Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4 MPI(60KM) Błąd komputera?

sla.we.czek 31 Gru 2009 18:34 23262 24
  • #1 31 Gru 2009 18:34
    sla.we.czek
    Poziom 9  

    Witam.Proszę o pomoc.Fabia 1.4MPI(60KM) rok produkcji 2001, przebieg 70 tys.km,pierwszy właściciel,silnik pracuje na benzynie.Od kilku miesięcy Skoda na mój gust pali za dużo benzyny.Dawniej komputer pokazywał średnie zużycie paliwa w zimie na poziomie 8,5 l/100km a w tych dniach jest to 11 l/100km-latem na trasie ledwo daję radę zejść poniżej 6,5 l(jadę sam)-dawniej w cztery osoby Skoda paliła 5,5 l.Na oko widać,że zużycie wzrosło o 20-25%.W tym roku właśnie z powodu nadmiernego apetytu na etylinę i błędu P0172 trafił kilka razy do różnych serwisów w efekcie czego wymieniono:
    -uszczelkę pod głowicą z planowaniem
    -MAP sensor
    -świece zapłonowe(założono Champion z jedną elektrodą)
    -rozrząd
    -przepustnicę
    -termostat(rozleciał się)
    Sprawdzono wtryski,pompę paliwa,sondę lambda i całą resztę a Skoda nadal ma zwiększony apetyt i co dziwne podczas hamowania silnikiem komputer pokazuje zużycie paliwa a powinien wskazywać 0,0 l/100km-sporadycznie wskazania są prawidłowe bez względu na porę roku-w lecie było to samo.Mam pewność,że wskazania komputera są prawidłowe i podczas hamowania silnik pobiera paliwo ale dlaczego tak sie dzieje nie mam pojęcia no i serwisy również...według nich jest wszystko dobrze :-( Ciekawi mnie czy zdaniem forumowiczów również.Dziękuję za pomoc.

    0 24
  • #2 31 Gru 2009 18:53
    seat21
    Poziom 25  

    Czy błąd powraca po wykasowaniu pozdrawiam

    0
  • #3 01 Sty 2010 17:22
    sla.we.czek
    Poziom 9  

    seat21 napisał:
    Czy błąd powraca po wykasowaniu pozdrawiam

    Błąd powraca bardzo szybko.Dodam,że osoby postronne po uruchomieni silnika stwierdzają,że "smierdzi benzyną"-czyli mieszanka jest zbyt bogata.A i jeszcze jedna ciekawostka.W czasach gdy było wszystko ok przy ruszaniu komputer pokazywał chwilowe zużycie paliwa na poziomie 35l/100km a teraz ponad 50/100km...chyba trochę sporo.pozdrawiam

    0
  • #4 01 Sty 2010 18:01
    jurekk55
    Poziom 34  

    Jeśli podasz trochę parametrów pracy na pewno będzie łatwiej Ci pomóc,samo zwiększenie zużycia paliwa może mieć kilkanaście przyczyn.

    -1
  • #5 01 Sty 2010 18:10
    GK
    Poziom 17  

    Witam!
    Mogę się mylić!
    Uszkodzenie: układu napędowego, układ sterowania składem mieszanki.
    Czym odczytałeś ten kod.

    0
  • #6 01 Sty 2010 18:21
    szarak
    Poziom 17  

    Sprawdź lambdę w parametrach, ten błąd na to wskazuje.

    0
  • #7 03 Sty 2010 14:44
    sla.we.czek
    Poziom 9  

    szarak napisał:
    Sprawdź lambdę w parametrach, ten błąd na to wskazuje.

    Wszystkie podłączenia pod komputer zawsze pokazywały ten sam błąd P0172.Pokazywały trzy różne interfejsy w tym dwa profesjonalne i jeden zapewne kupiony na allegro.Zawsze po skasowaniu błąd pojawiał się wcześniej lub póżniej.Sonda lambda była sprawdzana i nikt nie sugerował jej wymiany...zakres napięć był prawidłowy.Poza tym kodem nie pojawiał się inny sugerujący usterkę np.jednostki sterującej.Sugerujecie wymianę sondy lambda.

