Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 1,8 /2003R. + sekwencja BRC i dziwne objawy

04 Sty 2010 09:10 7060 18
  • Poziom 12  
    Witam serdecznie :)

    Mam problem z instalacją gazową (sekwencja BRC genius) w fordzie mondeo z 2003R.
    Problem jest następujący i pojawił sie niedawno przy przymrozkach.

    Gdy temp. na zewnątrz jest w okolicach np. 10st.C samochód jeździ na gazie bardzo ładnie - przy przełączania sie po nagrzaniu jest leciutkie szarpnięcie ale praktycznie niezauważalne.

    gdy temp. spadnie do np. okolic 0st.C samochód również w miarę dobrze jeździ na gazie lecz przełączanie sie na lpg sprawia mu trudności .. przez dłuższą chwilę jedzie jakby mu brakowało paliwa. szarpie zrywa itp. pożniej jest oki.

    gdy temp. spadnie jeszcze bardzie np. -10st.C ... ma bardzo duże problemy z jazdą,
    silnik gorący 90st., szarpie jakby mu brakowało paliwa, po dociśnięciu mocniej gazu i przekroczeniu np. 3000rpm dostaje mocy i ciągnie ładnie przez chwilkę a potem znowu szarpie itp. Miga kontrolka check engine, przy próbie wciśnięcia sprzęgła od razu gaśnie. Na benzynie jest OKI.

    Parownik po regeneracji, listwa po czyszczeniu, kable sprawdzone, świece wymienione... Parownik po nagrzaniu sie auta jest gorący (sprawdzałem jeżdżąc na benzynie - czyli obiek gorącego płynu przez parownik moim zdaniem jest)....

    Nie wiem czego sie więcej łapać ... gazownicy odsyłają mnie do mechaników a mechanicy do gazowników...

    Z góry dzięki.
  • Poziom 15  
    jeżeli gazownik sprawdzil ustawienia czas wyprzedzenia oki czas wtryskow oki to popatrz jakie masz dlugie wezyki od wtryskow do dysz w kolektorze ssacym jak zakladalem sam sekwencje (kme) i byl problem jak byly dlugie wezyki musza byc maksymalnie krotkie zawsze robilem takie 5 do 8 cm i wszystkie wezyki musza byc jednej dlugosci. brc robilem tylko raz koledze jak zobaczylem wezyki od listwy do dysz w kolektorze ok 40 cm on mial taki problem ze jak na gazie raptownie dodal gaz przelancalo sie odrazu na benzyne po skruceniu do okolo 15 cm bylo oki i tez mu szarpalo jak zbenzyny przelanczal sie na gaz po zrobieniu ladnie mu to chodzilo.
  • Poziom 12  
    hmm..

    wężyki od listwy do dysz w kolektorze jak mają 25 cm to max ... i tu mogło by chodzić wydaje mi sie o spadek ciśnienia przy szybkim dodawaniu gazu ... natomiast nie sądzę ze temp. zewn. mogłaby mięć na to wpływ.
    Tu ewidentnie jest coś na rzeczy z tą temp. (może jakiś czujnik - choć po podpięciu do komputera żadnych uszkodzeń nie można znaleźć) i jej wpływam na gaz a niekoniecznie na benzynę ...

    samochód kupiłem na wiosnę zeszłego roku i całe lato bez jakichkolwiek problemów jeździłem ...

    dzięki.
  • Poziom 15  
    wlasnie kolega moj robil brc w reno kangoo nie pamietam czy calkiem nie chcial chodzic na gazie czy wlasnie mial problem z przelanczaniem to bylo zeszlej zimy kupil czujnik temperatury albo cisnienia nie pamietam juz ponoc staly problem brc tak gadal ten gazownik co sie podpiol i powiedzial mu zeby nie kupowal taniego samego czujnika tylko caly poprawiony bezawaryjny komplecik 120zl komplet i chodzilo jak talala tam trzeba bylo przelutowac pare kabelkow instrukcja jest dolaczona gazownik patrzyl jak sie podpiol na temperature i na cisnienie gazu?
  • Poziom 12  
    Przejechałem sie z podłaczonym komputerem i sczytałem błędy podczas "szarpania" o którym pisałem:

    P0318 rough road sensor A - circuit malfunction / Wiring, road sensor A, mechanical fault
    P0169 incorrect fuel composition / wiring, fuel composition sensor, mechanical fault
    P031A - brak wyjaśnienia ale na innym forum doczytałem ze to "cylinder misfire" (1)
    P031C - j.w. (3)
  • Poziom 12  
    Aha.. jeszcze jedno:

    Sekwencja to BRC Sequent24
  • Poziom 12  
    Po kolejnej wizycie u gazowników mam kolejne informacje które dołączam:

    - wtryskiwacze sprawdzone
    - czujnik temp. na parowniku oki
    - czujnik temp/cisnienia na listwie oki
    - ogolna konfiguracja instalacji sprawdzona, programowanie itp

    jedynie co zdziwiło gazownika to dość niska temp. gazu, przy silniki i parowniku mocno nagrzanym (~90/80st) wynosiła 17,5st.

    w warsztacie auto pracowało normalnie po wyjechaniu na trasę i przejechniu paru km. zaczeło sie od gaśnięcia na biegu jałowym - niestety było za ciepła aby dalsze objawy wyskoczyły.

    co o tym sądzicie ??

