Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

--> zavoli ge czy tomasetto asterik ? co wybrać?

03 Jan 2010 13:00 4156 7
  • Level 11  
    Witam

    Mam w hondzie civic 1,5 114km instalke 2 gen stag 100 z blosem i parownik tomasetto asterik 100hp. Autko ma zrobiony wydech i dolot i pewnie oscyluje w granicach 120km i 140Nm.
    Parownik ma już ze 3-4 latka, oczywiście go rozbierałem i czysciłem itd (nie wymieniałem natomiast membram) ale dopóki się porządnie nie rozgrzeje, czyli nawet jakieś 15km jazdy przy temperaturze zewnętrznej 10'C to nieco falują mi obroty a prócz tego przez pierwsze kilometry, mimo ze wskaźnik temp. silnika pokazuje już normalną temp. pracy to samochód odczuwalnie nieco gorzej idzie. Nie jestem specjalistą w sprawach gazu ale chyba coś z nim (parownikiem) nie tak, na benzynie oczywiście jest ok. Osiągi auta już po rozgrzaniu w/g pomiarów nie różnią się niczym na gazie i benzynie, silnik bez problemu kręci się na gazie do 7500obr i tu dopiero zaczyna zdychać, spalanie 7,5l w cyklu mieszanym przy mojej grzecznej jeździe (to silnik nastawiony na ekonomię).

    Mam równiez z rozbiórki mojego drugiego autka parownik zavoli ge. Ma przebieg 60.000, również go regularnie czyściłem, zawsze się świetnie spisywał, choć tu moc auta była poniżej 50 km a parownik ma oznaczenie 136km. Autko nawet przy -25'C paliło z gazu dosłownie od ręki. Trudniej go było uruchomić na benzynie.

    Do rzeczy:
    zastanawiam się czy wymienić membramy w tomasetto asterik 100hp, czy kupić tomasetto asterik 140hp, czy może właśnie założyć ów zavoli ge.

    Proszę o poradę w tej sprawie i informacje który z powyższych 3 reduktorów będzie najlepszym rozwiązaniem dla mojego silnika. Ewentualnie co w podobnej cenie będzie się najlepiej spisywać.

    pozdrawiam
  • Level 11  
    Może ktoś jednak poświęci chwilę i pomoże?
  • Level 14  
    kolego ja bym postawił jeżeli chodzi o reduktor na EMME Elpigazu.
  • Level 9  
    Właśnie wróciłem ze stacji gazowej ponieważ auto słabo chodzi na gazie kiedyś pomogła regulacja teraz gościu stwierdził ze trzeba zmienić reduktor i polecił mi Tomasetto Asterik
  • Level 15  
    A wiec tak,polecam ci reduktor Zavili ale nie GE tylko GES-dlaczego:reduktor GE ma tylko jedna regulacje skladu mieszanki[to duze z boku mosiezne i jest niestabilny na wolnych obrotach i nie posiada przeciewag],reduktor GES ma dwie regulacje i przeciw wagi[jest stabilny na wolnych obrotach,z tym regulacja tego reduktora jest calkiem inna niz tradycyjne reduktory i wyregulowanie jego domowym sposobem jest banalnie proste:odpalamy auto i przechodzimy na gaz,wkretem na plaski srubokret [to z gory] wkrecamy do oporu i zaczynamy wkrecac pokretlo regulacji stopnia naprezenia mebrany [to z boku reduktora] do mometu az silnik zacznie niestabilnie pracowac na wolnych obrotach,odkrecamy spowrotem o polowe obrotu i zaczyna my odkrecac pokretlo [to na plaski srubokret az do mometu kiedy auto zacznie pracowac stabilnie na wolnych -mamy ustawione wolne obroty,teraz podnosimy obroty do 2500 obr/min i zaczynamy wkrecac pokretlo od wysokich obrotow[to na wezu do miksera ]az silnik zacznie pracowac niestabilnie na wysokich obr.odkrecamy o polowe obrotu imamy juz wysokie obr,.,wyregulowane ,jest to metoda dla Adama Slodowego he he wszystkie te czynnosci polecam wykowywac z podlaczony analizatorem spalin,to tyle na temat Zavoli jezeli cos napisalem nie tak to mnie poprawcie,pozdrawiam
  • Level 11  
    mania2 wrote:
    A wiec tak,polecam ci reduktor Zavili ale nie GE tylko GES-dlaczego:reduktor GE ma tylko jedna regulacje skladu mieszanki[to duze z boku mosiezne i jest niestabilny na wolnych obrotach i nie posiada przeciewag],reduktor GES ma dwie regulacje i przeciw wagi[jest stabilny na wolnych obrotach,z tym regulacja tego reduktora jest calkiem inna niz tradycyjne reduktory i wyregulowanie jego domowym sposobem jest banalnie proste:odpalamy auto i przechodzimy na gaz,wkretem na plaski srubokret [to z gory] wkrecamy do oporu i zaczynamy wkrecac pokretlo regulacji stopnia naprezenia mebrany [to z boku reduktora] do mometu az silnik zacznie niestabilnie pracowac na wolnych obrotach,odkrecamy spowrotem o polowe obrotu i zaczyna my odkrecac pokretlo [to na plaski srubokret az do mometu kiedy auto zacznie pracowac stabilnie na wolnych -mamy ustawione wolne obroty,teraz podnosimy obroty do 2500 obr/min i zaczynamy wkrecac pokretlo od wysokich obrotow[to na wezu do miksera ]az silnik zacznie pracowac niestabilnie na wysokich obr.odkrecamy o polowe obrotu imamy juz wysokie obr,.,wyregulowane ,jest to metoda dla Adama Slodowego he he wszystkie te czynnosci polecam wykowywac z podlaczony analizatorem spalin,to tyle na temat Zavoli jezeli cos napisalem nie tak to mnie poprawcie,pozdrawiam



    Ja mam blosa i z tego co gdzieś tam czytałem to rozkręca się parownik na max, więc regulacja wolnych obrotów zajmuje się blos. GE powinien więc wystarczyć. Prosze tylko o info czy będzie to lepsze rozwiązanie niż asterik 100hp.
  • Level 11  
    Tomaseetto to chyba najgorsze reduktory na rynku no i najtańsze. Osobiście zawsze paruje Blosa z Lovato, to są świetne reduktory.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Pamiętaj tylko aby po założeniu nowego reduktora i blosa nie rozkręcać parownika na max tylko zostawić jak jest. Rozkręcanie parownika to totalna bzdura pomimo tego, iż tak jest napisane w instrukcji. Wziąłbym reduktor BRC.