Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Anoda Magnezowa czy sens wymieniać?

wierch 05 Aug 2014 22:16 154611 109
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #62
    User removed account
    User removed account  
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #63
    piotr_boncza
    Level 29  
    Obok naczynia masz zawór bezpieczeństwa. Zamykasz dopływ wody, potem odkręcasz krany ciepłej. Pokręcając czerwonym kapturkiem :D znajdujesz położenie w którym woda wypływa i czekasz. Pewnie długo, ale jeśli odkręcisz naczynie to będziesz miał potop. Sprawdź też czy nie możesz spuścić wody przez przyłącze cyrkulacji. Pamiętaj, że w tego typu zasobniku wystarczy spuścić połowę wody, anoda jest w osi.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jerzykowski wrote:
    To weź po prostu odkręć naczynie kręcąc za mufę którą widać przy zbiorniku. Zanim to zrobisz to naszykuj sobie kilka wiader na spuszczaną wodę i znajdź kogoś do pomocy. Ktoś zrobił błąd że nie zainstalował tam kranika do spuszczania wody.


    Duży błąd, wręcz wielbłąd, a wiader musiałoby być wiele, no i trzy osoby. Jedna zatyka wylot, druga podstawia wiadra, trzecia wylewa :) I wszyscy mokrzy...
  • #64
    Przemek2802
    Level 12  
    piotr_boncza wrote:
    Obok naczynia masz zawór bezpieczeństwa. Zamykasz dopływ wody, potem odkręcasz krany ciepłej. Pokręcając czerwonym kapturkiem :D znajdujesz położenie w którym woda wypływa i czekasz. Pewnie długo, ale jeśli odkręcisz naczynie to będziesz miał potop. Sprawdź też czy nie możesz spuścić wody przez przyłącze cyrkulacji. Pamiętaj, że w tego typu zasobniku wystarczy spuścić połowę wody, anoda jest w osi.

    Tak anoda jest w połowie zbiornika. Czyli ma się rozumieć, że odkręcenie korka od anody nie spowoduje zejście ciśnienia z naczynia bądź nie wywali korka.
  • #65
    User removed account
    User removed account  
  • #66
    Przemek2802
    Level 12  
    Wodę spuściłem przez czerwony zawór bezpieczeństwa (140l ok 3 godziny), założyłem kranik i następnym razem będzie ok. Nie potrzeba żadnego specjalnego klucza do anody- wystarczy wydłubać trochę pianki. Dodam później zdjęcie anody- zużycie po 3 latach niewielkie.
  • #67
    pawelu25
    Level 1  
    Witam, odnośnie anody magnezowej mam takie pytanie , zasobnik na wodę mam stalowy emaliowany , anoda jest umieszczona tak niefortunnie w dennicy że żeby ją wymienić należy spuścić wodę ze zbiornika , odkręcić dennicę i wymienić anodę nie mam zaworu spustowego i ogólnie robi się ta wymiana kłopotliwa , zatem pytanie , czy anoda żeby działała musi być zanurzona w wodzie w zbiorniku czy też będzie działała tak samo jeśli bym tą nową po prostu podłączył przewodem do zacisku tej starej i pozostawił ją na zewnątrz zbiornika ?
  • #68
    User removed account
    User removed account  
  • #69
    Maciej_F
    Level 10  
    Witam .
    Zapytam się właśnie o sens wymiany . Wreszcie mnie ruszyło i po 6ciu latach (!) zmusiłem się do wymiany anod magnezowych w w zbiornikach . Mam 2 czeskie zbiorniki typ OKC . Tam elektrody są wkręcone na śrubkę M 8 i nie ma możliwości mierzenia potencjałów jak w BIAWARZ-e .

    Zbiornik 1
    120 l anoda pokryta pąklami ale generalnie jej nie zjadło . Dziwne bo wcześniej już wymieniałem raz i wtedy była zjedzona w 1/3 wartości . To jest zbiornik ogrzewany piecem CO więc przeważnie temp 50 C

    Zbiornik 2
    200 l tutaj pierwsza wymiana i tylko trochę wykwitów ( pracuje na niższych temperaturach - tylko ogrzewanie od kolektorów słonecznych .)

    Zbiorniki ( emalia) uważam , że są w dobrym stanie . Są wykwity rdzy na emalii ale to są osady od zażelaźnionej wody . Tak uważam bo ten osad jest tylko na górnych płaszczyznach wężownic


    Tak to wygląda w ''zimniejszym '' zbiorniku
    Anoda Magnezowa czy sens wymieniać?

