Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda oktavia nie pali na ciepłym silniku

04 Sty 2010 12:40 3136 7
  • Poziom 9  
    Witam, koledzy mam problem z odpaleniem skody oktavii 1,9 Tdi ( 115 km. 2000 r.) na rozgrzanym silniku. Ten problem raz się pojawi a czasem jest wszystko ok. Podpinali auto pod kompa i nie wykazało żadnej usterki, już nie wiem co robić, mechanicy też rozkładają ręce i mówią że wszystko jest ok.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Czy podczas nieudanych prób uruchomienia silnika zapala się i gaśnie na moment kontrolka świec żarowych ?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post

    Poziom 17  
    Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę, chyba że czujnik uszkodzony.

    A spróbuj odpiąć wtyczę z czujnika temperatury cieczy - będzie bogatsza mieszanka i jak odpali normalnie tzn że trzeba nieco dostroić mapę paliwa. Polecam forum vwgolf.pl - wątek z odpalaniem na ciepłym szeroko opisany.

    Jaki masz przebieg?
  • Poziom 9  
    przebigu mam ponad 220000 km
  • Pomocny post

    Poziom 17  
    Jeśli rozrusznik kręci dobrze na zimnym, do tego pompy nie posiadasz tylko pompowtryski więc o ile rorząd dobrze ustawony to na 90% korekcja mapy paliwowej. Za jednym zamachem dostroisz silnik do aktualnego przebiegu (części się zużywają), zwiększą dawkowanie na ciepłym oraz zmniejszą minimalne wymagania co do obrotów silnika i dawkowania paliwa przy rozruchu
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Boosterpl napisał:
    Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę, chyba że czujnik uszkodzony.


    Nie ma znaczenia czy silnik jest gorący, ciepły czy zimny, kontrolka musi się zapalić na moment co świadczy o samodiagnozie sterownika silnika,
    kolega nie pisał, że ma utrudniony rozruch na ciepłym silniku tylko nie może go wtedy uruchomić a to zasadnicza różnica i dawki startowe nie mają tu żadnego znaczenia.
    Proponuję zająć się przekaźnikiem z numerem 109 - brak przewodności prądowej na nim powoduje niemożność uruchomienia silnika a diagnostyka Vagiem nie wykaże żadnego błędu.
  • Pomocny post

    Poziom 17  
    Nie pisał, że nie może uruchomić tylko, że ma sporadyczny problem z uruchomieniem - i to jest właśnie różnica. Dla czego przekaźnik przy mrozach miałby pracować dobrze a przy temp silnika dodatniej, gdzie obciążenie prądowe akumulatora jest mniejsze, szwankować?

    np na tej stronie (w połowie strony) film z rezultatem
    http://diesel-tuning.pl/cennik.php
  • Poziom 9  
    W moim aucie po przekręceniu silnik wogóle nie zapala, dopiero po kilku próbach załapie i juz pracuje