    Pozdrawiam
    Robert.
  • Poziom 18  
    17.5 st to trochę nisko ale chyba nie powinno być większych problemów z pracą na gazie gdyż powrót na benzynę w BRC następuje przy temperaturze gazu około -10st. Przynajmniej tak jest fabrycznie ustawiona temperatura powrotu na benzynę. Dziwne jest również to że przy temperaturze parownika ~90 stopni temperatura gazu leci tak nisko. Nie wiem kolego jak Masz zabudowaną tą instalację ale czy nie ma tam zbyt dużych odległości między reduktorem a listwą wtryskową co mogłoby skutecznie schładzać gaz?Może warto dołożyć jakiś zewnętrzny podgrzewacz bądź to wbudowany w filtr fazy lotnej bądź przykręcany do listwy wtryskowej. A i jeszcze jedno. W jakim celu regenerowałeś reduktor?
  • Poziom 21  
    Ten sprawdzony czujnik temperatury reduktora to jaką pokazuje temperaturę jeżeli silnik ma np. 50 stopni?
  • Poziom 12  
    dzięki za podpowiedz :) wydaje mi sie ze w dobrym kierunku zmierzamy :)

    jutro zabiorę sie na początek za skrócenie rzeczywiście długich odcinków węża które biegną z reduktora na filtr i na listwę (wydaje mi sie ze łącznie będą mały jakies 60-70 cm - a 30 spokojnie da sie odzyskać) i przykręcę filtr gdzies bliżej głowicy żeby miła ciepło :) ...

    widziałem gdzieś w rupieciach moduł peltiera i spróbuje go na sztukę zaadaptować na listwę przez jakis przełącznik ... w momencie gdy silnik będzie fiksował na gazie wspomogę go sporą ilością ciepła i wszystko bedzie jasne :) jak test wyjdzie Oki to kupię i zainstaluje oryginał.

    reduktor był regenerowany po zakupie samochodu .. mił przejechane jakies 70 tyś na gazie i pokazywał swoje ... po regeneracji instalacja chodziła naprawdę bez problemów az do teraz :(
    może cos się zmieniło w samym reduktorze przez nowy zestaw naprawczy co powoduje zwiększenie energii rozprężania gazu co z kolie prowadzi do jeszcze większego obniżenia temp.

    dzięki !!

    Dodano po 7 [minuty]:

    mirben

    mirben napisał:
    Ten sprawdzony czujnik temperatury reduktora to jaką pokazuje temperaturę jeżeli silnik ma np. 50 stopni?


    Gość przy mnie go podmieniał na nowy zeby sprawdzić czy jest oki.
    nie umiem ci odp. niestety na pytanie ... wiem tylko ze po kilkunastu km. jazdy silnik był rozgrzany, parownik również a cz. na listwie pokazywał 17st., zaraz po zgaszeniu auta rzeczywiście wąż do listwy był zimny.
  • Poziom 21  
    Z takiego obrazu rzeczy wyraźnie widać, że reduktor nie dogrzewa gazu. Istnieje możliwość, że jest zapowietrzony? Przez regenerację trudno popsuć w nim dogrzewanie ale.......
    Temperatura gazu osiąga przynajmniej 30 stopni na rozgrzanym silniku, dziwne?
  • Poziom 12  
    hmm ... reduktor jest puszczony w szereg z nagrzewnicą, wydaje mi sie ze jakby instalacja była gdzieś zapowietrzona to by nie było za ciepło w kabinie, wiec logika mówi że chyba nie...
    ale... węże są puszczone jakoś tak "na około", filtr przymocowany w miejscu gdzie na pewno nie ma ciepała no i te długie odcinki ... może rzeczywiście o to chodzi
    piszesz ze gaz powinien miec ~30 st. na gorącym silniku ... niech straci 10 st. pomiędzy reduktorem a listwą ... niech jeszcze kilka na dodatkowym rozprężeniu juz za reduktorem ... no i moze o to chodzi ... a co bedzie jak bedzie -30 na polu ..

    dam znac co i jak, jak zrobie test.

