Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo 1.6 KAT 16V DOHC 94r - auto pali bardzo duzo

Fishv12345 03 Jan 2010 18:28 14204 12
  • #1
    Fishv12345
    Level 10  
    Witam wszystkich. Od pewnego czasu jestem użytkownikiem forda Mondeo 1.6 bez gazu. Mój problem polega na tym, że pali za dużo paliwa bo około 16 litrów na setkę i towarzyszą przy tym takie objawy:
    Silnik zapala bez problemu.Silnik zimny nie przerwa, nie szarpie.Gdy jest rozgrzany obroty biegu jałowego nie chcą się utrzymać, często gaśnie. Silnik kreci się tylko do 4000obr/min ( na zimnym nie sprawdzałem gdyż nie chciałem go uszkodzić), często przerywa przy normalnej jeździe.Po przejechaniu nawet 40km z rury wydechowej wydobywa się biały dym, tak jakby para wodna. Świece zapłonowe gdy je odkręciłem są czarne. Bardzo proszę o pomoc, kupiłem to auto niedawno,a jego były właściciel nic mi nie powiedział o tym.
  • #2
    mariuszolkusz
    Level 18  
    A temperaturę utrzymuje w normie ?. jeśli tak to sonda lambda i przepływomierz do sprawdzenia.Pozdro.
  • #3
    Fishv12345
    Level 10  
    Temperatura jest ok silnik nie grzeje się. Jeśli chodzi o przepływomierz zrobiłem próbę i go odpiąłem. Auto kreci się powyżej 4000, lecz spalanie dalej duże. Poprzedni właściciel zamontował przepływomierz nie oryginalny. Jaka mam pewność ze to przepływomierz? A to ze tak dymi to wina recykultatora spalin ? Jaka wartość ma mieć sonda lambda ? jaka wartość przepływomierz? co z tego, ze wymienię na nowe jak to może nie będzie to uszkodzone.
  • #4
    dominik_radomski
    Level 12  
    sprawdź czy nie bierze Ci oleju. To może być przyczyną czarnych świec. Sprawdź przewody WN i palec rozdzielacza. Wyczyść styki w kopułce może są zaśniedziałe. Sprawdź jeszcze czy nie masz gdzieś nieszczelności. Może dostawać się lewe powietrze i będzie Ci palił więcej.
  • #5
    Fishv12345
    Level 10  
    Ok jutro sprawdzę, dam znać co i jak. Oleju nie bierze. Z rury wydechowej wychodzi para wodna i śmierdzi benzyna - oleju nie ubywa. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś propozycje proszę pisać , może ktoś miał tak samo... ?
  • #6
    mariuszolkusz
    Level 18  
    Kolega dominik-radomski gdzie masz kopułkę i palec w tym silniku?. Co do przepływomierza to musisz podmienić na taki jaki ma być. Sonda 0-1 V typowa.Pozdro
  • #7
    marek1977
    Level 33  
    A dymek z rury jest inny niz innych uczestników ruchu? :)
  • #8
    Fishv12345
    Level 10  
    Dymek właśnie jest ten sam, ale w normalnym aucie po rozgrzaniu silnika już nie dymi. U mnie cały czas dymi. Na pewno nie bierze oleju bo miałem escorta RS turbo i jak uszczelniacze poszły na Turbinie to oleju 0.5 na 1000 km brało :) wiem jak wygląda auto co bierze olej, jaki dymek:).Jestem pewny ze to para i benzyna śmierdzi troszkę. Wygląda tak jakby katalizator miał dużo pracy...Myślałem o reckultatorze spalin ? i dlatego tak ? może to być to ? ale dlaczego dużo pali ?
  • #9
    mariuszolkusz
    Level 18  
    A CO Z SONDĄ ? JAK DUŻO PRACY MA TWÓJ KATALIZATOR ?
