Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra 1,6 8V 94r. - bardzo wysokie obroty

darek31 04 Sty 2010 17:32 10775 11
  • #1 04 Sty 2010 17:32
    darek31
    Poziom 14  

    Witam. Problem mam z oplem jak w temacie.Walcze z tym kilka dni. Gdy jest bardzo zimno i nie dodaje się gazu po odpaleniu normalne obroty utrzymują się kilkadziesiąt sekund. Gdy opel był już odpalany albo temperatura jest dodatnia - obroty odrazu są wysokie. Nie mam obrotomierza ale myślę że utrzymują się obroty w granicy 2,5 - 3tyś. Na drugim biegu bez gazu leci około 45km/h.
    Co sprawdzałem:
    -wymieniłem sonde - pomogło na 5km potem obroty wzrosły;
    -silnik krokowy - był popuszczony. Po wyjęciu był czysty. Dla pewności umyłem go, gniazdo i zamontowałem. Efekt raczej marny. Minimalny spadek obrotów na klika sekund;
    -lewe powietrze - szukałem ja i znajomy mechanik. Raczej nie ma. Raczej oznacza że ja nic nie wykryłem:)
    -EGR - odpinałem styki. Efektu brak.

    Co zauważyłem:
    1.Gdy nim jadę na tych obrotach nie wywala mi checka. Gdy go odpalam i zostawiam bez dodawania gazu pojawia się check engine.
    2.Delikatne uderzanie w pedał gazu obniża obroty do ich normalnego stanu.
    3.Linka od gazu lekko luźna czyli ok.
    4.Problem może być związany z tankowaniem paliwa na stacji która raczej nie cieszy się popularnością. Pisze "może być związany" bo nie jestem pewien czy to jest przyczyna. Od tamtego tankowania wyjeździłem już troche innej benzyny ale obroty tylko stopniowo wzrastały z dnia na dzień.

    0 11
  • #2 04 Sty 2010 18:04
    robmaz
    Poziom 20  

    Wymigać błędy
    Stawiam na tps

    1
  • #3 04 Sty 2010 18:06
    darek31
    Poziom 14  

    Co oznacza tps? Czy mogę usunąć błędy odłączając akumulator na kilka minut??

    1
  • #4 04 Sty 2010 18:11
    robmaz
    Poziom 20  

    Tps-potencjometr przepustnicy.
    Jeżeli zapala się check,to podaj jakie błedy zapisuje sterownik silnika.
    Jak je odczytać znajdziesz z łatwością w sieci.

    1
  • #5 04 Sty 2010 19:07
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 04 Sty 2010 19:26
    darek31
    Poziom 14  

    Jeszcze jeden fakt. Kilka dni temu zauważyłem zwarcie na elemencie delco remy 199. Jest to czujnik/zawór podciśnienia. Czy uszkodzony czujnik może powodować skok obrotów? Czy można naprawić samemu potencjometr przepustnicy?

    1
  • #7 04 Sty 2010 22:34
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 05 Sty 2010 18:34
    darek31
    Poziom 14  

    Witam.
    Odczytałem kody usterek zwierając w gnieździe diagnostycznym pin A i B (gniazdo 10 pinów).
    Kody to:
    35 - czyli silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków;
    22 - czyli czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie.

    O ile silniczek krokowy był czyszczony a i przed czyszczeniem nie wyglądał źle to do potencjometru w ogóle nie zaglądałem.

    P.S.
    Mierzyłem napięcie podawane na potencjometr. Bez zapłonu i gazu (na włączonym kluczyku) wywala z miejsca 4,1V i brak reakcji na wciskanie pedału

    1
  • #9 05 Sty 2010 19:05
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 05 Sty 2010 19:32
    darek31
    Poziom 14  

    Motronic wiem że jesteś moderatorem elektroniki samochodowej ale odpowiadasz bardzo zagadkowo. Też myślę że wina nie leży po stronie silniczka krokowego. Mierzyłem też opory i napięcie na potencjometrze przepustnicy według schematów opisanych niżej.
    Wyniki ( w nawiasach moje odczyty):

    Kontrola oporności czujnika - Rys.13Dane techniczne
    Styki czujnika Położenie Oporność
    A i B - 4000 - 9000 Ω (~7700)
    B i C Przepustnica zamknięta 1000 - 3000 Ω (~2700)
    B i C Przepustnica całkowicie otwarta 5000 - 10000 Ω (~7200)


    Przekręcić wyłącznik zapłonu w położenie OFF
    Rozłączyć wtyczkę czujnika
    Zmierzyć oporność pomiędzy stykami czujnika

    Kontrola połączenia z masą - Rys.14Dane techniczne
    Styki wtyczki Oporność
    B i masa 0 Ω (0)


    Przekręcić wyłącznik zapłonu w położenie OFF
    Rozłączyć wtyczkę czujnika
    Zmierzyć oporność pomiędzy stykiem wtyczki a masą

    Kontrola napięcia zasilania - Rys.14Dane techniczne
    Styki wtyczki Napięcie
    A i B Około 5 V (4,98V)


    Przekręcić wyłącznik zapłonu w położenie OFF
    Rozłączyć wtyczkę czujnika
    Przekręcić wyłącznik zapłonu w położenie ON
    Zmierzyć napięcie pomiędzy stykami wtyczki


    Mierzyłem jak na rysunku:

    Opel astra 1,6 8V 94r. - bardzo wysokie obroty

    1
  • #11 05 Sty 2010 19:37
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 05 Sty 2010 20:03
    darek31
    Poziom 14  

    Motronic naprawde mam do Ciebie wielki szacunek i chcę żebyś mi pomógł. Lewego powietrza nie ma, uszczelka jest ok. W tym momencie po tych kombinacjach z pomiarem potencjometru sytuacja się zmieniła. Silnik zapala a obroty są naprawde super. Praca silnika jest idealna ale po gwałtownym dodaniu gazu silnik gaśnie lub przygasa na chwile. Gdy wciskasię pedał gazu wolno - wszystkjo jest ok. Oczywiście zapala się check engine.

    P.S.
    Dlaczego silniczek krokowy pracuje przy szczytywaniu kodów usterek??

    1