Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault safrane--czy warto kupic?

wojt-w7 01 Sty 2010 12:52 6497 7
  • #1 01 Sty 2010 12:52
    wojt-w7
    Poziom 2  

    witam!
    Mam zamiar kupic renault safrane z rocznika 1998 i młodsze.
    czy warto kupic ten samochó? jaki silnik wybrać? Czy koszta ekspoatacji sa wysokie? Na co zwracac uwagę przy kupnie?
    Znajomi odradzaja mi "francuza",ale wiem ,ze kazdy ma swoj punkt widzenia:)
    Prosze o jakąkolwiek informacje na temat tego samochodu...mile widziane info od uzytkowników:)
    pozdrawiam
    Wojt-w7

    -1 7
  • #3 14 Lut 2010 08:00
    kamil907
    Poziom 28  

    Wszyscy piszą, że by nie kupili, odradzają francuzy, a napewno nigdy nie mieli i nie jeździli. Polecają za to ople które gniją i VW które psują się dużo bardziej. Taka prawda. Safrane to bardzo dobre auto jak za te pieniądze, można znaleźć z naprawdę porządnym wyposażeniem. 3,0 V6 to był by chyba najlepszy silnik, jeśli szukasz czegoś oszczędniejszego to 2,5TD

    0
  • #4 14 Lut 2010 08:45
    qaz43
    Poziom 11  

    łatwiej i taniej wymienić pół silnika w VW niż jeden "moduł w renault

    0
  • #5 14 Lut 2010 10:59
    kazik70
    Poziom 28  

    w safrane drugiej generacji nie ma silnika 2,5TD tylko 2,2TD.
    Według mnie ciekawszym silnikiem od 3.0 24V jest 2.5 20V pali nie wiele więcej od 2.0 16V a mocy jednak sporo więcej.
    W brew powszchenej opini samochód w cale nie jest taki awaryjny jak co niektórzy by chcieli. Jest to jeden z lepszych modeli reno.

    Ciekawy jest ten diesel, niezniszczalny, troche pali.
    A jak ktoś się bedzie czepiał francuza to możesz powiedzieć że ten silnik jest od volvo :)

    Reno mocno współpracuje z nisanem, volvo i mitschubisi.
    Nawet w takiej carismie która uchodzi za japońską bezawaryjnąść są skrzynie i silniki reno :p

    Na autocentrum.pl możesz poczytać opinie ludzi którzy posiadali to auto, jeździli i użytkowali.

    Uważam że to dobry wóz.

    1
  • #6 24 Sty 2011 13:37
    Goalkeper
    Poziom 10  

    kazik70 napisał:
    w safrane drugiej generacji nie ma silnika 2,5TD tylko 2,2TD.

    Byzydury kolego opowiadasz, oba silniki były montowane w phII osobiście 2 lata temu sprzedawałem układ wydechowy do 2,5TD, podejrzewam, że były one montowane w egzemplarzach produkowanych w roku 1996 w celu wyzbycia pozostały jednostek napędowych tej generacji.

    Odnośnie silnika to najlepszy pod kątem mocy i eksploatacji jest 2.5 20V, jeżeli chodzi o 2.2dT to jest bardziej opłacalny niż 2.5DT, raz że ma tyle mocy co 2.5DT a dwa pali o wiele mniej. Średnie spalanie trasa/miasto z przewagą na miasto to ok 8l/100, w trasie przy ciężkiej nodze dochodzę do 6,5l/100 a typowo po mieście katalog przewiduje nie więcej niż 10l/100. Sam posiadam i polecam, pomimo małej mocy silnik jest dość zrywny. Jedyna wada to droga wymiana sprzęgła jeżeli już chcemy mieć nadal dwumasowe koło wtedy za nie trzeba wydać około 3000zł plus z 800zł za docisk i tarczę. Można to ominąć kupując zestaw sprzęgła ze sztywnym kołem i ściąć koszty do max 1500zł. Drugi minus to hydrauliczny wysprzęglik dostępny tylko w ASO cena 900zł, można go domowym sposobem zregenerować ale skuteczność naprawy wynosi 50/50 a do tego trzeba poświęcić na to kilka godzin oraz mięć dodatkową parę rąk w postaci znajomego.

    0
  • #7 24 Sty 2011 17:55
    kazik70
    Poziom 28  

    Po pierwsze temat z przed roku.
    Po drugie popraw literówki.
    Po trzecie, jednak bzdur nie pisze! I mam racje.
    Po czwarte zapraszam do Safrane Klub Polska

    1
  • #8 26 Sty 2011 09:07
    Goalkeper
    Poziom 10  

    kazik70 napisał:

    Po trzecie, jednak bzdur nie pisze! I mam racje.

    Czyli wychodzi na to, że klient miał najprawdopodobniej swap'a albo zmienione lampy, grill i zderzak. Ewentualnie zasugerowałem się innym klientem. Jak możesz to sprawdź na swoim forum czy aby nie ma zdjęcia szafy gdzieś pod marketem w dziale upolowani :) nie mogę sobie przypomnieć czy to faktycznie było phII czy phI.
    kazik70 napisał:
    Po czwarte zapraszam do Safrane Klub Polska

    A z tego forum nie skorzystam :) gdyż sam to forum rozkręcałem jako administrator niestety albo i STETY trzeba było się rozstać, mam nadzieję że wiesz o co chodzi. Osobiście zapraszam Safrane Klub Polska

    Pomimo tego, że temat sprzed roku to warto i tak napisać odnośnie jednostek napędowych w tym modelu choćby dla potomnym lub dla nowych rejestrujących się, którzy proszą o opinie bo zastanawiają się nad zakupem i nie wiedzą, który silnik wybrać. Reasumując silnikiem 2.5TD w ogóle bym się nie zainteresował, w grę wchodzi silnik 2.5 20V lub 2.2dT, silniki 3.0 odpada ze względu na lubiącą płatać figle ASB. A dla ekonomicznych i nie chcących niespodzianek z silnikiem oraz jeżdżących stylem emerycki polecałbym silniczek 2.2 8V z phI lub 2.2 12V phII, silniczki dobrze znoszące LPG, z resztą tak jak 2.5, oraz mało awaryjne nie wymagające dużego wkładu finansowego jeżeli miałoby się już coś spartolić.

    0