Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

polonez 1,6 Gli Abimex spadła moc około 20 proc.

mieszacz61 31 Dec 2009 18:05 2623 21
Tespol
  • #1
    mieszacz61
    Level 9  
    Od jakiś 5mies. spadła moc silnika i jest mułowaty na benzynie i gazie tak samo, nie wyświetla żadnego błędu. Sprężanie w cylindrach równe po11,5kg/cm2.Wymieniłem sondę , czujnik temp. w kolektorze ssącym,kable sentech w/g katalogu, świece NGK w/g katalogu,nic to nie pomogło. Sprawdzałem rozrząd i zawory ok.Silnik pracuje równo. Maksymalna prędkość 110km/h. wcześniej mogłem go rozbujać 150km/h i nie było problemu z przyspieszeniem. Brak mi już koncepcji (':cry:') Może ktoś się z tym spotkał, proszę o konkretne wskazówki.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Tespol
  • Helpful post
    #2
    kami111
    Level 17  
    Możliwe ze układ wydechowy masz przytkany!
  • #3
    mieszacz61
    Level 9  
    Na razie wywaliłem środek katalizatora i wstawiłem nierdzewną rurę. Jest widoczna poprawa ale w dalszym ciągu to nie jest to.Wymienię jeszcze ostatni tłumik bo to on najprawdopodobniej jest przytkany. Dzięki za radę.
  • #4
    Dandi26
    Level 12  
    a wymieniałeś filter powietrza i paliwa ?
  • Tespol
  • #5
    mieszacz61
    Level 9  
    Wymieniłem ostatni tłumik,staremu zrobiłem sekcje- był w stanie idealnym. Filtr pow. ma miesiąc, filtr paliwa pół roku a gazu trzy miesiące. J nic "ciemność widzę ciemność"
  • #6
    jaro702
    Level 2  
    Sprawdz czy przepustnica otwiera się do końca.
  • #9
    mieszacz61
    Level 9  
    Sprawdziłem przepustnicę OK. Silnik ma 100000km, jak wcześniej pisałem sprężanie 11,5kg/cm2 we wszystkich cylindrach, więc jest chyba OK. Silnik pracuje równo.Nie wiem co dalej.
  • #10
    doctor81
    Level 17  
    Zwróć uwagę na szczelinę czujnika położenia wału.Powinno być 0,6-0,7mm.Jeśli masz możliwość zamień cewkomoduł ze sprawnego auta.Zakładam,że te 20% mocy nie pobierają zwiększone opory toczenia :-)
  • #11
    slivkam
    Level 12  
    Zaciski hamulcowe nie zakleszczone?
  • #12
    SAWEK101
    Level 31  
    Próbowałeś sprawdzać kont zapłonu lampą na wyższych obrotach czy jest prawidłowe,podmień czujnik podciśnienia,może być też zdarty wałek rozrządu dość częsta awaria w poldkach ale raczej to by wtedy pracował nierówno.
  • #13
    krzysiek7
    Moderator of Electricity
    Ja stawiam na wałek rozrządu, przy takim przebiegu to normalne w Polonezie. Proponuję sprawdzić wznios krzywek na wałku, potrafią się ścierać dość mocno. Sam widziałem wałek rozrządu od Poloneza po przebiegu 100000 km, brakowało nawet po 5mm krzywek. Silnik pracował równo ale miał znacznie zmniejszoną moc. Przy wolnych obrotach zbytnio to nie przeszkadza ale na wysokich obrotach, ze względu na skrócony czas otwarcia zaworów, na cylindry dochodzi mniejsza ilość powietrza i dlatego spada moc silnika. A jeśli chodzi o ciśnienie w cylindrach, to ono się nie obniży bo pomiar odbywa się podczas kręcenia rozrusznikiem, a więc przy małych obrotach.
  • #14
    SAWEK101
    Level 31  
