Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento 900 duze spalanie instalacja Tomasetto

FPVC 03 Sty 2010 20:29 4254 11
  • #1 03 Sty 2010 20:29
    FPVC
    Poziom 9  

    Mam problem z CC 900 rocznik 94. Samochód teraz pali ok 13 litów/100km, wcześniej ok 8 l/100km, także dławi go w czasie postoju, (co nie dzieje się an bęzynie) muszę trzymać go na ssaniu żeby nie zgasł. Jest także znacznie słabszy w trasie, na autostradzie z trudem rozpędza się do 100km/h na płaskim terenie ( co wcześniej nie było problemem, oczywiście jak na CC ;p ). Wymieniony jest filtr powietrza i filterek gazu.
    Samochód był regulowany u gazownika, ale nic to nie pomogło.
    W czym może tkwić problem? Podejrzewam reduktor, ale moja widza na temat lpg jest słaba, wiec proszę o podpowiedz.

    0 11
  • #2 03 Sty 2010 22:13
    gazer11
    Poziom 15  

    jedź do innego gazownika i niech ustawi na analizatorze, zrob jazde probną i podjedź jeszcze raz na analizator jak sie pozmienia skład mieszanki to znaczy ze masz reduktor do wymiany, a reduktory tomasetto nie należą do najlepszych

    0
  • #3 04 Sty 2010 14:51
    FPVC
    Poziom 9  

    Dodam jeszcze że, świeżo po tankowaniu samochód na wolnych obrotach zachowuje się
    normalnie.
    @gazer11 dzięki za podpowiedź, spróbuje tak zrobić. Czyli moje podejrzenia mogą być słuszne o zepsutym reduktorze.
    Jeżeli tomasetto nie jest najlepszy, to jaka firmę wybrać?

    0
  • #4 09 Sty 2010 19:43
    FPVC
    Poziom 9  

    U gazownik jeszcze nie byłem, teraz po wypłacie się tam zjawię.

    Czy przyczynom tych usterek może być zepsuty termostat? Samochód słabo grzeje, po przejechaniu ok 20 km dolny wąż jest trak samo ciepły jak górny, a reduktor wydaje się mniej nagrzany niż w/w węże.

    Proszę o odpowiedź.

    0
  • #5 14 Sty 2010 23:36
    Pablo4189
    Poziom 9  

    Ja miałem podobny przypadek- mieszalnik uszkodzony...
    jak przypuszczam posiadasz silnik z gaźnikiem? jakiej firmy gaz?

    0
  • #6 16 Sty 2010 10:39
    mania2
    Poziom 15  

    FPVC napisał:
    U gazownik jeszcze nie byłem, teraz po wypłacie się tam zjawię.

    Czy przyczynom tych usterek może być zepsuty termostat? Samochód słabo grzeje, po przejechaniu ok 20 km dolny wąż jest trak samo ciepły jak górny, a reduktor wydaje się mniej nagrzany niż w/w węże.

    Proszę o odpowiedź.


    Termostat to podstawa,jak nie dogrzany reduktor bedzie wiecej palil

    0
  • #7 26 Sty 2010 13:13
    kmieciu471
    Poziom 1  

    sprawdź świece kolego ;)

    0
  • #8 26 Sty 2010 20:33
    michalvbc
    Poziom 10  

    na gazie zima człowiek dużo nie zaoszczędzi, gaz przełączony tuż po odpaleniu powoduję że gaz w nim zamarznie. Możesz sprawdzić czy dostateczna jest ilość płynu chłodzącego. w naszym przypadku ma za zadanie ogrzać parownik.
    jak masz wszystko ok to cie czeka wymiana reduktora. Są to koszty ok 300zł ale masz pewność że znowu będzie pałił tyle ile trzeba.

    0
  • #9 14 Lut 2010 11:07
    FPVC
    Poziom 9  

    Sprawdziłem termostat, nie domykał się. Spalanie spało, ale nie wiem w jakim stopniu, nie miałem czasu na dokładne testy. Jeżeli nie powróci do stanu poprzedniego będę dalej szukał przyczyny.
    Dzięki za podpowiedzi.

    0
  • #10 10 Mar 2010 23:41
    Grz3si3kk
    Poziom 9  

    Mam również problem z bardzo wysokim spalaniem, ale na benzynie (nie mam instalacji gazowej).

    Posiadam Cinquecento 900 z 1992 r., wersja bez sondy lambdy i bez katalizatora, silnik z gaźnikiem.

    Auto pali prawie 20 litrów / 100 km (!!!). Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane, czytałem, że zazwyczaj to sonda lambda, ale u mnie jej nie ma.

    W aucie słychać już stukanie popychaczy, może to jest przyczyną? Ale z tego co wiem, dużo osób jeździ również CC 900 z tym stukaniem i auta spalają im normalnie.

    Proszę o pomoc...

    0
  • #11 11 Mar 2010 21:13
    beznazwie
    Poziom 10  

    Grz3si3kk napisał:
    Mam również problem z bardzo wysokim spalaniem, ale na benzynie (nie mam instalacji gazowej).

    Posiadam Cinquecento 900 z 1992 r., wersja bez sondy lambdy i bez katalizatora, silnik z gaźnikiem.

    Auto pali prawie 20 litrów / 100 km (!!!). Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane, czytałem, że zazwyczaj to sonda lambda, ale u mnie jej nie ma.

    W aucie słychać już stukanie popychaczy, może to jest przyczyną? Ale z tego co wiem, dużo osób jeździ również CC 900 z tym stukaniem i auta spalają im normalnie.

    Proszę o pomoc...


    20 litrów to prawie jak autobus ;). Spróbuj przeczyścić i wyregulować gaźnik. Nie wiem, czy w tym modelu masz zawory z ręczną regulacją, ale lepiej też je sprawdzić.
    Czy zauważyłeś może jakiś spadek mocy, dławienie się silnika, strzały w gaźniku etc.?

    0
  • #12 22 Maj 2010 06:49
    pablosrsl
    Poziom 1  

    witam
    podjechac do gazownika niech wam reduktor sprawdzi :(

    0