    Dodano po 13 [minuty]:

    jurekk55 napisał:
    Jeśli podasz trochę parametrów pracy na pewno będzie łatwiej Ci pomóc,samo zwiększenie zużycia paliwa może mieć kilkanaście przyczyn.

    Wszystko co wiem,co sugerowali i robili mechanicy i elektronicy opisałem w temacie.Wiem ile paliwa zużywa Skoda po wizytach na stacji i dlatego wierzę wskazaniom komputera...pokrywają się.Nie wiem dlaczego silnik pobiera paliwo w czasie hamowania silnikiem,a przynajmniej dlaczego pokazuje zużycie paliwa...i tu chyba leży cały problem...może to sonda...może wtrysk paliwa a może uszkodzenie jednostki sterującej-na ale byłby jakiś kod.Pozdrawiam.

    0
  • #8 03 Sty 2010 17:41
    jurekk55
    Poziom 34  

    Jeżeli sygnał z czujników nie wyjdzie poza zakres określony w (pamięci)ecu nie wyświetli błędu np. -20 powietrza i -15 silnika, to samo- podciśnienie możliwe 0,5kPa zamiast 0.3 a skutek?ale wiesz lepiej.

    0
  • #9 03 Sty 2010 19:15
    sla.we.czek
    Poziom 9  

    jurekk55 napisał:
    Jeżeli sygnał z czujników nie wyjdzie poza zakres określony w (pamięci)ecu nie wyświetli błędu np. -20 powietrza i -15 silnika, to samo- podciśnienie możliwe 0,5kPa zamiast 0.3 a skutek?ale wiesz lepiej.

    Jestem użytkownikiem pojazdu marki Skoda i nie mam możliwości mierzyć podciśnienia i sprawdzać VAG-iem błędów pamięci jednostki sterującej-bo takiego nie posiadam.Jestem elektronikiem,który chce jeździć sprawnym samochodem ,którego nikt w Kielcach nie potrafi prawidłowo zdiagnozować...a co za tym idzie ...naprawić.A skoro tak,to muszę to zrobić sam...Dlatego proszę o konkretne sugestie...które czujniki,elementy mam wymienić-od czego zacząć.Pozdrawiam.

    0
  • #10 03 Sty 2010 19:37
    Doktorr
    Poziom 34  

    Powinieneś napisać " szukam fachowca w Kielcach który naprawi mi samochód".Twoja usterka jest widocznie na tyle skomplikowana, ze normalny wymieniacz sobie z nią nie poradzi.
    Powinieneś poszukać w swojej okolicy mechanika który się trochę do tej diagnozy przyłoży .Na tym forum jest przynajmniej kliku dobrych fachowców z Kielc.

    0
  • #11 03 Sty 2010 19:49
    sla.we.czek
    Poziom 9  

    Doktorr napisał:
    Powinieneś napisać " szukam fachowca w Kielcach który naprawi mi samochód".Twoja usterka jest widocznie na tyle skomplikowana, ze normalny wymieniacz sobie z nią nie poradzi.
    Powinieneś poszukać w swojej okolicy mechanika który się trochę do tej diagnozy przyłoży .Na tym forum jest przynajmniej kliku dobrych fachowców z Kielc.

    Masz rację.Ostatnia wizyta u podobno najlepszego diagnosty skończyła się tygodniowym brakiem pojazdu...ubytkiem z kieszeni 120zł i stwierdzeniem,że nie da rady.Nastepny (poki co ostatni)stwierdził,że tak ma być...wina paliwa..kogo jeszcze mam szukać.Czekam na odzew od dobrego diagnosty...bo jak do tej pory wydałem przez pół roku 2100zł...a Skoda jak jeździła tak jeździ.

    0
  • #12 03 Sty 2010 20:46
    jurekk55
    Poziom 34  

    Niestety samo czytanie i kasowanie błędów oraz podmienianie na "próbę"części tak się kończy.Czytanie parametrów pracy silnika i ich prawidłowa interpretacja to sztuka niełatwa.Jednak znalezienie kogoś z vagiem i głową nie jest niewykonalne.

    0
  • #14 03 Sty 2010 21:32
    tocka
    Poziom 24  

    Kolego a sondę lambda masz zamontowaną przed katalizatorem czy za ?

