Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

passat 2.0 16V 9A falujące wolne obroty

1303mariusz 12 Jul 2004 21:48 10576 15
  • #1
    1303mariusz
    Level 12  
    znów mam problem z moim VW-ejem :( nie ma wolnych obrotów tylko szybkie falowanie do 2000 obrotów i spowrotem może ktoś z was się z tym już gdzieś spotkał :? proszę o pomoc :roll:


    pozdrawiam
  • #2
    zodiak318
    Level 34  
    Zawsze czy tylko na ciepłym silniku? Czy to ke-jetronik czy ke-motronik ?
    Co się dzieje jak wypniesz kostkę z zawóru stabilizacji biegu jałowego ?
  • #4
    zodiak318
    Level 34  
    sigi wrote:
    Stawiam na przepływomierz, odłacz go i zaobserwuj czy silnik się ospokoił.

    Pozdrawiam.


    Jestem Baaardzo ciekaw jak ma odlączyć przepływomierz w tym rodzaju wtrysku :D :D :D
  • #5
    km_serwis
    Level 21  
    posprawdzaj czy ktorys z wezykow nie wypadl lub niema gdzies pekniecia miedzy filtrem powietrza a kolektorem ssacym
  • #6
    1303mariusz
    Level 12  
    zodiak318 wrote:
    Zawsze czy tylko na ciepłym silniku? Czy to ke-jetronik czy ke-motronik ?
    Co się dzieje jak wypniesz kostkę z zawóru stabilizacji biegu jałowego ?



    witam ponownie :) auto tak zachowuje się i na zimaym i na ciepłym silniku a czy to ke-jetronik czy ke-motronik niewiem poczym to poznać :?: mimo wszystko jest to mechaniczny wtrysk z kupą podciśnień które posprawdzałem są ok tak samo przewód z filtra na którym jest to wszystko zamontowane do przepustnicy



    pozdrawiam
  • #7
    zodiak318
    Level 34  
    Poznać po...... napisie na sterowniku silnika (komputer). Motronik jest nowszy i trochę "mądrzejszy" choć osprzęt silnika jest praktycznie taki sam. (w jetroniku moża regulować mieszankę śrubą na filtrze powietrza i "wolne obroty" na przepustnicy w motroniku nie ma dostępu do tej śruby i brak śruby od "wolnych" przy przepustnicy - ale to tak poza konkursem) Spróbuj najpierw zresetować komputer odłączając na parę minut klemę od akumulatora. Kolega w takim samym aucie miał taki sam problem, który jednak sam ustąpił po kilku dniach i już nic takiego się nie dzieje. Skasuj komputer niech się uczy od nowa i zobacz czy pomoże. Acha i sprawdź czy działa zawór stabilizacji biegu jałowego (taka okrągła puszka po prawej stronie kolektora dolotowego na wysokości aparatu zapłonowego).
  • #8
    1303mariusz
    Level 12  
    z tego co wiem to mam regulacje na filtrze powietrza ale jaj nie ruszałem bo jest zaślepiona na przepustniay też jest regulacja z klemą już prubowałem i nic też podejrzewam ten zawór bo jak go odłącze to nic się nie zmienia jak go sprawdzić :?:


    pozdrawiam
  • #9
    zodiak318
    Level 34  
    Spróbuj lekko podnieść obroty biegu jałowego tą śrubką na przepustnicy, być może przestanie falować :). Działanie sprawdza się tak iż na zimnym silniku jak zaciśniesz przewód elastyczny idący od tego zaworu do dolotu powietrza obroty powinny zmaleć, na ciepłym silniku powinny być bez zmian.
  • #10
    red46
    Level 11  
    Witam.
    Coprawda mam golfa 2 gti 16V ale mój problem wygląda podobnie dlatego nie zakładałem nowego tematu.
    Mam silnik oznaczony PL i wtrysk KE-jetronik. Jak zapalam auto na zimno to obroty skaczą od 500 (czasami gaśnie) do 2000. na gorącym silniku praktycznie obroty nieskaczą ale silnik mimo to nie pracuje idealnie równo. Odłączałem akumulator na 6h, i nic. Wszystko wydaje się szczalne, a regulator biegu jałowego chyba działe prawidłowo. Jak włacze zapłon to wydaje taki harakterystyczny dzwięk bzzzz-.......bzzzzzz-........ jak ściągnę przewody powietrza to ja nie działe ma na wylocie szczelina około 2mm a jak włacze zapłon to zamyka tą szczeline-otwiere-zamyka - otwiera. (lekko ta przesłona chodzi, przy ruszaniu jej śrubokrętem) Więc chyba działa. Poradźcie coś jeszcze. (gazu jeszcze niemam) jak znacie jakieś linki do opisów KE jetronik ( po polsku) to będę wdzięczny.
  • #11
    firdy
    Level 21  
    Może uszkodzony jest rozdzielacz lub regulator ciśnienia paliwa. Sprawdz ciśnienie na rurce doprowadzającej paliwo.
    Pozdrawiam
  • #12
    red46
    Level 11  
    Hmmm niezabardzo wiem jak to posprawdzać, na wyczucie (trzymając ręką za przywód) nia wyczuwam nic niemormalnego, żadnych falowań, czy "bicia" ciśnienia w praewód. Ale niewiem czy to tak sprawdze. Niewiem, podłączasie jakoś manometr? jak? jaki?
  • #13
    firdy
    Level 21  
    Powinno być w tym przewodzie ok 4,5bara
  • #14
    s113
    Level 12  
    ja mam podobny przypadek w nexi, ale okazuje się, że samochód był w warsztacie, przy demontażu zostały uszkodzone piny od komputera jak się domyślam, i wsadzili mi od innego modelu koputer i teraz samochód chodzi w trybie awaryjnym. Polecam znaleźdz jakiegoś dobrego elektryka.
    Możesz pojechać na sprawdzenie czy w ogóle masz łączność z komputerem, bo u mnie nie było. A komputer z ułamanym pinem jest w naprawie, jak wróci to odpiszę.
  • #15
    osmy
    Level 11  
    ja mam 2,0 8zaw u mnie falowaly obroty zwłaszcze na zimnym silniku i okazalo sie ze był urwany kabel od potencjometru położenie przepustnicy. Morze miec na to też wpływ przepływomierz zwłaszcze mechaniczny.
  • #16
    wesolek
    Level 11  
    system KE-jetronik jest systemem wtrysku mechanicznego i blizniaczym do K-jetronik tylko dolozona jest elektronika. Przyczyna tych dolegliwosci moze byc poprostu silniczek krokowy ktory steruje biegiem jalowym. Zaciera sie i tyle ,radze rozebrac i oczyscic. Druga rzecza jaka ulega awarii to przewody i tu tez radze posprawdzec. Zwykly miernik i sprawdzic kabelki. Moze tez byc zuzyty czujnik polozenia przepustnicy, czesto wycieraja sie plytki w ksztalcie rogalika.wystarczy troszeczke wygiac blaszke w bok ktora sie slizga po niej.