Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z odpaleniem RENAULT 1.5 dci Wymieniony rozrząd.

01 Sty 2010 20:04 30895 27
  • Poziom 1  
    Dzień dobry. Mam kłopot i szukam pomocy Zmieniłem rozrząd i po jakimś czasie mam problemy z odpaleniem silnika to samo zjawisko dzieje się w przypadku rozgrzanego silnika. Podpowiedź jaką od otrzymałem od jednego znajomego to wyczyszczenie czujników wału i wałka. Domyślam się ,że chodzi o wał główny i rozrządu. Napiszcie co sądzicie o tym, może ktoś miał podobny problem
    Pozdrawiam Franciszek S.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Powiedz czy przy wymianie miałeś blokady do rozrządu. W tym silniku do wymiany są niezbędne ponieważ koło zębate na wale nie posiada klina co może skutkować przestawieniem. Jeśli to robiłeś domowymi sposobami to masz odpowiedź.
    Niezwłocznie podjedź do mechanika i niech ustawi.
    Jeśli nie odstrasza cie odległość to mogę pomóc :-)
  • Poziom 13  
    Jeśli rozrząd byłby zły to od razu ciężko by palił podejrzewam wtryski.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    jorge83 napisał:




    Skoro już jesteśmy w temacie 1.5dci pozwolę sobie coś wrzucić czy ktoś w ogóle wie co to się mogło stać?podobno coś trzasnęło i silnik zgasł :D



    Zupełnie nie rozumiem dlaczego zgasł. Taka drobna niedyspozycja.
    Swoją drogą to ciekawy przypadek. Ciekawe co spowodowało urwanie zawora.
    A może ktoś zmieniał rozrząd i był niedoinformowany że koło jest pływające.
    Łatwo można się naciąć i nawywijać niewącko. Niewiele silników ma takie rozwiązanie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Nie zatarło czasem zaworu w prowadnicy ?
  • Poziom 18  
    A może lejący wtrysk stopił tłoka. Widziałem coś podobnego w 2.2dci.
  • Poziom 36  
    aluminium z tłoka uszkodziło zawór ,a zaczęło się od lania wtrysku
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    zatarcie mogło nastąpić przy użyciu nadmiaru samostartu
    Moderowany przez robokop:

    Co ten post wnosi nowego ?

  • Poziom 17  
    Witam
    Zajmuje sie naprawa renault tylko duza gama,prywatnie posiadam clio 1.5 dci 82km i tez urwal sie zawor na pierwszym slupku ,tak przy 140km/h ,szukalem przyczyny i stwierdzilem ze poprostu wada materialu albo nie wytrzymal jazdy, uszkodzenia(tlok,korbowod,odbita panewka,glowica ,swieca ,wtryskiwacz)
  • Poziom 1  
    Witam ,

    Dzięki za ten temacik , bardzo mi się przydał , mam jednak jeszcze pytanko :czy spotkał się ktoś z dwoma długościami blokady wkręcanej w blok w silniku 1.5dci? Pytam ponieważ , ta którą zawsze wkręcałem w renówkach 1.5dci , była za krótka w Dacii Logan z tym samym silnikiem .
    Będę wdzięczny za szybką odpowiedź .
  • Poziom 2  
    Witam.
    Jestem nowym użytkownikiem więc wybaczcie błędy.
    Mam pytanie odnośnie rozrządu w SCENICU ll 1.5dci 82KM.
    Jaki polecacie tzn jakiej firmy???
    Mam ofertę rozrzad na pasku bosch i rolce napinacza ruville/ina, pompa wody ruville w cenie 325 zł.
    Czy to dobry zestaw???
  • Poziom 10  
    moim zdaniem tak

    Dodano po 3 [minuty]:

    ale jeszcze jedno pytanko
    w trakcie wymiany rozrządu wydało się że koło na wałku jest przestawione.
    dodam że w między czasie wtryski się posypały
    mój znajomy złożył rozrząd lecz nie mógł ruszyć nijak koła na rozrządzie
    więc zostało ustawione na wałku na 1 tłoku na zero i do tego pompa według znaków na pasku i wielkiego szczęścia.
    auto odpaliło jednak po regeneracji wtrysków pokazuje dwa błędy P1061 i P1088 co może być przyczyną??
  • Poziom 10  
    P1061 - nieprawidłowe spalanie na 4 cylindrze
    P1088 - błąd ciśnienia na listwie CR
  • Poziom 10  
    robiłem próbę przelewową wyszła wyśmienicie wyśmienicie :)
  • Poziom 36  
    lukaszkusmierczak napisał:
    robiłem próbę przelewową wyszła wyśmienicie wyśmienicie :)