    Pytam ponieważ miałem identyczny przypadek ford focus na benzynie powodem był zapchany katalizator.

    2
  • #15 03 Sty 2010 21:42
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Błąd wyraznie mówi że mieszanka jest za uboga lub za bogata.
    Sprawdzić prace sondy lambda, zrobić analize spalin, sprawdzić szczelność ukladu paliwowego, sprawdzić zawór odparowywania zbiornika.

    0
  • #16 03 Sty 2010 22:22
    enauto
    Poziom 29  

    fuelinyourblood napisał:
    Błąd wyraznie mówi że mieszanka jest za uboga lub za bogata.

    16556/P0172 - System Too Rich, Bank 1
    Rich - bogaty

    Possible Causes
    Fuel system
    Excessive fuel pressure
    Leaking or contaminated fuel injectors
    Leaking fuel pressure regulator - nieszczelny regulator ciśnienia paliwa
    Low fuel pressure or running out of fuel
    Vapor recovery system
    Air leaks after the MAF
    Vacuum leaks
    Improper seated engine oil dipstick
    Stuck EGR valve
    Oil overfill
    Cam timing
    Cylinder compression
    Exhaust leaks before or near HO2Ss.

    0
  • #17 04 Sty 2010 12:09
    lapatik
    Poziom 10  

    Sprawdzono wtryski,pompę paliwa,sondę lambda i całą resztę a Skoda nadal ma zwiększony apetyt i co dziwne podczas hamowania silnikiem komputer pokazuje zużycie paliwa a powinien wskazywać 0,0 l/100km
    objaw niedomykającej się przepustnicy-brudna,zaciera się linka ,nie działa styk wolnych obrotów(krańcówka w przepustnicy)

    0
  • #18 04 Sty 2010 14:51
    sla.we.czek
    Poziom 9  

    lapatik napisał:
    Sprawdzono wtryski,pompę paliwa,sondę lambda i całą resztę a Skoda nadal ma zwiększony apetyt i co dziwne podczas hamowania silnikiem komputer pokazuje zużycie paliwa a powinien wskazywać 0,0 l/100km
    objaw niedomykającej się przepustnicy-brudna,zaciera się linka ,nie działa styk wolnych obrotów(krańcówka w przepustnicy)

    Na logikę tak wygląda ale przepustnica jest wymieniona(i po wymianie jest to samo) a przepustnicę otwiera silnik krokowy sterowany elektrycznie z pedału gazu-linki brak-zagadka.Może pedał gazu?

    Dodano po 4 [minuty]:

    tocka napisał:
    Kolego a sondę lambda masz zamontowaną przed katalizatorem czy za ?

    Pytam ponieważ miałem identyczny przypadek ford focus na benzynie powodem był zapchany katalizator.

    Sonda jest przed katalizatorem i był sprawdzany.Jest ok.Ten sam kod pojawił się przy odpiętym katalizatorze.

    0
  • #19 02 Paź 2010 23:26
    Piotrekdt69
    Poziom 2  

    Czesc, ja tez mam taki problem, przeskanowalem fabiczke na vagu i takie cos mi wyskoczylo:
    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
    Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 047 906 033 C
    Component: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ4A
    Coding: 00021
    Shop #: WSC 13765
    TMBNB46Y013161050 SKZ7Z0Y0664981
    2 Faults Found:
    16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
    P0441 - 35-10 - - - Intermittent
    16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
    P0140 - 35-00 - -
    Readiness: 0000 0000

    Address 09 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q1 937 049
    Component: BORDNETZ-SG. 1S30
    Coding: 09362
    Shop #: WSC 13765
    No fault code found.

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Y2 919 880 C 
    Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V08
    Coding: 16441
    Shop #: WSC 13765
    TMBNB46Y013161050 SKZ7Z0Y0664981
    No fault code found.

    Address 19 -------------------------------------------------------
    Controller: 6N0909901
    Component: Gateway K<->CAN 1S30
    Coding: 00012
    Shop #: WSC 13765
    No fault code found.

    Address 44 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q0 423 156 E
    Component: Lenkhilfe 0001
    Coding: 00110
    Shop #: WSC 00000
    No fault code found.

    Address 46 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q0 959 433 A
    Component: 0D Komfortgerát 0002
    Coding: 00067
    Shop #: WSC 13765
    No fault code found.

