Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Radziecki oscyloskop C1-5.Szukam instrukcji.

josef73 03 Jan 2010 15:09 3740 7
Tespol
    josef73
    Level 10  
    Witam wszystkich.

I mam taki problem. Posiadam radziecki oscyloskop C1-5 z początku lat 70tych. Ale kompletnie nic o nim nie wiem. Wygląda jak nowy ze sklepu, stan sklepowy. Do oscyloskopu mam też nową zapasową lampę. Widocznie ktoś go kupił w kryzysie jako lokata kapitału i tak przetrwał nie naruszony do naszych czasów. Nie wiem czy jest na 100% sprawny. Nie znam się na tyle. Kolekcjonuje stare radia, mierniki i inne tego typu związane z tematem radiotechniki rzeczy. Oscyloskop po podłączeniu do prądu wykazuje oznaki życia. Świeci podświetlenie, zielona plamka na ekranie i w środku żarzą się lampy elektronowe. Nie mam do niego żadnej sondy czy sond. Tak że był bym wdzięczny za wszelkie wiadomości na temat mojego urządzenia: Jakie ma parametry ? Co nim można badać ? Jakie przychodzą do niego sondy i gdzie je można kupić ? Jak przeprowadzać pomiary ? Ewentualnie jak ktoś jest chętny to mogę go odsprzedać.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Tespol
  • Helpful post
    darczar
    Level 24  
    Witam.
    Oscyloskop C1-5 to eksportowa wersja przyrządu СИ-1. Obecnie to już zabytek techniki, ale do pomiarów sygnałów małej częstotliwości może się przydać. Jego głównym przeznaczeniem był pomiar przebiegów impulsowych. Może być problem ze zdobyciem sond, ze względu na nietypowe złącza. Ciekawostką jest linia opóźniająca w torze Y.
    Oto instrukcja do tego oscyloskopu. Oczywiście - po rosyjsku:
  • Tespol
    josef73
    Level 10  
    Dzięki za odpowiedź. Tylko ja już nie pamiętam rosyjskich liter.

Dodano po 10 [minuty]:

Tak ten oscyloskop wygląda.