  • #10
    BRYS_
    Level 22  
    Czarne świece,gaśnięcie i obroty do 4000 tyś. czyli:
    1.złe świece(źle dobrana wartość cieplna)
    2."zgłupiał komputer"(a mało kto chce i potrafi profesjonalnie-komputerowo zdiagnozować mondeo ze względu na "dość niestandartowy system PWM i ogólnie brak precyzyjnych informacji na ten temat",jak to mówią "czarna magia")czasem wystarczy tylko zdjąć klemę akumulatora na 30 minut,by"mu się poukładało w głowie".
    3.wszelkie rurki podciśnienia i słynny trójnik zaraz pod termostatem-chyba normalka w mondeo.
    4.zabity katalizator.
    5.opiłki na czujniku położenia wałka rozrządu.
    6.uszkodzony przepływomierz i tzw:nastawnik wolnych obrotów(czasem określany jako silnik krokowy-pod kolektorem ssącym).
    7.żle ustawiony rozrząd
    8.oczywiście pierścienie i uszczelniacze zaworów(ogólnie stan głowicy).
    9.uszkodzone wtryskiwacze lub reduktor ciśnienia paliwa na listwie.
    10.i ostatnie,co sam kilka dni temu sam przerabiałem:tragiczny stan części wiązki elektrycznej łączącej wtryski,czujnik temperatury,czujnik położenia wału,nastawnik,i przepustnice:
    Ford Mondeo 1.6 KAT 16V DOHC 94r - auto pali bardzo duzo
    Mondeo pochodziło z 96 roku a stan wiązki był dokładnie taki jak widać na zdjęciu:ukruszona,popękana izolacja co centymetr i zwarcia co kilka chwil,nie było na to mechanika z jednoznaczną diagnozą,dopiero całkowite przelutowanie ww.wiązki na nowych kablach"postawiło samochód na nogi",a objawy były podobne jak opisałeś wcześniej.
  • #11
    marek1977
    Level 33  
    Ta wiązka jest w idealnym stanie w porównaniu z tym co ja widziałem :) Raczej już tam nie bylo co oglądać, zielono :) prąd chyba płynął tam gdzie było wieksze zapotrzebowanie :)

    Co do dymku, to wydaje mi się że szukasz dziury w całym. Jest taka różnica temperatury otoczenia, a spalin, poz tym para wodna że musi dymić. Jak jedziesz i zostawiasz za sobą chmurę dymu który się nisie przez miasto to rozumiem masz powód do zmartwień, ale dymek który za chwilę znika to norma.
  • #12
    wobek
    Level 10  
    Witam
    Sprawdź czujnik temperatury. Najlepiej zdejmij z niego wtyczkę , gdy już się rozgrzeje i zacznie przerywać.Jeśli obroty się ustabilizują , to znaczy że jest padnięty. Możesz oczywiście zmierzyć jego oporność , chyba powinna maleć wraz ze wzrostem temperatury od około40 kOhm(nie jestem pewien tych 40kOhm , bo to jest zależne od silnika i sterownika). Jeśli to nie będzie przyczyną , sprawdź , czy nie zasysa lewego powietrza. Czasem można nawet usłyszeć gdzie jest dziura w podciśnieniu. Nasłuchuj "cienkiego popiuskiwania". Tyle chyba możesz sprawdzić sam , bez problemów. Resztę , czyli sondę lambda przede wszystkim, możesz sprawdzić tylko specjalnym urządzeniem do diagnostyki silników Ford. Powodzenia
  • #13
    szary.marcin
    Level 2  
    ma forda 1,8 94r miałem podobne objawy pomogło:
    -wymiana świec (koniecznie motorcraft inne się nie nadają)
    -wymiana przewodów wysokiego napięcia
    -może być problem z cewką (u mnie nie było)
    -kiedyś miałem także problem z przepływomierzem ale przy wysokich obrotach tracił moc (choć tu może być różnie) przepływomierz kupisz tanio na Aledrogo natomiast trzeba zweryfikować numery czy są takie same.
    -czasami podobno także pompa paliwowa (złe ciśnienie podaje)
    Pozdrawiam