Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seicento 1,1 MPI - brak napięcia

Robert Kaminski 02 Sty 2010 11:50 2551 3
  • #1 02 Sty 2010 11:50
    Robert Kaminski
    Poziom 25  

    Witam.
    W seicento 1,1 MPI są następujące problemy.

    Po włączeniu świateł krótkich zapala się kontrolka świateł długich (pali się z jasnością 50%),żarówka po prawej stronie też pali się z jasnością 50%, a po lewej na 100%.

    Równocześnie po włączeniu świateł krótkich przygasa żarówka wnętrza kabiny ,a silnik w tym czasie gdy pracuje na benzynie gaśnie.Na LPG pracuje bez zakłóceń.

    Podejrzewam ,że po włączeniu świateł napięcie w obwodzie komputera,wyszczególnionych żarówek mniejsza swoją wartość, być może na skutek zwarcia, lub kiepskiego połączenia.

    Pomocny byłby schemat instalacji ,którego w tym momencie nie mam przy sobie.

    Gdzie szukać przyczyny?

    0 3
  • Pomocny post
    #2 02 Sty 2010 12:01
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Otwórz maskę.Popraw połączenie pomiędzy oprawką żarówki głównej dwu włóknowej z gniazdem zamocowanym na kablach w tej lampie gdzie masz słabsze światło.Wskutek braku dobrej masy na tej żarówce palą ći się obydwa włókna tej żarówki. Obwody świateł nie mają nic wspólnego z komputerem.Pochwal się czy udało Ći się usunąć usterkę.

    0
  • Pomocny post
    #3 02 Sty 2010 12:12
    kortyleski
    Poziom 41  

    Alez oczywiście że światła mają wiele wspólnego z komputerem, masę mają wspólną. Zachowanie świateł sugeryje właśnie jej brak, teraz tylko pytanie czy usterka świateł występuje na kostce żarówki -0 wtedy rzeczywiście to dwie osobne usterki, czy też masy braknie na którymś złączu z budą - wtedy właczenie większego obciażenia ( zarówki) powoduje że prąd znika na kilku obwodach. Przepatrz pod kątem korozji połaczenia masy z budą, aku z budą.

    0
  • #4 02 Sty 2010 13:20
    Robert Kaminski
    Poziom 25  

    Wielkie dzieki !!!

    Usterka została opanowana.
    Tak jak pisali koledzy przyczyną był zły styk.
    Pomyliłem się pisząc że po prawej stronie żarówka pali na 50%.
    Chodziło o żarówkę po lewej, tej samej co komputer.

    Wczoraj wieczorem poprawiałem przewód masujący skrzynie biegów i odkręcałem śrubę na karoserii. Tam są dwa przewody i dokręcając nie zwróciłem uwagi na oczyszczenie z korozji jednej z końcówek.
    Po skręceniu nie było kontaktu i rzeczywiście wówczas świeciły dwa włókna żarówki.
    Na tej samej śrubie było też masowanie komputera.

    Problem rozwiązany więc zamykam temat

    0