Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III TD z 1993r, kontrolka ABS świeci się cały czas

13 Lip 2004 16:39 18013 12
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich,

    mam problem z włączoną kontrolką ABS w VW Golfie.

    Klocki hamulcowe wymienialem 10.000 tyś km temu.
    Kontrolka zapaliła się po prostu pewnego dnia (2 dni temu) - przypuszczam że w momencie jak najechałem hamując na wgłebienie w jezdni.

    Nie wiem co to moze konkretnie oznaczac.
    1)Pierwsze podejrzenie jakie mi przyszło do głowy to czujniki ABS, ale nie mam pojęcia jak mam je sprawidzić.
    2)Drugie podejrzenie to zepsucie się pompy od ABS, choć przyznam się nie znam się na tym kompletnie.
    3) Czy mogę jeździć z takim "uszkodzeniem",czy też coś może się coś jeszcze zepsuć w następstwie.

    Czy może z was ktoś orientuje się w tej materii i może posłużyć dobrą radą?

    Dziękuję za pomoc
    Piotrek
  • Poziom 19  
    No pozostaje Ci chyba podpiac go pod kompa i sprawdzic co sie stalo. Mogl ktorys czujnik dostac przerwy lub gdzies brakuje styku. Podlacz pod kompa i wszystko sie wyjasni :) Mozesz jezdzic, najwyzej kontrolka ABSu sie spali. Czujniki sprawdzisz omomierzem.
  • Poziom 34  
    Czujniki ABS-u (w kołach) mają oporność ok. 1 kilooma. Rozepnij złacza przy błotniku i zmierz. Nie wiem czy w tym modelu można odczytać kod migowy usterki ABS-u, podejrzewam że tak. Zobacz sobie post w którym brałem udział : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic144953.html
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem już czy przy lewarku zmiany biegów jak pisałeś znajdują się te kostki i ich nie ma.

    Gdzie mogę je znaleźć?

    Co to jest za urządzenie widoczne na rysunku, które wyświetla kod?

    Za chwilę sprawdzę oporność.

    dzięki
  • Poziom 19  
    Napisz z którego roku jest Twój Vw. Jak masz do 94r to zlcze diagnostyczne znajduje sie pod regulatorami ogrzewania, pod zaslepkami a od 1994-1996r to zaraz nad gniazdem zapalniczki za zaslepka.
  • Poziom 34  
    Sprawdziłem w golfie są usytuowane tak jak napisał Mariusz 1978. A to firmowe urządzonko to zwykły włącznik, czyli w twoim przypadku kawałek drucika :).
  • Poziom 12  
    Napisałeś że jest to golf z 93 roku i diagnostykę podłączasz raczej do wytku zaraz nad zapalniczką gdyż w dwóch golfach z 93 jakie widziałem właśnie tam znajdowały się te złącza. Aby się do nich dostać musisz wyciągnąć popielniczkę i obok nad zapalniczką masz zaślepkę, którą musisz pociągnąć w lewo i tam jest wtyk. Co do samej kontrolki ABS to znajomy jeździł Borą kilka miesięcy z zapaloną kontrolką ABS i nie miał żadnych dodatkowych problemów w związku z tym, ale skoro napisałeś że zapaliła się w momencie najechania na nierówność to raczej czujnik się albo odłączył albo styk się gdzieś przerwał. Zgodnie z sugestią kolegów trzeba sprawdzić po kolei czy nie ma przerw na tych stykach albo czy nie padł sam czujnik, raczej nie polecam diagnozowania tych awari bo za podłączenie do komputera zapłacisz 50 zł + koszty wymiany czujnika. Przyjżyj się dokładnie tym połączeniom przy kołach tak jak sugerowali koledzy
  • Spec od samochodów
    W tym GOLFIE najczęściej leci prawy tył (czujnik).

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem na razie omomierzem czujniki ABS:
    Rozłączyłem złącza przy błotniku i lewa strona daje opór w wysokości 1-1,07 koma prawa natomiast nic nie pokazuje- tak jakbym podłączył się do zwykłego kabla.
    Zdjąłem prawe koło (przód). Kabel podłączony jest tak jakby do konstrukcji trzymającej tarczę.
    Wygląda wszystko na pierwszy rzut oka ok, choć brak jakichkolwiek wskazań omomierza wskazuje że coś się rozłączyło?
    Jak mogę to sprawdzić? Gdzie znajdują się czujniki - przcież nie są podłączone do obudowy tylko czegoś muszą dotykać - tarczy czy klocków? Jak wygląda taki czujnik lub jak działa?
  • Poziom 34  
    No to już masz zlokalizowaną usterkę.Czujnik jest pratycznie nierozbieralny. (nieraz jest problem go wyjąć z piasty bez zniszczenia go bo rdzewieje obudowa). Ja bym jescze sprawdził przewód i ewentualnie naprawiał ale jak za bardzo się nie znasz to radzę wymienić cały czujnik z kablem na drugi.

    Czujnik to cewka która "zbiera impulsy" z takich ząbków przy tarczy hamulcowej. Jak koło się obraca są impulsy, jak się blokuje brak impulsów.
  • Poziom 10  
    Postanowiłem wymienić czujnik, samochód jest już trochę stary i czujnik jest trochę przerdzewiały.
    Kabel nie powinien być uszkodzony.
    Jakie są koszty nowego czujnika?
  • Poziom 19  
    Nowy chyba okolo 200zl. Jak sie myle to niech mnie ktos poprawi :)
  • Poziom 10  
    Dziekuje wszystkim za pomoc, jak wymienię czujnik to dam znać czy się udało naprawić usterke.
    Jeszcze raz dziękuję.