    End -------------------------------------------------------




    czy moglby mi ktos pomoc i powiedziec czy to sonda czy moze cos innego bo nie mam zielonego o tym pojecia;)
    acha spalanie tez mi skoczylo Pozdro:)

    0
  • #20 03 Paź 2010 09:19
    jurekk55
    Poziom 34  

    16825 to podstawa ,sprawdź 2 sondę i katalizator

    0
  • #21 06 Paź 2010 19:11
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Wymień evap lub odłącz na chwile i zobaczysz czy ruszy sonda. jak tak to masz evap do wymiany.

    0
  • #22 08 Paź 2010 19:51
    Piotrekdt69
    Poziom 2  

    wiec wracam do tematu, wymienilem obydwie sondy i blad dalej wyskakuje, na katalizator mi to nie wyglada, a co do sad to na komputerze pokazywalo tak
    1 sonda; 0.305V -2.3 z wachaniami do minus 5,6
    2 sonda; 0,095V 0.0
    to na wolnych obrotach, a jak dodalem gazu to normalnie pokazywalo.
    Pozatym nieco ponad pol roku temu robilem uszczelke pod glowica i caly czas od zrobienie ginie mi woda tak mniejwiecej od maximun do minumum na przedzialce spada przy dystansie okolo 300km, tyle robie tygodniowo i boje sie ze mi glowicy nie sprawdzili przy planowaniu i moze przepuszczac bo mam wilgoc pod korkiem, ale oleju nie przybywa i jest czysty,a pod autem sucho:( bardzo prosze o pomoc bo sobie sam nie dam rady, Pozdrawiam Piuotrek;)

    0
  • #23 09 Gru 2010 18:33
    ezquerro
    Poziom 9  

    tez niedawno wymieniłem uszczelke, płynu mam calyc zas na minimum a vag mi zczytał takie błedy:
    piotrek udało Ci sie dojsc co i jak??

    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
    Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 047 906 033 C
    Component: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ4C
    Coding: 00021
    Shop #: WSC 13765
    TMBPB16Y823497036 SKZ7Z0A1342408
    1 Fault Found:
    16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
    P0116 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0000 0001

    Address 09 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q1 937 049 B
    Component: BORDNETZ-SG. 1S31
    Coding: 09242
    Shop #: WSC 13765
    1 Fault Found:
    01598 - Drive Battery Voltage
    07-10 - Signal to Low - Intermittent

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Y2 919 860 C
    Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V11
    Coding: 16441
    Shop #: WSC 13765
    TMBPB16Y823497036 SKZ7Z0A1342408
    No fault code found.

    Address 19 -------------------------------------------------------
    Controller: 6N0909901
    Component: Gateway K<->CAN 1S31
    Coding: 00012
    Shop #: WSC 13765
    No fault code found.

    Address 44 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q0 423 156 M
    Component: LenkhilfeTRW V210
    Coding: 00140
    Shop #: WSC 13765
    No fault code found.

    Address 46 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q0 959 433 E
    Component: 31 Komfortgerát 0001
    Coding: 00067
    Shop #: WSC 13765
    1 Fault Found:
    01044 - Control Module Incorrectly Coded
    35-00 - -

    End -------------------------------------------------------

    0
  • #24 09 Gru 2010 21:56
    galernik79
    Poziom 14  

    Miałem podobny problem z vw caddy identyczny motor. U mnie pomogła wymiana włącznika hamulca świrował epc stary właściciel wyjął żarówkę z licznika od epc by jak zacytuję go nie wku.....o. Nowa żarówa , adaptacja przepustnicy i śmiga aż miło spalanie na trasie około 7,5 l

    1
  • #25 18 Kwi 2011 08:40
    amplus
    Poziom 10  

    Witam
    Podepnę się pod temat. Szukam jakiejś informacji na temat przewodów od sondy lambda do komputera. Jak mogę je sprawdzić-które piny idą do komputera. Mam Fabię 1,4 MPI 8 zaworów. Podmieniałem sondę z dobrej Fabi i też nie ma zmian napięcia. Najprawdopodobniej walnięta jest wiązka przewodów. Jak ją sprawdzić ?

    -1