    Nic tylko się cieszyć , że wszytko gra . ale jakoś za dobrze ??? Nic nie wcina korozja . Jakoś podejrzanie :|

    Jak się komuś chce przeczytać może jakieś sugestie ????
  • #70
    Przemek2802
    Level 12  
    W poście powyżej napisałem, że moja anoda ma niewielkie zużycie...tzn jest cała tylko przeżarta i ma kolor beżowy- byłem w błędzie. Niekoniecznie anoda musi się rozpuścić żeby się zużyć.
    Anoda Magnezowa czy sens wymieniać?
  • #71
    lebero
    Level 9  
    Pytanie do arturCC
    jaki typ elektrody elmetu zastosowałeś do kotła vitocell w związku z Twoim wpisem o o anodzie magnezowej.
  • #73
    dobroslaw

    Level 22  
    Anodę wymienia się jak zje 50 procent jej wartości twoja powinna jeszcze pośmigać
  • #75
    Arizona01
    Level 2  
    Anodę magnezową i tak trzeba wymieniać co jakieś 1,5 roku, wg mnie lepiej zainwestować w anodę tytanową bo ma trwałość ok. 10 lat. Jest trochę droższa niestety ale nie rozpuszcza się w wodzie i zwykle ma wbudowany sygnalizator który pokazuje czy coś jest nie tak. No i trwałością zdecydowanie wygrywa
  • #76
    Wlodek22
    Level 30  
    Posiadam nierdzewny zasobnik 300l z 2010r i wodę z własnej studni. Nie wiem czy to kwestia wody, czy jednak materiału zbiornika, ale anoda magnezowa rozpuszcza się w nim po 5-6 miesiącach, korek żeliwny 1 1/4 rozpusza się w ok 3 lata. Obecnie wszystkie elementy wymienione na mosiężne, ale zaszła konieczność zainstalowania grzałki. Jak ją zabezpieczyć i nie zbankrutować przy tym na wymianie anod?
    Anoda Magnezowa czy sens wymieniać?
  • #77
    anaba255
    Level 25  
    Wlodek22 wrote:
    Posiadam nierdzewny zasobnik 300l z 2010r i wodę z własnej studni. Nie wiem czy to kwestia wody, czy jednak materiału zbiornika, ale anoda magnezowa rozpuszcza się w nim po 5-6 miesiącach, korek żeliwny 1 1/4 rozpusza się w ok 3 lata. Obecnie wszystkie elementy wymienione na mosiężne, ale zaszła konieczność zainstalowania grzałki. Jak ją zabezpieczyć i nie zbankrutować przy tym na wymianie anod?

    Grzałkę musisz dać z nierdzewki, takie grzałki mają w ofercie sprzedawcy instalacji do destylacji.
    Anoda magnezowa w zbiorniku z nierdzewki chyba nie ma sensu, bo taki zbiornik jest odporny na korozję.
  • #78
    Wlodek22
    Level 30  
    Jak się okazało, to grzałka jest nierdzewna, a ot co do "odporny" mam wątpliwości. Na własne oczy widziałem wżery wewnątrz, na ściankach zbiornika. Mam swoją teorię, że to skutek zastosowania miedzi do wykonania wężownic. Gdyby tam była tylko stał nierdzewna, to mógł by być faktycznie odporny. Ktoś potwierdzi moją teorie?
  • #79
    Dydzio
    Level 30  
    Wymiennik Kospel 80l, rocznik 2008, grzałka podobnie, anoda - nie mam pojęcia, pewnie tak samo. Poniżej, dla potomności porównanie anody nowej z wymontowaną, to samo z grzałką. Anoda Magnezowa czy sens wymieniać? Anoda Magnezowa czy sens wymieniać? Anoda Magnezowa czy sens wymieniać?
  • #80
    anaba255
    Level 25  
    Wlodek22 wrote:
    Jak się okazało, to grzałka jest nierdzewna, a ot co do "odporny" mam wątpliwości. Na własne oczy widziałem wżery wewnątrz, na ściankach zbiornika. Mam swoją teorię, że to skutek zastosowania miedzi do wykonania wężownic. Gdyby tam była tylko stał nierdzewna, to mógł by być faktycznie odporny. Ktoś potwierdzi moją teorie?

