Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Land Rover Freelander,problem z zlokalizowaniem pompy paliwa

01 Sty 2010 18:21 10621 12
  • Poziom 9  
    Cześć mój problem z samochodem polega na szarpaniu. Przeważnie gdy silnik nagrzeje sie to zaczyna szarpać, takie przerywanie jakby paliwa albo pradu nie dostawał. Czasami przejade 200 km i nic się nie dzieje, a czasami po przejechaniu 5 km zaczyna się szarpanie. Wyciagnołem smoka z baku, jest czysty, zmieniłem filtr paliwa sprawdziłem przewody i wszystko jest wporządku. Byłem w warsztacie, mechanik podłączył pod komputer i nie znalazł błedów. Byłem w serwisie diesla i znowu podłączyli pod komputer i nic nie znaleźli, zmniejszył mi tylko dawkę paliwa i powiedział że powinno być lepiej a wcale nie jest. Powiedział jeszcze że jak nie pomoże to trzeba kupic sterownik pompy wtryskowej. Nie wiem czy to coś da. Może ktoś miał podobny problem? Auto idealnie pali i idealnie jździ jak nie szarpie. Czekam na odpowiedź, jest to silnik rovera. Samochód z 98 roku. Dzięki i pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    sprawdz czujnik tem. cieczy....
  • Poziom 9  
    Witam mam pytanie co do pompy paliwa do Land Rover Freelander rok 98 Diesel. Chciałbym ją wymienić ale nie wiem gdzie ona sie znajduje i czy wogóle występuje w tym modelu,czy jest jedna czy dwie pompy?Bo mam problem z szarpaniem podczas jazdy i wiem z doświadczenia że to może być przyczyna pąpy paliwa.W smoku sprawdzałem i tam jej nie ma.Jest to silnik rovera nie bmw.Dziękuje i pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    W tym aucie nie ma pompki paliwa....
  • Poziom 9  
    Dzieki za odpowiedź.To czyli jest tylko jedna pompa paliwa na bloku oddzielnie czy razem w pompie wtrysku?
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    W pompie wtryskowej
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    a ja bym jeszcze cos sprawdził, tylko powiedz mi jaka masz pompę czy twój Diesel to jeszcze stary typ czy juz wysoko ciśnieniowy.
    Choć po roczniku sądzę że to jeszcze stary typ zasilania.
    jeśli mogę prosić o trochę szczegółów to może podpowiem co jest przyczyna
    żeby nie tracić za dużo sianka

    Moderowany przez robokop:

    Skoro kolega bladego pojęcia nie ma w czym rzecz, to po co się udziela?

  • Pomocny post
    Poziom 34  
    esso1972 napisał:
    czy twój Diesel to jeszcze stary typ czy juz wysoko ciśnieniowy.
    Choć po roczniku sądzę że to jeszcze stary typ zasilania


    nie, stary i tam paliwo leje się do wtrysków jak woda z kranu i tak trochę tylko kapie.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Jeżeli to pompa ve to podejrzewam wytarty potencjometr nastawnika.
    jak zwieksza obroty? Płynnie czy tez szarpie?
  • Poziom 9  
    Szarpie nawet jak płynnie daje gazu,ale wczoraj podłączyłem pięcio litrową bańke z ropą bezpośrednio pod pompe i było wszystko ok.Nie wiem czy to przypadek czy to coś z układem paliwowym. A czy to możliwe że pąpa słabo ciągnie czy nie? Bo z przewodu przelewowego normalnie leci. Czy moge wykluczyć całą pompe wtryskową i zająć się układem paliwowym.Jeszcze jedna rzecz zrobiłem,wyczyściłem wd40 kostke od pompy.Dzisiaj podłączyłem spowrotem do baku paliwa i jest ok narazie. Sam nie wiem co o tym myśleć:)
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    w Twoim aucie nie występuje " pąpa paliwa "
    z resztą w innych też czegoś takiego nie ma
    jest natomiast pompa paliwa
    Twój silnik to 'L'-series
    w układzie paliwowym jest jeszcze chłodnica paliwa oraz filtr
    ze względu na temperatury obecne proponuje wymienić filtr paliwa
    mogła zebrać się woda i zamarznąć powodując zmniejszony przepływ paliwa
    drugi temat to szczelność układu dolotowego
    sprawdż przewody gumowe ww. układu
    od turbiny po przez chłodnice powietrza do kolektora
    jakikolwiek ślad wycieku oznacza wyciek powietrza
    powodzenia
  • Poziom 1  
    Witam mam pytanie co do pompy paliwa!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Land Rover Freelander rok 99 Diesel silnik 'L'-series .
    Szarpie mi samochodem i w sumie nie jest to nic regularnego pojawia sie i znika czasmi chodzi 3 dni ok 1 dzien mi szarpie.
    Zauwazylem ze jak wjade na jakas przeszkode to jakby mi sie rozloczylo cos i zaczyna szarpac musze wcisnac wtedy gas do dechy i zaczyna jechac normalnie ale silnik niema mocy wogole wtedy.
    Wymienilem filtr paliwa i powietrza.
    Wyminilem MAF czujnik od wlotu powietrza i potym jezdzilem 2 miesiace i wszystko bylo ok , cieszylem sie bo moj mechanik powiedzial ze pompa do wymiany,a ze kosztuje ona calkiem sporo to............
    I znow okazalo sie ze mi szarpie ale nie jest to az tak tragiczne tylko sie obawiam ,ze mi sie cos moze zepsuc od tego.
    Zalatwilem sobie schematy ukladu paliwowego i sterownikow. Co jak sprawdzac.
    Niestety tam nie mam wyjasnione za co sie zabrac wszystko jest bardzo ogolnie i musialbym wszystkie czujniki sprawdzac ,a dodam ze podlaczalem go pod komputer z moim mechanikiem i zadnego bledu nie wykazalo?

    Mam pytanie czy z poma moze byc cos nie tak?

    Prosze o jakies porady z gory dziekuje!!!