Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blaupunkt cd51 Modena Skacze .....:(

devolt 13 Lip 2004 01:14 2253 10
  • #1 13 Lip 2004 01:14
    devolt
    Poziom 21  

    Witam mam takie pytanie czy ten model posiada jakies zabezpieczenia przed skakaniem płyty CD bo mam wrazenie , ze nie. Skacze mi na dołach moze nie na kazdym ale na wielu. Mam samochód marki Fiat brava radio siedzi sztywno wiec raczej wina lezy w radiu....prosze o info moze ty tylko brudny laser....


    Pzdr Devolt

    0 10
  • #2 13 Lip 2004 09:18
    SlaweK
    Poziom 43  

    Fiaty to dość twarde auta i na polskich drogach łatwo wytłuc każdy laser. Czyszczenie to podstawa. Trudno ot tak ocenic dlaczego skacze. Być może uszkodzona jest taśma lub sam pic-up lasera, może tylko brudny a może po prostu nie lubi nagrywanych płyt lub jest już na tyle wyjechany że nie toleruje gorszych płyt. Możliwości jest wiele ale w większosci przypadków to jest własnie laser do wymiany. W aucie zawsze jest kurz, płytę przecież chwytasz palcami. Ogólnie nie wróżę długiego grania radiu z CD w aucie choć niektórzy zaraz się zburzą i powiedzą ile to lat już mają lub jak dobrze im to gra.
    Znacznie lepszym rozwiązaniem jest zmieniarka. Zmieniarki mają lepsze zawieszenie, nie są aż tak narażone na kurz...
    Tak że rozpocznij od czyszczenia ale mądrego czyszczenia i najlepiej niech to zrobi ktoś to się na tym zna bo sam możesz uszkodzić go doszczętnie, znam sporo takich przypadków jak np mój szwagier który wyczyścił laser rozpuszczalnikiem a potem chciał polerować soczewkę.

    SławeK

    0
  • #3 13 Lip 2004 12:52
    devolt
    Poziom 21  

    nie no jak czyscic to tylko izopropylem :)
    Czyli nie wiesz czy owe radio posiada jakies zabezpieczenia przeciw wsztrząsowe jak jakis bufor pamieci bo za tą cene to juz chyba powinno...tak jak jest to w dyskmenach.

    0
  • #4 13 Lip 2004 14:08
    SlaweK
    Poziom 43  

    Jak się czyści to jeszcze trzeba wiedzieć co czyścić, nie tylko soczewkę ale często brudny jest pryzmat a tego w prosty sposób nie wymyjesz. A mechanizm przesuwu a wysokość tależyka na którym leży płyta....
    Każdy CD do auta musi mieć odpowiednie zabezpieczenia bo to ma pracowac w warunkach drgań , to nie domowy sprzęt. I mimo że resorowanie w Blaupunkcie jest niezłe to może ktoś je uszkodził wcześniej, samo sie raczej nie psuje.
    I nie myl pojęcia buforowania danych z zabezpieczeniem przeciwwstrząsowym. Im większy bufor to na początku mniej to słyszysz a póżniej nie ma co ratować. Jak wpadniesz w dziurę i przeskoczy to słyszysz ale uderzenie karoserii a CD w tym czasie przejdzie na bufor i niby gra dobrze a przez 20-30sekund spokojnie się znów zsynchronizuje. Ale faktem jest że przy takim uderzeniu soczewka walnie w wirującą płytę i sam się domyśl jak ona wygląda po czasie używania. Lepiej niech to obejrzy ktoś kto zna się na mechanizmach CD i ma to w małym palcu.

    SławeK

    0
  • #5 13 Lip 2004 14:46
    devolt
    Poziom 21  

    Własnie problem jest taki ze zdjełem pokrywe radia i w srodku nie widac zadnych resorowań!!! Dlatego pytam sie o bufor bo jezeli nie ma zabezpieczenia mechanicznego to moze chociaz elektroniczne...zawsze myslalem ze jak jest bufor to zabezpiecza on niejako przed przeskakiwaniem kompaktu..dlatego nazwałem to zabezpieczeniem przeciwwstrząsowym

    0
  • #6 13 Lip 2004 14:51
    SlaweK
    Poziom 43  

    Są, są tylko nie wiesz jak wyglądają a resorowany jest pick-up a nie kosz chassis mechanizmu. To tak jakbyś chciał w aucie zrobić opony zamiast z gumy to z metalu a potem próbował nadrobić to elektroniką.

    SławeK

    0
  • #7 13 Lip 2004 15:00
    devolt
    Poziom 21  

    fakt faktem ze radio skacze a płytki z delikatnymi ryskami przeskakują nawet na postoju...sprubuje go wyczyścic jezeli to nic nie da to wymienie go na jakiegos JVC o podobnej cenie kiedys miałem Radiomagnetofon z CD taki domowy i czytał wszystkie płyty jakie sie mu wsadziło nawet te które sie do końca nie nagrały bo wyskoczył błąd...

    0
  • #8 13 Lip 2004 15:24
    SlaweK
    Poziom 43  

    Każda firma miała mniej i bardziej udane modele. Ale ważna jest powtarzalność jakości w poszczególnych sztukach i modelach. Teraz żadna firma już nie ma takiej solidności jak kiedyś. Teraz sprzęt ma grać przez czas gwarancji a potem najlepiej by się tak zepsuł by nie dało się już go naprawić . Firmy zrobią Ci wodę z mózgu reklamami byś kupował ich sprzęt. Ale liczy się też doświadczenie firmy w konstruowaniu sprzętu.

    Tak jak Mercedes skończył sie na modelach 123 i 126 tak Blaupunkt na serii 127, takie jest moje zdanie.


    SławeK

    0
  • #9 04 Lis 2004 17:30
    95808
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 04 Lis 2004 17:36
    iNTELL
    Poziom 30  

    Mam takiego blaupunkta i jestem z niego prawie za dowolony, to prawie to też pada na mechanizm CD, bo tam niema żadnego resorowania, ani żadnego bufora !!! Radio skacze na każdej większej dziurze, ale to i tak dobrze skoro wszystko na twardo ...
    Teraz szukam zmieniarki IDC-A09 i może nie bedzie tragedii.

    0
  • #11 04 Lis 2004 17:56
    devolt
    Poziom 21  

    Ja juz znalazłem antidotum na swój problem :)
    moze mało orginalny, radio sprzedałem i kupiłem Clariona DX518R
    Radio nie wygląda tak efektownie i "bajerancko " jak blaupunkt, ale nie skacze wcale, nawet podczas szybkiej i długotrwałej jazdy po bruku (sprawdzone).
    Jedynie czasem przeskoczy z powodu porysowanej płyty na co jest dosyć czuły, ale jezeli sie dba o płyty to nie ma problemu.

    0