    Miedziana wężownica zmienia sprawę, sam własnie kupiłem bojler z nierdzewki, używany, cały jest nierdzewny. W środku brak śladów korozji, trochę kamienia w górnej części zbiornika, oprócz tego wyglada jak nowy.
  • #81
    Wlodek22
    Level 30  
    Czyli niewielkiej powierzchni wężownice miedziane powodują powolną korozję stali nierdzewnej. Duża powierzchnia stali nierdzewnej powoduje bardzo szybką korozję anody magnezowej. A gdyby magnez zastąpić innym metalem o wyższym potencjale napięciowym, aluminium, żelazo, albo kawałek żeliwa?
  • #82
    Arizona01
    Level 2  
    Wlodek22 wrote:
    Czyli niewielkiej powierzchni wężownice miedziane powodują powolną korozję stali nierdzewnej. Duża powierzchnia stali nierdzewnej powoduje bardzo szybką korozję anody magnezowej. A gdyby magnez zastąpić innym metalem o wyższym potencjale napięciowym, aluminium, żelazo, albo kawałek żeliwa?


    W przypadku zbiorników wykonanych ze stali nierdzewnej ze względu na to, że powierzchnia kontaktu z wodą jest bardzo duża wymiana anod magnezowych (jeżeli są używane) musi zachodzić znacznie częściej. Poszukaj anod tytanowych zasilanych prądowo, ale tych przeznaczonych stricte do zbiorników chromoniklowych, są i takie na naszym rynku.
  • #83
    Wlodek22
    Level 30  
    Z uwagi na cenę i konieczność stałego zasilania takie rozwiązanie raczej odpada.
    W kwestii innych wymienionych metali jako materiał anody możesz coś powiedzieć.
  • #84
    MarcinM2020
    Level 12  
    Witam. Mam pytanie przymierzam się do wymiany bojlera i prawdopodobnie będzie to kospel sw140 (pionowy).
    Obecnie mam również kospel tylko poziomy wp140. I pomimo że nie robiłem wymian anody to wytrzymał 9 lat...
    Teraz mam takie pytanie do was. Bojler sw140 pionowy ma anodę o dł 80cm, mi w piwnicy po zamontowaniu tego bojlera pozostanie ok 65cm miejsca do sufitu więc raczej anody długiej na 80cm nie zamontuje. Wiem że są dostępne anody o dł ok 50cm czy stanie się coś jak będę taką montował??? Ew. jak się nie uda wmontować tej mniejszej to czy np. można trochę obciąć taką anodę przed montażem??? :)
  • #86
    MarcinM2020
    Level 12  
    Czyli co? :)
    Nie wymieniać w kolejnym bojlerze???
  • #87
    ^ToM^
    Level 39  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    A co się dzieje z tym magnezem z elektrody? Pijemy go i myjemy się nim?


    No a co myślałeś. Po części go wypijasz i się nim myjesz.

    "Zbiornik c.w.u. jest zaś ogniwem galwanicznym, gdzie jednym biegunem (katodą) jest sam stalowy zbiornik, drugim anoda magnezowa, elektrolitem zaś woda wodociągowa. W tym układzie to bardziej reaktywny magnez rozpada się (oddaje elektrony i jony do roztworu), blokując tym samym reakcję wody ze stalą zbiornika.
    ....
    Bardzo ciekawym rozwiązaniem, alternatywą dla anody magnezowej jest anoda tytanowa. Główną zaletą tego rodzaju anod jest to, że ich wymiana nie odbywa się tak jak w przypadku anody magnezowej co 2-3 lata, lecz raz na 10-12 lat. Tak spektakularna różnica w wytrzymałości wiąże się z tym, że tytanowa alternatywa oparta jest na odmiennym działaniu - tutaj znaczenie ma potencjał elektryczny, której anoda jest przewodnikiem, przez co rozpuszczanie się samego tytanu jest praktycznie niezauważalne. Natomiast anoda magnezowa po upływie dwóch lata użytkowania ulega prawie całkowitemu rozpuszczeniu."

    Anoda Magnezowa czy sens wymieniać?Anoda magn..owa.png Download (323.69 kB)
  • #88
    MarcinM2020
    Level 12  
    O czyli tytanową watro założyć. Tylko koszt spory trochę ;/ :)
  • #89
    ^ToM^
    Level 39  
    marcin.moczala wrote:
    O czyli tytanową watro założyć. Tylko koszt spory trochę ;/ :)


    Od 330 zł na allegro.
    Pozdrawiam!
  • #90
    MarcinM2020
    Level 12  
    A orientujecie się na temat tych kospelów sw140? Jak się spisują? Czy taka spirala nie zajdzie mi z czasem???