Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Padnięty akumulator w Peiying 4301 BT.

wmazek 03 Sty 2010 21:21 3051 3
  • #1 03 Sty 2010 21:21
    wmazek
    Poziom 14  

    Witam !
    Mam problem z nawigacją Peiying 4301 BT. Padł akumulator 3,7 V , 1500mAh - dostał zwarcia . Czy jest w internecie zamiennik który mógłby zastąpić oryginał i dłużej wytrzymać? Czy ktoś z kolegów próbował go zastąpić? Proszę o opinie . Dziękuję i pozdrawiam.

    0 3
  • #3 04 Sty 2010 13:26
    wmazek
    Poziom 14  

    Witam ponownie.
    Ów akumulatorek o wymiarach 65 mm x 60 mm posiada następujące ozaczenia:
    SKC.LPCS496067B
    S-D06309 LUB 8
    Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #4 10 Paź 2014 13:03
    Disney95
    Poziom 10  

    Jakiś rok temu w mojej nawigacji (Peiying 4301) padł mi akumulatorek (spuchł i wylał). Był w kształcie placka o oznaczeniu TS 456167 3,7V o pojemności 1500-2000 mAh wtyk 3 pin, ale wykorzystujący tylko 2 pin (+ pusty -) z uwagi na elektroniczny układ regulacji napięcia ładowania znajdujący się bezpośrednio w nim. Szukając trafiłem na info, iż w bliźniaczej młodszej navi Peiying 4301BT występuje model o oznaczeniu 496067. Cyfry te oznaczają odpowiednio wymiary akumulatora tj. 4,5mm x 61mm x 67mm lub 4,9mm x 60mm x 67mm. Nie mogąc znaleźć oryginalnego akumulatorka, próbowałem dopasować jakiś zamiennik odpowiadający wymiarom i typem podłączenia. Po roku leżakowania wybór padł na akumulatorek od Garmin Nuvi 600 1500 mAh o oznaczeniu BGP023 firmy Batimex o wymiarach 5mm x 59mm x 36,4mm..

    W akumulatorku od Garmin wtyk był 2 pin, więc wypiąłem go szpilką i przełożyłem do wtyku 3 pin z Peiying. Piny były luźne, ale po wpięciu w płyte główną w navi trzymają się dobrze. Po wpasowaniu go w miejsce dawnego plastra okazało się, że zmieściły by się 2 takie same akumulatory podłączone równolegle, co zwiększyło by dwukrotnie pojemność dla navi. Wymiary faktyczne to 5mm x 54mm x 34mm, a jak zdejmiemy folię z niego to grubość spada do owych 4,9mm.

    Wadą tej mojej navi jest brak fizycznego odcięcia zasilania, przycisk Power działa tylko na zasadzie uśpienia (oraz zapisywania zmian w rejestrze) i jak się nie używa navi to sama po kilku dniach się rozładuje do zera. W przyszłości chyba taki dostawie w wolne miejsce obudowy.

    Pierwsze ładowanie do pełna i użytkowanie tego pojedynczego akumulatora pozwoliło na pracę 30min w nawigowaniu i 12h uśpienia do rozładowania się do zera. Kolejne ładowania przedłużyły czas pracy do około 45 min lub 3 dni w uśpieniu. Tak więc trzeba pamiętać o ładowaniu jej co kilka dni mimo nie korzystania z niej, aby akumulator nie rozładował sie poniżej swojego progu żywotności tj. 2,7-3V.

    Kolejność rozkładania Peiying 4301 (składanie odpowiednio w odwrotnej kolejności):
    Zaczynamy od wyjęcia rysika i karty pamięci, a następnie wykręcenia 4 śrubek z obudowy, i pomału otwieramy zaczynając od góry (w koło jest jeszcze 6 zatrzasków) pozostawiając plastikową obwódkę (jest ona przykręcona 3 śrubkami u dołu do płyty głównej nad schowkiem dla rysika). Odpinamy paznokciem wtyk GPS i odpinamy-otwierany zatrzask do góry, taśmę ekranu. Odkręcamy 2 wkręty trzymające płytę główną oraz 2 wkręty mocujące osłonę rysika i wyciągamy osłonkę. Pojawi się następnie 1 wkręt pod nią mocujący plastikową obwódkę urządzenia. Dla wygody wykręcamy go i zdejmujemy obwódkę. Wyciągamy płytę główną unosząc ją najpierw od strony gniazda karty pamięci i wysuwając w prawo z obudowy. Odpinamy i demontujemy plaster (u mnie mocno był przyklejony-pomógł szeroki płaski śrubokręt). Podmieniamy wtyk akumulatora z 2 pin na 3 pin (+czerwony pusty -czarny) za pomocą np. szpilki podnosząc zatrzaski pinów we wtyku. Wkładamy akumulator na miejsce poprzedniego plastra. Wpinamy luźny wtyk w gniazdo dociskając piny. Bez demontażu foli z akumulatora troszkę pręży się przykręcana płyta, wiec dobrze umiejscowić go jak najbliżej gniazda karty pamięci. Składamy nawigację w odwrotnej kolejności i podłączamy ją do ładowania.





    Padnięty akumulator w Peiying 4301 BT. Padnięty akumulator w Peiying 4301 BT. Padnięty akumulator w Peiying 4301 BT. Padnięty akumulator w Peiying 4301 BT. Padnięty akumulator w Peiying 4301 BT. Padnięty akumulator w Peiying 4301 BT. Padnięty akumulator w Peiying 4301 BT. Padnięty akumulator w Peiying 4301 BT. Padnięty akumulator w Peiying 4301 BT.

    Mam nadzieję, że komuś się to przyda. Nawigacja ma swoje lata, ale jeśli działa poprawnie moduł gps (moja łapie fixa w automapie do 20s od włączenia) i pomimo posiadania 64mb ramu, a dostępnymi 43mb dla aplikacji, to szkoda rzucić ją gdzieś w kąt.

    1