Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 1.6 Wysokat temperatura alternatora -zwarcie?

02 Sty 2010 17:59 6728 28
  • Poziom 9  
    Witam
    Nie wiem czy dobrze zrobilem zakładając nowy emat ale nie mogłem nic na interesuj acy mnie temat znaleść.

    Mam kłopot z moim pasatem , strasznie grzeje mi się alternator (napięcie podczas ładowania na akumulatoze w zależności od obrotów 13,4 - 14,5 v w zależności od obrotów. Padł mi akumulator więc wymieniłem sądząc że to rozwiąrze sprawe grzejącego się alternatora jednak nie. szukająć przyczyn chwyciłem miernik no i odkryłem że po podłączeniu plusowej klemy do akumulatora i sprawdzenie miernikiem pomiędzy masą akumulatora a ramą samochodu miernik pokazał 12,4 v czyli jak mysle gdzieś jest przebicie dodam że odłączyłem alternator. CZY TO MOŻE BYĆ PRZYCZYNA GRZANIA SIĘ ALTERNATORA

    Zgóry dzięki za odp.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    w ten sposób nic nie wybadasz - musisz pomierzyć prąd pobierany z aku a nie napięcie pomiędzy słupkiem aku a masą auta bo zawsze będzie (miernikiem zamykasz obwód a przecież zawsze coś w aucie prąd pobiera)
    co znaczy że altek gorący? jak na niego spluniesz to się gotuje czy po prostu nie możesz utrzymać na nim ręki?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Normalne jest że alternator jest gorący. Już sam silnik go nagrzewa a dodatkowo grzeje się w wyniku pracy jaka wykonuje. Gdyby miał przebicie to już by było po nim.
  • Poziom 9  
    Jest tak gorący że slina sie gotuje po 5 min pracy i faktycznei wydaje odgłos takiego wycia ale dalej nie rozumiem czemu po podłączeniu tylko jednej klemy plusowej do akumulatora i podłączeniu miernika do masy akumulatora i ramy samochodu pokazuje mi 12,4 v a jak odkręce cienki czerwony przewód od plusowej klemy (drugi gruby dalej tam jest) pokazuje 0v czyli tak jak powinno być. NIe wiem pewnie sie ale wydaje mi sie to dziwne
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    dobra dla ciekawostki dodam że dołączyłem totalnie alternator i to samo ja nie mam pojęcia jak sie do tego zabrać
  • spec od auto-elektro
    Motronic myślę że ma coś z diodami przy zwarciu stojana nie uzyskałby 14.5V, może zamienił bieguny przy zmianie akumulatora.P
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    zostaw w spokoju te pomiary bo jeszcze coś spaskudzisz
    alternator badaj bo tak powiedzmy 70st to jeszcze może być ale skoro ślina się gotuje to przesada
    możesz jeszcze zrobić próbę z odłączonym przewodem B+ od altka (ten gruby plusowy) - wtedy nie powinien się grzać a jeśli zrobi się gorący to altek kaput
  • Poziom 9  
    ok dzięki spróbóje ale już nie dziś bo zmarzłem na kość :)
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Jeżeli alternator oddaje prąd np 8A to nie powinien się grzać. Jeżeli przy małym prądzie się grzeje to uszkodzony jest stojan. Uzwojenie stojana jeżeli zmieniło barwę z brązowej na czarną to już mamy pewność. Alternator z uszkodzonym stojanem trudniej się wzbudza, trzeba przygazować aby kontrolka zgasła.
  • Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    To chyba logiczne że gdzieś prąd się musi zamknąć i zakladaj tą klemę jak chcesz jeździć jeszcze tym samochodem.P
  • Poziom 9  
    dobra skoro tak musi być to ok tylko to mnie trapiło dzięki wychodzi na to że alternator
  • Poziom 15  
    100% alternator. Wymień i po sprawie.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Napiecie min powinno wynosić około 13,8V do 14, 5V. niektóre japończyki maja więcej. jakie jest u ciebie gdy jest obciążony i nie bo jezeli obciążony drastycznie spada napiecie tzn uszkodzona jedna z diód.
  • Poziom 9  
    jutro sprawdzę dokładnie wszytko jeszcze raz i dam znać w głębi duszy mam nadzieje że to alternator sprawdzanie instalacji może trochę zająć.
    A puki co dziękuję wszystkim za okazane zainteresowanie i od jutra. :)
  • Poziom 33  
    Zdejm pasek i pokręć wirnik ręką, czy nie wydaje jakichś dziwnych melodii i nie chodzi ciężko- może łożyska poleciały?
    V.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    Motronic napisał:
    Od łozysk nie grzał by się.

    Na pewno?
    Widziałem nieraz dekle alternatora z wytopionymi gniazdami łożysk i wirniki z łożyskami koloru fioletowego...
    V.
  • Poziom 9  
    skorzystałem z rady i odkręciłem gruby czerwony przewód od alternatora i ku mojemu zdziwieniu nie grzeje sie a pozatym pracuje normalnie a gdy go podłączam z powrotem aż silink przygasa i zaczyna wyć alternator oczywiście grzeje się natychmiastowo
    co to oznacza??? j

    Dodano po 2 [minuty]:

    łożyska wydają się ok prfzy próbie kręcenia ręką obraca się lekko i bez hałasu:
  • Poziom 2  
    Że masz zdechnięty altek.
  • Poziom 39  
    no to oznacza że altek produkuje dużo prądu i tu wydaje się być ok
    teraz pytanie jakie trzeba postawić to dlaczego produkuje dużo prądu?
    odp: niedoładowany aku albo coś w aucie chce dużo prądu
    druga odp jest taka że przy niedoładowanym aku na wolnych obrotach altek po prostu nie daje rady się wychłodzić (wentylator wytwarza mało wiatru)
  • Poziom 9  
    jeszcze jedno na forum w innym temacie wyczytałem że kontrolka ładowania ma wpływ na prace alternatora , u mnie gdy przekręcam kluczy nie pali się nawet na testach vag.
    może to jest przyczyna ???

    *************************************
    sprawdziłem tam jest dioda która działa po podpięciu baterii ale po włączeniu zapłonu sie nie zapala
  • Poziom 16  
    Z kontrolki po cęesci idzie prąd wzbudzenia na alternator

    Dodano po 1 [minuty]:

    części
  • Poziom 9  
    jeżeli odłącze gruby czerwony kable od alternatora to kontrolka ładowania zapala sie po włączeniu zapłonu.
  • Użytkownik usunął konto