Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czy wymieniac pierscienie w mondeo

RafalGT2 04 Jan 2010 18:25 6169 8
  • #1
    RafalGT2
    Level 24  
    Witam mam pytanie do mechanikow mam forda mondeo 1.8 benzyna mk II 97rok przebieg 240tys przebieg jest oryginalny wiec pekła mi glowica i plyn dostal sie do komor spalania a wlasciwie była to woda z płynem niestety z braku kasy na naprawe wzialem sie po 3 miesiacach dopiero wtedy zdjąłem głowice i okazalo sie ze woda stala w cylidrach i pokryły sie rdza tloki byly przyblokowane nalalem nafty i po dluzszej chwili tloki zaczely puszczac i silnik zaczał krecic przemylem cylindry kilka razy nafta rdza troche zeszla ale bylo znac niewielkie slady wzerow duzych nie bylo widac wiec zlozylem wszystko nowa uscelka glowice odkupilem od znajomego z jego rozbitego forda wiem ze nie bral oleju kolega nigdy nie narzekal ale jego ford dostal w tyl i byl do kasacji wiec wlozylem jego glowice i niestety jest problem silnik bierze mi olej i to bardzo duzo z 1 litr na 1000km silnik ladnie pali trzyma obroty nawet w mrozy ladnie pali i pracuje mocy tez ma ok tak na czucie dym leci nie jest on czarny bialy moze czasami taki siwawy ale w zime chyba musi trosze kopcic. Sadze ze olej bierze pierscieniami wiec zastanawiam sie nad wymiana silnika mam w domu caly dol bez glowicy i teraz moje nastepne pytanie jelsi chcial bym wstawiac ten drugi silnik to czy warto zmieniac pierscienie skoro mam juz go rozebranego ? Ten drugi silnik po zdjeciu misy na panewkach jest scisly wszystko wydaje mi sie ok tylko czy warto wstawiac nowe pierscienie ? ma maly luz na tloku ale nie ma tragedii ale to chyba normalne przy zimnym silniku prosil bym o pomoc z tymi pierscieniami do tej pory grzebalem w polonezach maluchach i tego typu samochodach tam wymieniałem i same pierscienie ale czy w takim silniku jest to oplacalne tn silnik jesli wierzyc poprzedniemu wlascicielowi mial ok 200tys Prosze o porady
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    sadek1979
    Cars specialist
    Ja raczej wymieniłbym cały silnik a nie tylko dół , który posiadasz Policz koszty planowania głowicy ,robocizna , części i do tego silnik (ponoć dobry) z nie wiadomym przebiegiem Dowiedz się o drugi silnik kompletny , wyjęty ze sprawnego auta , bo może koszt okazać się podobny lub nawet niższy , a stary na części zostanie lub na aaledrogo
  • #3
    RafalGT2
    Level 24  
    Nie takiej odpowiedzi oczekiwałem jak kupimy silnik z allegro tez nie wiemy co kupimy kiedys wujek juz tak kupil pochodzil 20 tys i koniec potem okazalo sie ze lepiej bylo dolozyc troche wiecej na remont starego niz kupowac nowy planowanie glowicy 50zł robocizny nie licze bo sam zrobie wiec dziekuje za taka odpowiedz
  • #4
    pachnies
    Level 15  
    Jeżeli jeździłeś z tą pękniętą głowicą to pierścienie szlak trafił, wiem z praktyki miałem okazję naprawiać silnik po kapitalnym remoncie gdzie ''mechanik'' źle złożył i po 20km silnik tak zesłabł że nie można go było uruchomić, jak go rozebrałem to z pierścieni zostały żyletki, wymieniłem pierścienie i lata do dziś. U ciebie może brać przez wrzery o których pisałeś i wymiana pierścieni może nic nie dać. Moja rada, jeżeli zrobisz sobie sam to pierścienie nie pieniądze 160-200pln o ile tuleje nie mają wrzerów
  • #5
    sadek1979
    Cars specialist
    Nie wiem jak u Ciebie ale ja kupowałem już kilka rzeczy i silniki też, ze szrotu w mojej miejscowości i konkurencja w tej chwili jest taka że sprzedawca daje gwarancję na silnik , a w razie jego kiepskiego stanu zwraca pieniądze za robotę Podjedz i spytaj na szrocie
  • #6
    RafalGT2
    Level 24  
    Przeczytaj uwaznie post nie chce wymieniac pierscieni w tym starym silniku tylko w tym co mam drugi tak profilaktycznie pytam sie poniewaz nie wiem czy w tych slinikach mozna tak robic kazdy silnik jest inny wiec czy wogole praktykuje sie wymiane w takich silnikach patrzylem i pierscienie wydaja sie ok ale to tylko moje wizualne odczucia

    Dodano po 1 [minuty]:

    Na tamten co wujek kupil tez byla gwrancja miesiac czasu a wytrzymał 20tys silnik zawsze mozna podszykowac do sprzedania jestem z tego zdania ze co zrobie sam wtedy wiem co mam
  • #7
    pachnies
    Level 15  
    To zdejmnij pierścienie z jednego tłoka i wkładaj po kolei w tuleje w której pracowały, szczelinomierz w rękę i mierzysz luz na zamkach, dane jaki jest dopuszczalny luz znajdź sobie w necie bo nie będę strzelał na pałę jaki max może być, do tego sprawdź czy nie masz progów na tulejach, pierścienie chyba wiesz jak powinny być poustawiane
  • #8
    RafalGT2
    Level 24  
    No OK dzieki tak pewnie zrobie moze zle ujałem moje pytanie po prostu chcialem wiedziec czy jest sens wymiany samych pierscieni bo wiadomo ze cylinderek nie zuzywa sie rowno i jest jajowaty a pierscienie okragle i zastanawialem sie czy nie pogorsze ale najpierw pomieze a dopiero wtedy bede zadawal pytania a pomiar chyba trzeba zrobic na wszystkich cylindrach bo nic nie zuzywa sie rowno i jeden moze byc lepszy drugi gorszy a co do rady kolegow z uzywanymi slinikami kazdy ma swoje zdanie ale ja uwazam ze lepiej wydac nawet te 500zł wiecej a miec zrobione porzadnie w maluchu i polonezie zdarzalo mi sie pilowac wsadzac inne pierscienie kombinowac ale tam wszystko mozna by rzecz ze bylo pancerne a tu nie chcial bym robic sobie balaganu Dzieki za odpowiedzi