Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Program analizujący zdjęcia

marcus753 03 Sty 2010 18:26 3178 26
  • #1 03 Sty 2010 18:26
    marcus753
    Poziom 9  

Witam wszystkich bardzo serdecznie
    Jestem uczniem technikum informatycznego i od kilku miesięcy chodzi za mną pewien pomysł

Mianowicie chce napisać program który pobierał by zdjęcia z kamer na ulicach np. w krakowie a następnie w tabeli pokazywał by jaki ruch jest na jakiej ulicy...

Zadanie karkołomne wiem dlatego na razie zbieram materiały i rozplanowuje grafik prac

Myślę że na początku przydało by się zdjęcie zupełnie pustej drogi które było by porównywalne ze zdjęciem aktualnym (szukali byśmy odstępstw od orginalnego zdjęcia) im było by ich więcej tym większy byłby ruch...

Co o tym myślicie ? piasałem już różne programy głównie w c++ ale nigdy nie analizowałem w nim zdjęć i nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać

Wszelkie pomysły i uwagi mile widziane

Pozdrawiam ;)

0 26
  • Pomocny post
    #2 03 Sty 2010 19:29
    jaromisz
    Poziom 17  

Zadanie trudne z kilku powodów.
    Musisz mieć obrazy ulicy w różnych warunkach atmosferycznych, różnych godzinach. Każde odstępstwo - deszcz, śnieg, ciemna chmura spowoduje że nie zobaczysz asfaltu tak jak by tego program oczekiwał. Skutkiem tego przy pustej drodze i deszczyku albo chmurce cały asfalt będzie zajęty.
    Jakość Kamery, niskie rozdzielczości powodują małe możliwości wykrywania tych odcinków asfaltu pomiędzy samochodami.
    Ruch samochodów - jak zamierzasz to zalgorytmować?
    Może lepiej byłoby wykrywać światła w samochodach... - jeszcze narazie jest to u nas obowiązkowe.

Co do oprogramowania, to poszukaj po bibliotekach w PHP. Są gotowce do dobierania się do konkretnych pikseli w JPeGach, do wykrywania ruchu...

0
  • #3 03 Sty 2010 19:38
    marcus753
    Poziom 9