    To znaczy?
    Jakie ciśnienie paliwa?powyżej górnej granicy?
  • Poziom 39  
    jurek55. Jakia jest górna granica ciśnienia przy próbie przelewowej?
  • Poziom 10  
    nie pamiętam dokładnie ale wyszło pomiędzy 7 a 10 ml w trzyminutowej próbie.
    według wskazań czujnika na listwie cisnienie waha się od 22,5 do 23,7 mpa (chyba taki wskaźnik pokazywał komputer) jednak przy badaniu komputerem błędy nie pojawiają się ponownie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    ale przelewami nie mierzy się ciśnienia tylko ilość paliwa wracającego z wtryskiwacza
  • Poziom 36  
    trans-serwis napisał:
    jurek55. Jakia jest górna granica ciśnienia przy próbie przelewowej?


    Wszystkie wskazówki podają bieg jałowy przy próbie -więc ciśnienie jest zależne od typu silnika w różnych modelach "ciśnienie listwy" od ok 20 do 26 mpa.

    Twoje pytanie dotyczy pewnie ,czy sczytany błąd "ciśnienia listwy"dotyczył przekroczonej wartości zalecanej ,w połączeniu z błędem spalania 4 cyl. -dalej już wiesz:D
  • Poziom 2  
    Witam, nie chciałem zakładać nowego tematu więc pytam tutaj, wymieniałem ostatnio rozrząd w 1,5 dci 100 km. Po ustawieniu silnika na znakach ( czyli 1 koło zębate zaworów zablokowane, 2 koło zębate pompy na wprost śrubki w silniku,3 koło zębate dolne z wycieciem w pionie, 19 wyżłobień na pasku między kołami i znakami ) ściągnołem pasek i odkręciłem stary napinacz. Potem wszystko poskladałem w odwrotnej kolejności. Wszystko sprawdzałem dwa razy. Nawet korzystając ze starego sposobu na podniesionym samochodzie założyłem koło i kręcąc nim na wrzuconym biegu wykonałem cały cykl pracy silnika. Czy przypadkiem tłok nie spotka sie z zaworem :-) .Wszystko ok. Jednek po odpaleniu silnika słychać dziwny odgłos, cos jak by sie zawiesił jeden popychacz. Po dłuższej jeździe troszkę ucicha ale jednak stukot słychać. Silnik raczej na mocy nie stracił spalanie ma normalne. Proszę o sugestie co mam jeszcze sprawdzić. Pozdrawiam i zgóry dziękuje za każdą podpowiedź.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Znaki na kole wałka rozrządu i pompy wtryskowej zgadzały się ze znakami na pasku?

    W jaki sposób napinałeś rozrząd? Koło na wale korbowym było "pływające"? Czy koło na wałku rozrządu było z "fasolkami"?
  • Poziom 2  
    Hej znaki wszystkie się zgadzały. Rozrzą napinałem za pomocą nowego napinacza. Czyli lekko go przykręciłem potem napiąłem kluczem imbusowym i dokręciłem napinacz. Ustawiony został w przedziałce na napinaczu. Co znaczy koło plywające. Jutro moge sprawdzić jak wygląda. Ale raczej tez nim nie kręciłem bez potrzemy więc zostało na starym miejscu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kubabuba24 napisał:
    Hej znaki wszystkie się zgadzały. Rozrzą napinałem za pomocą nowego napinacza. Czyli lekko go przykręciłem potem napiąłem kluczem imbusowym i dokręciłem napinacz. Ustawiony został w przedziałce na napinaczu. Co znaczy koło plywające. Jutro moge sprawdzić jak wygląda. Ale raczej tez nim nie kręciłem bez potrzemy więc zostało na starym miejscu.


    Oddaj do mechanika, póki jeszcze jeździ to auto, to nie wstyd. Kompletnie nie znasz się na tym i nie wiesz co i jak zrobić, o blokady nawet nie pytam...