wyposarzenie które mozna zmienic w pózniejszym czasie
    radze popytaj uzytkowników poczytaj duuuzo wiecej o podłogówce nie tylko na forum
    to jest ogrzewanie przyszłosciowe NISKOTEMPERATUROWE
    mozna to zasilac z kazdego zródła energii ,szczególnie z tych odnawialnych jak solary pompy ciepła !!
    teraz jak ktos buduje dom a nie wykona podłogówki na duzej lub całej powierzchi to juz pózniej trudno bedzie to zrobic bo to remont kapitalny
    ale znam i takich którzy rujnowali podłogi podnosili futryny drzwi i montowali podłogówke bo zaznali jaki to komfort miec ciepła podłoge
    postep techniczny ciagle u nas nie moze sie rozpowszechnic
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Marksrz napisał:
    a dlaczego tylko w łazience ?
    jesli to problem finansowy to nalezy sie zastanowic co wazniejsze ogrzewanie z którego korzysta sie niemal pół roku czy wyposarzenie które mozna zmienic w pózniejszym czasie
    radze popytaj uzytkowników poczytaj duuuzo wiecej o podłogówce nie tylko na forum
    to jest ogrzewanie przyszłosciowe NISKOTEMPERATUROWE
    mozna to zasilac z kazdego zródła energii ,szczególnie z tych odnawialnych jak solary pompy ciepła !!
    teraz jak ktos buduje dom a nie wykona podłogówki na duzej lub całej powierzchi to juz pózniej trudno bedzie to zrobic bo to remont kapitalny
    ale znam i takich którzy rujnowali podłogi podnosili futryny drzwi i montowali podłogówke bo zaznali jaki to komfort miec ciepła podłoge
    postep techniczny ciagle u nas nie moze sie rozpowszechnic

    Swięte słowa, święte słowa.
    Jedno tylko ale. Zastosowanie ogrzewania podłogowego na dużej powierzchni przy kotle stałopalnym, to nie tylko 200 czy 300m rury więcej. To także budowa układów obniżających temperaturę czynnika grzewczego (podmieszanie), zapewnienie zmagazynowania nadmiaru ciepła w czasie gdy podłoga jest wygrzana, a w kotle w najlepsze buzuje ogień i nie w sposób zatrzymać go w ciągu kilku minut. Proszę wziąć to sobie pod rozwgę w trakcie planowania wydatków na budowę ogrzewania.
  • Poziom 21  
    zdecydowana wiekszosc obecnie uzytkowanych kotłów to weglowe
    nawet jak jest gazowy to jest wyłaczony
    i nikt nie narzeka na problemy z uzytkowaniem podłogówki jak jest poprawnie wykonana , petle maja zblizone długosci ponizej 100m
    przy powierzchniach ponad 20 m2 uzasadninym a wrecz koniecznym staje sie stosowanie mieszacza , jest kilka rozwiazan
    do 100 m2 mozna zastosowac TZM układ prosty i skuteczny
    znam domy gdzie tylko jest ogrzewanie podłogowe
    ale jak kazde rozwazanie ma swoje dobre i złe strony
    jest problem z szybkim rozgrzaniem pomieszczen gdy zajdzie taka potrzeba , podłoga ma duza bezwładnosc długo nie nagrzewa i długo stygnie dokładnie odwrotnie niz grzejniki płytowe
  • Poziom 10  
    dziękuje wszystkim za porady muszę to sobie wszystko przemyśleć piszcie jakie macie rozwiązania w swoich domach :)

    Dodano po 22 [minuty]:

    a więc skoro tak doradzacie to Chce to zrobić w łazience z głowicą RTL na odpływie na 4mk wiec małej powierzchni i skoro tak doradzacie to czy mogę zrobić dodatkowo tak samo w kuchni bo planuje nie dawać grzejnika przy oknie bo będą tam meble w zabudowie a podłogę chcemy podzielić na dwie części tam gdzie będzie kącik jadalny będą panele a więc tam bym nie dawał podłogówki tylko kaloryfer na ścianie ale w drugiej części będą kafelki więc tam mogła by być podłogówka też nie bedzie to duża powierzchnia jakieś 5-6mk co wy na to??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    inwestor ma podjąć decycyzje co bedzie budował gdzie to wybuduje
    kolejny krok to jaki projekt wybrac z czego budowac itd
    i tak jest na kazdym etapie budowy
    ogrzewanie to tez istotny element budynku i najpierw trzeba zdecydowac czym sie chce ogrzewac gaz wegiel drewno itd
    potem idzie wybór jaki system wybrac
    jak do lat 90-tych nie było wyboru nie było problemu
    teraz jest wybór i trzeba miec świadomosc na co sie decyduje
    budujac w obecnym czasie mamy do wyboru coraz to nowsze rozwiazania
    na moim przykładzie wiem ze jak w ciagu kilku lat zmieniały sie okna PCV
    najpierw 3-komorowe profile teraz juz nikt nie znajdzie takiego podobnie szyby o coraz mniejszej przenikalnosci
    wybór podłogi czy wybór systemu ogrzewania co wazniejsze na to trzeba sobie odpowiedziec samemu to taka uwaga po przeczytaniu wypowiedzi autora
    kiedys gdy nic nie wiedziałem o podłogówce tez myslałem jak wiekszosc
    ze podłogówka tylko tam gdzie płytki, kuchnia i łazienka
    po wielu miesiacach przemyslen i studiowania informacji postawiłem na podłogówke gdzie to tylko mozliwe niemal wszedzie nawet rozbijałem nowe wylewki aby załozyc rurki w podłoge

    ja nikogo nie namawiam co ma sobie załozyc jedynie che uswiadomic
    jaki jest wybór przed podjeciem ostatecznej decyzji
    i przestrzegam ze instalacja powinien wykonac ktos to wie jak to ma działac
    a wielu jest psudofachowców którym sie tylko wydaje ze cos potrafia ze poskładac kilka rurek to zaden problem np. temat radosna twórczosc instalatorów
    a póznie na forum jest płacz i prosby o pomoc - bo 100 problemów bo nie grzeje a na dworze mrozik
  • Poziom 10  
    Im więcej piszecie tym więcej mieszacie!! W tym artykule wyraźnie pisze że można stosowań zawór RTL bez mieszacza i pompy. a jak zrobię taki sam manewr w kuchni osobny to też będzie działać