Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat ibiza 1.4MPI 99r. 60KM czujnik halla położenie

01 Sty 2010 17:14 15943 7
  • Poziom 9  
    Witam. Poszukuję pod maską czujnika położenia wału korbowego (Camshaft Position (Hall) Sensor G40) i mam poważne wątpliwości co do tego gdzie jest:

    a) pod obudową rozrządu
    b) w aparacie zapłonowym

    Z tego co wyczytałem to są dwa takie czujniki (Halla). Jeden to CRANKSHAFT (wału korbowego) a drugi to CAMSHAFT - czyli wałka rozrządu, ten o który mi chodzi.

    Jeżeli jest gdzieś w okolicach rozrządu to czy jego wymiana wymaga rozebrania rozrządu, czy jest gdzieś na wierzchu i wyjęcie go nie sprawia problemu?

    Jeśli ktoś miałby jakieś zdjęcie jak to ustrojstwo wygląda i w którym miejscu dokładnie się znajduje to byłbym wdzięczny.Pozdrawiam.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 17  
    Witaj



    Powinieneś mieć jeden czujnik w aparacie zapłonowym

    Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • spec od auto-elektro
    Jeżeli szukasz CAMSHAFT- to hall w aparacie zapłonowym ,a jeżeli szukasz CRANKSHAFT -to czujnik w bloku za aparatem zapłonowym.P
  • Poziom 9  
    00515 Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

    Tak wygląda kod błędu - więc chodzi o ten czujnik w aparacie zapłonowym?

    Opiszę jeszcze objawy- nierówna praca silnika, falowanie obrotów, odczuwalny nieraz brak mocy i zwiększone spalanie.To chyba przez ten czujnik?
  • Poziom 16  
    Ten błąd się często wyświetla.
  • spec od auto-elektro
    siatix napisał:





    Opiszę jeszcze objawy- nierówna praca silnika, falowanie obrotów, odczuwalny nieraz brak mocy i zwiększone spalanie.To chyba przez ten czujnik?


    Nie ma to nic wspólnego to błąd immo występuje cały czas.P
  • Poziom 14  
    Typowe jest że jeśli silnik ma czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka który zwykle jest w aparacie zapłonowym, to bez tego drugiego właśnie będzie chodził ale kulawo, silnik działa w trybie awaryjnym. Z tym że ten błąd często wychodzi jak się podłącza interfejs na zgaszonym silniku. Trzeba sprawdzać na zapalonym, jeśli i wówczas wychodzi to czujnik jest do wymiany (po sprawdzeniu kabli)
  • Poziom 9  
    Sprawdzałem i przy wyłączonym jak i włączonym zapłonie i ciągle błąd się pojawiał. Tak jak radzisz najpierw sprawdzę przewody,później ewentualnie wymienię czujnik.Dzięki za pomoc.Pozdrawiam.