Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprawdzenie mostka oraz regulatora alternatora rover.

hvelektronik 02 Sty 2010 19:05 5527 6
  • #1 02 Sty 2010 19:05
    hvelektronik
    Poziom 19  

    Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi proszę o porady które pomogą mi ustalić czy regulator kwalifikuję się do wymiany.
    Regulator
    Sprawdzenie mostka oraz regulatora alternatora rover.
    Sprawdzałem również uzwojenia wirnika oraz stojanu nie maja przerwy a szczotki według mnie wytrzymają jeszcze jakiś czas. Przy sprawdzaniu uzwojenia oraz mostka korzystałem z schematów z strony (link poniżej )
    http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/alternator/pralt.htm
    tylko że pomiar mostka nie wychodził mi do końca nie moglem się połapać w połączeniach diod ( zdjęcia mostka )
    Sprawdzenie mostka oraz regulatora alternatora rover.
    Sprawdzenie mostka oraz regulatora alternatora rover.


    widok alternatora bez regulatora i mostka
    bSprawdzenie mostka oraz regulatora alternatora rover.
    z mostkiem
    Sprawdzenie mostka oraz regulatora alternatora rover.
    kompletny
    Sprawdzenie mostka oraz regulatora alternatora rover.

    Prosiłbym o porady które pomogą mi ustalić czy mostek jest sprawny, wiem że było dużo postów na ten temat ale mim to sprawa nie jest prosta przynajmniej dla mnie
    Z góry dziękuję za odpowiedzi

    0 6
  • #2 02 Sty 2010 19:13
    daraswoj
    Poziom 12  

    Z tego co widać to masz już wytarte pierścienie ślizgowe. Szczotki choć jeszcze są to mogą już nie dotykać pierścienia.

    0
  • #3 02 Sty 2010 20:04
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jeżeli się na tym nie znasz to raczej będziesz miał problem ale z tego co widzę to naprawa nie opłacalna. Jeżeli chodzi o diody jest tylko 6 głównych i raczej nie padają.P

    0
  • #4 02 Sty 2010 22:30
    hvelektronik
    Poziom 19  

    Jeśli chodzi o tulejki to są dość poważnie wydarte ale syk jest a kuzyn chce jeszcze z pół roku pojeździć tym samochodem i go zezłomować. Naprawa będzie opłacalna jeżeli dokupię za rozsądną cenę mostek bo wydaje mi się uszkodzony i regulator którego nie umiem sprawdzić, ale gdzie takie coś dostać.

    0
  • #5 03 Sty 2010 19:18
    viper555
    spec od auto-elektro

    hvelektronik napisał:

    Naprawa będzie opłacalna jeżeli dokupię za rozsądną cenę mostek bo wydaje mi się uszkodzony i regulator którego nie umiem sprawdzić, ale gdzie takie coś dostać.


    W tych alternatorach nie ma cen rozsądnych, więc niech to sprawdzi ktoś kompetentny bo można to przerobić np. regulator. Nigdzie nie dostaniesz tych części taniej jak 150-200zł.P

    0
  • #6 03 Sty 2010 21:06
    maniana18
    Poziom 11  

    możliwe że tańsze będzie dopasowanie alternatora od innego samochodu. zmierz otwory i rozmiar koła i popatrz w anonsach lub w allegro. czasem można kupić alternator za śmieszne pieniądze.

    0
  • #7 15 Sty 2010 20:54
    hvelektronik
    Poziom 19  

    Witam kolega nie pomylił się co do cenie regulatora oraz mostka znalazłem te części w cenie 250zł, więc postanowiłem kupić jakiś używany alternator na allegro kosztował mnie on będzie 170zł z przesyłką no i ma gwarancje rozruchową . Myślę że temat można zakończyć.
    Dziękuję wszystkim za cenę wskazówki.

    Pozdrawiam Dawid

    0