Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik ciśnienia oleju Sharan 1,9TDII

02 Sty 2010 18:47 5282 7
  • Poziom 2  
    Mam następujący problem i jednocześnie nadzieję ,że ktoś na forum potrafi mi pomóc.
    Po odbiorze samochodu Sharan 1,9TDII z 1999r od mechanika po wymianie sprzęgła ujawnił się inny problem.
    Mechanik sprawdzał również świece żarowe ponieważ komputer po zapaleniu silnika i kilku minutach pracy zaczynał migać wskaźnikiem "świeca".
    Mechanik wykrył 7 błędów z czego 6 skasował ,został błąd jak mi tłumaczył "temperatura ropy w pompie ",ale samochód zapala dobrze .
    Ważniejszym problemem jest zapalanie się lampki olej i brzęczyka przy przekroczeniu 2000 obr/min.
    Po wyszukaniu podobnych postów na forum wymieniłem czujnik na nowy ,co niestety nie pomogło ,wypróbowałem też podawanie masy na przewód od czujnika przy ok 2000 obr. - niestety też nie skutkuje.
    Wygląda, że potrzebuję schematu instalacji elektrycznej przy pomocy którego mógłbym sprawdzić instalację do deski rozdzielczej czy ktoś może mi pomóc w tym względzie??
    Lub może ktoś ma inny pomysł co jest przyczyną tej awarii??

    Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Przed zapaleniem fury wykręć elektryczny czujnik smarowania i wkręć w to miejsce czujnik mechaniczny i już po odpaleniu silnika szydło wyjdzie z worka.Może być też zanieczyszczone sitko smoka pompy olejowej. Jak zdejmiesz końcówkę kabla z czujnika ciśnienia oleju i podłączysz do masy i pali się kontrolka ciśnienia oleju znaczy instalacja sprawna.Również był taki problem iż wadliwy był nowo zamontowany filtr oleju.
  • Poziom 39  
    Poczytaj sobie o dynamicznej kontroli ciśnienia oleju w VW.
  • Poziom 2  
    Olej i filtr był wymieniany na nowy filtr Mann i olej półsyntetyk taki jaki był zalany w silniku.
    Olej i filtry wymieniam co 10000 km.
    Do 2000 obr można jeździć bez problemów ,dopiero powyżej 2000 zaczynają się kłopoty,mechanik stwierdził ,że najpierw musi to być sprawdzone u elektryka, silnik przed wymiana sprzęgła nie miał takich problemów ,a do naprawy była tylko oddzielona skrzynia biegów.
    Boję się, że podczas rozpoławiania lub kontroli świec został uszkodzony jakiś przewód powiązany z czujnikiem ciśnienia przy wysokich obrotach lub idący do deski rozdzielczej.
    Chyba bez schematów się nie obędzie .
    Po przeczytaniu postów o dynamicznej kontroli ciśnienia sprawdziłem teraz przy samochodzie (niestety jest ciemno) cieniutki przewód niebieski od alternatora jest przerwany ,czy to może być przyczyna ?
    Niestety nie znalazłem drugiej strony skąd mógł być urwany,czy ktoś wie do której wiązki on idzie??

    Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    No to już masz przyczynę. Ten przewód idzie ze styku W alternatora do układu elektronicznego do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju.
  • Poziom 2  
    Czy ktoś ma schemat instalacji lub wie gdzie taki znaleźć proszę o informację na PW.
  • Poziom 10  
    Zobacz czy waku pompy ci nie poluźnili :) pozdro
    Moderowany przez Pawel wawa:

    Co za światła porada. Szkoda, że nie na temat. Tak jak większość postów Kolegi.

  • Poziom 10  
    Chodziło mi o to ze może waku pompa jest poluzowana (słabo dokręcona do silnika) przez co silnik traci ciśnienie. Błacha sprawa śruba na 13 a jednak pozdrawiam :)