Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort Combi r. 1992 - wyjęcie skrzynki przekaźników

curlybracket 03 Sty 2010 20:23 1923 3
  • #1 03 Sty 2010 20:23
    curlybracket
    Poziom 9  

    Witam, auto mojej mamy co jakiś czas przestaje zapalać. Rozrusznik się kręci, słychać szum pompy przy przekręceniu kluczyka, ale silnik nie zapala. Mama dwa razy oddawała auto do warsztatu i dwa razy wymieniali jej pompę paliwa. To pomagało ale po kilku tygodniach znowu pojawiało się to samo. Myślę, że mechanicy szli po najmniejszej linii oporu. Za trzecim razem auto było holowane do warsztatu i tam zaczęło działać więc nie dało się nic naprawiać. Za czwartym razem po jakimś czasie odpaliło.

    Nie znam się zbyt dobrze na samochodach ale zrobiłem małe poszukiwania w internecie i popularnym problemem w tych modelach wydaje się być uszkodzenie płytki drukowanej na której umieszczone są przekaźniki oraz wyłączenie wyłącznika bezwładnościowego. Wyłącznik bezwładnościowy sprawdziłem i działa prawidłowo. Została więc regeneracja skrzynki. Próbowałem się do niej dostać, ale samo zdjęcie jej z zaczepów zajęło mi godzinę. Gdy zobaczyłem ile kabli jest do niej przypięte - zwątpiłem.

    Moje pierwsze pytanie: czy żeby wyjąć skrzynkę przekaźników trzeba odkręcić te wszystkie czerwone kable z tyłu i wyjąć wszystkie taśmy? Jest tego naprawdę dużo a dojście jest bardzo utrudnione. Widziałem fotorelację z naprawy tego elementu, ale zaczynała się w momencie gdy skrzynka już była wyjęta z auta. Nie chciałbym czegoś zepsuć.

    Drugie pytanie: czy są jeszcze jakieś inne pomysły na to co może być w tym aucie zepsute? Pierwszy raz sytuacja wystapiła po całkowitym wyczerpaniu się paliwa. Mechanik powiedział, że w autach z elektronicznym wtryskiem prowadzi to do uszkodzenia pompy no i ją wymienił. To pomogło ale jak widać tylko przypadkiem. Od tego czasu nie działa wskaźnik poziomu paliwa.

    Trzecie pytanie: jaka można wskrzesić wskaźnik poziomu paliwa?

    Niestety nie wiem czy te zdarzenia są powiązane czy tylko przypadkiem wystąpiły jedno po drugim. Od tego czasu sytuacja się powtarza a paliwa nie brakuje.

    Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam.

    0 3
  • #2 04 Sty 2010 11:06
    waldekg
    Poziom 28  

    Witam. Aby wyjąć skrzynkę bezpiecznikową należy wypić wyki wielostykowe i dla pewności zapamiętać ich umiejscowienie. Wtykę odchylamy jedną stroną i ją wyciągamy. Ale jeżeli masz małe doświadczenie to raczej bym polecał skorzystać z pomocy doświadczonego elektryka samochodowego. Pozdrawiam.

    0
  • #3 04 Sty 2010 12:24
    milejow
    Poziom 42  

    Tam się nie da źle podłączyć wiązki kablowe bo każda pasuje tylko w swoje gniazdo, czas demontażu ok.15-20min. Co do przekaźników i bezpieczników to zrób sobie zdjęcia przed demontażem

    0
  • #4 04 Sty 2010 15:08
    curlybracket
    Poziom 9  

    Z tyłu skrzynki znajduje się też kilka grubszych kabli w czerwonej izolacji podłączonych do skrzynki nakrętkami, no ale rozumiem że trzeba je po prostu wykręcić. Dziękuję za odpowiedzi.

    0