Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p Problem z hamulcami

adam9hanyz 04 Sty 2010 13:56 3557 8
  • #1 04 Sty 2010 13:56
    adam9hanyz
    Poziom 9  

    Witam!! Mam problem z tym cudem techniki a mianowicie blokuje mi się prawe przednie koło już w momencie gdy pozostałe jeszcze nie. Gdy puszcze hamulec koło nadal jak by hamowało, puszcza dopiero po czasie. Dodam jeszcze że pozostałe koła hamują dopiero gdy pedał prawie dotyka podłogi. Rozbierałem każde koło i jest wszędzie wszystko ok. Jeszcze dla pewności był wymieniany płyn hamulcowy odpowietrzane wszystko jak powinno i dalej to samo. Proszę o pomoc bo co dzień nim przejadę w takim stanie 30km.

    0 8
  • #2 04 Sty 2010 14:31
    darek_wp
    Poziom 28  

    Objawy wskazywały by na zapieczony i blokujący się cylinderek i/lub niesprawną sprężynę ściągającą szczęki. Jest jeszcze możliwość (działanie hamulców przy podłodze) że uszkodzona jest sekcja pompy hamulcowej (jeśli rzeczywiście jest dobrze odpowietrzony układ hamulcowy).

    0
  • #3 30 Mar 2010 10:04
    rrmargol
    Poziom 13  

    Sprawdź stan szczęk hamulcowych. Użyj towotu by podsmarować elementy ruchome. Przepchaj przewody hydrauliczne powietrzem. Może coś w nich siedzi. Jak to nie pomoże to zrób co kolega darek_wp radzi.

    0
  • #4 30 Mar 2010 10:24
    misiaty1985
    Poziom 16  

    Na 90% giętki przewód hamulcowy przy wahaczu. W środku spuchł i przepuszcza płyn w jedną stronę a w powrotną nie.

    0
  • #5 30 Mar 2010 12:14
    co99met
    Poziom 11  

    adam9hanyz napisał:
    Witam!! Mam problem z tym cudem techniki a mianowicie blokuje mi się prawe przednie koło już w momencie gdy pozostałe jeszcze nie. Gdy puszcze hamulec koło nadal jak by hamowało, puszcza dopiero po czasie. Dodam jeszcze że pozostałe koła hamują dopiero gdy pedał prawie dotyka podłogi.


    Hamulce w Maluchu to dramat, ty jeszcze piszesz, że łapią ci przy podłodze.
    zapewniam cię, że gdy ciężarówka zacznie hamować tuż przed tobą wjedziesz jej w "D"!
    Same wymiany płynu tu nie wystarczą.
    - Musisz wyregulować szczeki tak aby było słychać ich ocieranie o bęben, przy delikatnym naciśnięciu pedału.
    - Wymień sprężyny powrotne szczęk we wszystkich kołach jeżeli są skorodowane.
    - Sprawdź czy przewody elastyczne nie są wilgotne i czy nie tworzą się na nich zgrubienia po naciśnięciu i przytrzymaniu pedału.
    - Powierzchnie miejsc styku szczek z tarczą kotwiczną powinny być gładkie i delikatnie pokryte smarem.

    0
  • #6 30 Mar 2010 17:38
    gimak
    Poziom 38  

    Ech, łza się w oku kręci jak sobie wspomnę tamte czasy, ale do tematu ..

    co99met napisał:
    Hamulce w Maluchu to dramat, ty jeszcze piszesz, że łapią ci przy podłodze.

    Jak sie dba, tak sie ma. Ja na hamulce w maluchach nie narzekałem. Trochę czasu mi zajęło rozszyfrowanie hamulca ręcznego, aby był jak brzytwa.
    Przyczyną tego, że któreś koło szybciej łapie niż pozostałe, może być brak luzu między bolcami a tulejami samoregulatorów, które na nie nachodzą (brak tego luzu mogą powodować narosty rdzy na bolcach lub w otworze tulei). Luz między tymi elementami determinuje luz między szczękami i bębnem. Może być również nie całkiem drożny (drożny w jednym kierunku) przewód do tego koła - pisał o tym ktoś wyżej, ale raczej będzie to o czym pisałem. Istotna jest też możliwość przesuwania się samoregulatorów w owalnych otworach szczęk hamulcowych (oczywiście nie luźno, ale z oporem którego sprężyny ściągające szczęki nie będą mogły pokonać).
    Aby hamulce łapały zgodnie z instrukcją, a nie jak już pedał jest w podłodze, należy oprócz typowego odpowietrzania układu opisanego w instrukcji, odpowietrzyć pompę hamulcową (obie sekcje, a tego w instrukcji nie ma).
    Polega to na usunięciu pęcherzyków powietrza widocznych w nie całkiem przeźroczystych korkach wlotowych do pompy hamulcowej. Pęcherzyki usuwa się przez lekkie zsunięcie z króćca pompy przewodu od zbiorniczka płynu hamulcowego. Czynność powtarzać tak długo, aż po kilkukrotnym deptaniu na pedał hamulca przestaną się pojawiać pęcherzyki powietrza. Czasem te korki są tak zapaprane, że nic przez nie nie widać.

    0
  • #7 30 Mar 2010 19:13
    gibbiceps
    Poziom 13  

    Ja stawiam na pompę hamulcową . Z tego co pamiętam to chyba ma 3 sekcje , 1 - przednie lewe , 2 - przednie prawe i 3 - tylne oba .

    0
  • #8 30 Mar 2010 19:25
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 02 Kwi 2010 14:31
    gibbiceps
    Poziom 13  

    Faktycznie , moja wina , powinienem sprawdzić . Pompa w 126p ma 2 sekcje a zmyliło mnie że na przednie koła wychodzą 2 przewody z pompy a na tył jeden . Znalazłem ciekawy link o hamulcach w Fiacie 126p . http://mistralfm.w.interia.pl/hamulce.htm

    0