Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka wkładka do gramofonu TELEFUNKEN STS-1?

Battrek 31 Gru 2009 11:18 3649 8
  • #1 31 Gru 2009 11:18
    Battrek
    Poziom 9  

Witam!

Jestem nowy, więc pozwolicie, że sie przedstawię. Jestem Jan i jestem muzykiem:
    www.organy.net/jan
    Z racji wykonywanej pracy nie muszę chyba wyjaśniać co znaczy dla mnie słuchanie płyt :-)
    Mam ich sporo. Głównie klasyka i jazz. Tyle tytułem wstępu :-)

Mam gramofon... Mam problem... :-)
    Mój gramofon to bardzo dobry model Telefunkena STS-1 - direct drive, 2 motory itd.
    Niestety ramię w tym gramofonie jest dostosowane do bardzo lekkiej wkładki.
    Normalnie montowali tam ortofony LMA5. Jest to podobne do wkładki typu ortofon concorde (jak dla DJ).
    Była ona bardzo lekka. Te dla DJ są cięższe i dlatego to nie rozwiązuje problemu. Nie mogę tego upolować ani na allegro,
    ani w komisach (na wolumenie)...

Może ktoś podpowie mi co mam zrobić. Lekki headshell?, lekka wkładka?, i to i to? itd itp... Może ktoś coś zaproponuje... Chętnie kupię jeśli za rozsądne pieniądze. Nie powiem, że mogę (bo oczywiście chcę) wydać na to sporo grosza...

Ostatnio w akcie desperacji kupiłem nawet JVC QL F-61
    http://allegro.pl/item860397617_super_g ... _f_61.html
    Może ktoś z Was zna ten model? Dobry? Napiszcie proszę szczerze co sądzicie...

Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!

Jan (Battrek)

0 8
  • #2 31 Gru 2009 11:45
    Grzegorz Markowski
    VIP Zasłużony dla elektroda