    Wałki w gli to chodzą na ogół dosyć długo gorzej jest w gsi tam to porażka i te szklanki samo regulujące jakiś dekiel wymyślił, w gsi po wymianie szklanki i wałka na nowy samochód pochodził nie więcej jak 500km i znów to samo bo części widocznie nieoryginalne były.
  • #15
    szczepanstjepan
    Level 20  
    Dobry olej i nie ma takich problemów, dobry od początku oczywiście.
    W GLI były hydrosztosy i w GSI są :D Hydropopychacze bodajże od '97 były :D
  • #16
    mieszacz61
    Level 9  
    Jeżeli chodzi o szczelinę czujnika to chyba niema możliwości regulacji.
    Wyciągałem go kilkakrotnie i nic takiego nie zauważyłem. Nie ma jakichkolwiek
    oporów toczenia , ponieważ przy najmniejszej nierówności muszę zaciągać ręczny, sprawdzałem również w/g książki, rozpędzając na równej drodze do.............................jest ok. O wałku rozrządu nie chcę nawet myśleć, części które wymieniłem w ubiegłym roku przekroczyły już jego wartość. Jeżeli nic się nie zmieni to pomyślę o wymianie całego silnika z małym przebiegiem. Serdecznie dziękuję za wszystkie porady :D
  • #17
    jurekk55
    Level 36  
    Wepnij miernik w przewód sygnałowy sondy na gorącym silniku i napisz co odczytałeś
  • #18
    SAWEK101
    Level 31  
    Jakoś nic nie piszesz o spalaniu może to by nam pomogło .
    Jaki masz gaz ? z aturatorem czy na register?
    Jeśli silnik mechanicznie jest ok to są dwie przyczyny albo za późny kont zapłonu albo kiepska mieszanka paliwa,w obu przypadkach wymiana silnika nic nie da ,dobrze by było żeby podpiąć miernik pod sondę i się przejechać samochodem.
  • #19
    mieszacz61
    Level 9  
    Po podpięciu miernika wskazania oscylowały 0,6-1,1v. Spalanie około 12l gazu, instalacje mam z registrem. Jak pisałem na samym początku silnik tak samo się zachowuje na benzynie i gazie. Zaczęło coś mi dziwnie gwizdać od strony dwururki w najbliższym czasie ściągnę kolektor i dwururkę.
  • #20
    SAWEK101
    Level 31  
    To ja bym stawiał na późny zapłon ,w gli nie ma regulacji ,jedyne co możesz sprawdzić to czujnik podciśnienia .
    Najlepiej jak by zapłon sprawdził jakiś fachowiec lampą, niech zaznaczy na kole 30st i zerknie czy przyspiesza zapłon jak trzeba.
  • #21
    jurekk55
    Level 36  
    mieszacz61 wrote:
    Po podpięciu miernika wskazania oscylowały 0,6-1,1v. Spalanie około 12l gazu, instalacje mam z registrem. Jak pisałem na samym początku silnik tak samo się zachowuje na benzynie i gazie. Zaczęło coś mi dziwnie gwizdać od strony dwururki w najbliższym czasie ściągnę kolektor i dwururkę.

    Masa układu sondy sprawdzona?,a spalanie gazu to osobna bajka,musi chodzić prawidłowo na benzynie.
  • #22
    mieszacz61
    Level 9  
    Jak pisałem wcześniej coś zaczęło mi dziwnie gwizdać od strony kolektora wydechowego. Po odkręceniu dwururki okazało się że jeden otwór jest przytkany. Wyglądało to tak jakby wewnętrzna ścianka uległa rozwarstwieniu i fragment przysłonił otwór. Trzymał się na tyle mocno że musiałem go oderwać kombinerkami, resztę wyszlifowałem palcówką. Po złożeniu jak ręką odjął, wszystko wróciło do normy. Nikt z czymś takim się nie spotkał z osób z którymi rozmawiałem.Pragnę wszystkim serdecznie podziękować którzy zainteresowali się moim problemem i próbowali mi pomóc.
    :|