    dzięki !!
  • Poziom 34  
    ewidentnie za mała wydajnośc termiczna reduktora. Jeśli połączony w szereg z nagrzewnicą to nie masz zaworu na nagrzewnicy ? I czywiście w szereg ale pierwszy w szeregu zasilany gorącą wodą z pompy wodnej jest reduktor a nie powrotem z nagrzewnicy. Sprawdź czy przewody wodne nie są za długie bo przepływ jest za mały. Powrót z reduktora ma być gorący. Latem nie było problemów bo gaz był o 30 *C cieplejszy.
  • Poziom 12  
    koledzy :)
    a jeszcze jedno pytanko ... czy istnieje możliwość samodzielnego podlączenia sie do centraliki aby sprawdzić nawet podstawowe parametry pacy ?? jakiś program, interfejs itp..?

    narka!!
  • Poziom 18  
    kolego a jaki Ty masz ten reduktor 1200 czy 1500mB ponieważ mocowo ten pierwszy byłby prawie na styk z niewielkim zapasem ale temperaturowo faktycznie mógłby sobie nie radzić przy większych przymrozkach
  • Poziom 11  
    Koledzy ja radził bym zmienić gazownika, jeżeli chodzi o sekwencje są sprzęty, że o parowniku można zapomnieć, a i nie czujesz kiedy się przełącza na gaz, ale rozumiem, że autko zostało z tą instalacją kupione, czy gazownicy dobrze sprawdzili obieg płynu? Jak już silnik się rozgrzeje pod maską jest dosyć gorąco, jak jedziesz chłodnica robi swoje a w mrozy nawet więcej, więc ja przyczepiłbym się do tego podłączenia parownika z obiegiem płynu. I sprawdziłbym termostat, spotkałem się z wyjętymi.
  • Poziom 12  
    witam serdecznie !!

    chyba SUKCES !!
    dzisiaj dopiero znalazłem czas na zmiany w instalacji i testy.

    po kolei:

    - maksymalnie zmniejszyłem odcinki węża z reduktora do listwy jednocześnie przesuwając filtr bliżej bloku silnika (jest przykręcony na aluminiowym płaskowniku wiec ma dodatkowe wspomaganie cieplne)

    - nie zmieniałem układu instalacji płynu - jedynie sprawdziłem czy jest dobry drożność - parownik połączony szeregowo z nagrzewnicą wnętrza pierwszy za pompą wody;

    - wykonałem prowizoryczny ogrzewacz listwy z czesci które znalazłem w domu, tj: płytka peltiera (jakieś ~100W sprawności), radiatora na cześć zimną modułu oraz pasty termoprzewodzącej.

    wyniki:
    - silnik rozgrzał sie do momentu przełączenia na gaz w jakieś 5-8 min,
    - temp. zewn. to ok. -1/-2 st.C
    - peltier rozgrzał listwę w niecałe 2 min do temp. ok. 50 st.

    SILNIK IDEALNE BEZ ZAJAKNIEC PRZEŁĄCZYŁ SIE NA GAZ - pracując na biegu jałowym, co wcześniej przy takiej temp. okupione było szarpaniem przez dłuższą chwilę (w czasie jazdy oczywiści bo na biegu jałowym zawsze kończyło sie to gaśnięciem.)

    dołączam obrazki:

    Ford Mondeo 1,8 /2003R. + sekwencja BRC i dziwne objawy Ford Mondeo 1,8 /2003R. + sekwencja BRC i dziwne objawy Ford Mondeo 1,8 /2003R. + sekwencja BRC i dziwne objawy

    Natomiast jeśli chodzi o typ reduktora to niestety nie mam pojęcia czy jest 1200 czy 1500 jak pisał kolega wyżej, jedynie oznaczenia na nim to homologacja i : DGM5563GPL,

    jeśli chodzi o przyczynę, i tu proszę o komentarz :))
    możliwe ze przy regeneracji zestaw naprawczy nie był idealne do tego modelu reduktora a tak dokładnie rozchodzi sie o dyszę (jej rozmiar - większa) wstrzykującą ciekły gaz do parownika. duża ilość gazu w parowniku nie mogła sie całkowicie odparować wiec rozprężała sie w przewodach i listwie zabierając z niech całe ciepło. czujnik ciśnienia nie widział nic dziwnego bo pomiar mieszaliny gazu i jego nie odparowanego aerozolu jest bardzo niedokładny wiec nie wiadomo ile tego "aerozolu: tam szło (wahadło gazowo-cieczowe). Lpg to przecież nie tylko propan-butan a pozostałe frakcje nie wiadomo jaką mają temp. Odparowywania, czy dobrze myślę ??? :)

    dzięki koledzy z pomoc~!!!