Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak ustawić multimetr aby sprawdzić zużycie prądu w aucie?

tomiqu 05 Sty 2010 15:22 101789 61
  • #31
    cirrostrato
    Poziom 36  
    Tylko to , że cirrostrato nie kosmita niestety ale elektronikoelektryk praktyk aż dupa boli i nie takie zabawy z prądem widział...
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #32
    tomiqu
    Poziom 13  
    Dokonałem pomiaru tak jak radziliście i...nic nie zmierzyłem. Na wyświeltlaczu było "0" niezależnie od biegunów , bo mierzyłem i na + i na - . Czyżbym miał uwalony multimetr?
    W prawdzie długo nie trzymałem , ok.10 sekund ale chyba powinno coś wykazać już w tym czasie?

    Napięcie akumulatora chwilę po wyłączeniu silnika po 40 minutowej jeździe wynosiło 12,60 V.
  • #33
    prz
    Poziom 20  
    Jak chcesz zmierzyć prąd płynący z aku po całkowitym wyłączeniu ( np alarm ) który normalnie ma kilkadziesiąt mA to nie dziw się, że na zakresie 10A masz 0.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #34
    tomiqu
    Poziom 13  
    Taki zakres ustawiłem bo taki poradzili koledzy z forum...
  • #35
    prz
    Poziom 20  
    Tu jest pewien problem...Jak odepniesz aku, podłączysz miernik na mA to przy podłączeniu popłynie dość duży prąd ładujący pojemności i może przepalić bezpiecznik. Jak podłączysz na 10A - skutek znasz. Jak nie masz kłopotów z autem - daruj sobie pomiar.
  • #36
    tomiqu
    Poziom 13  
    Czyli wnioskuję z tego , że mój multimetr nie nadaje się do tego pomiaru. Bo nie ma odpowiedniej skali pomiaru. Albo za duża albo za mała. Dobrze wnioskuję?

    A problemów nie razie nie mam bo jak przy -20 auto odpala za pierwszym razem to o problemach z aku nie może być mowy.

    Ale chciałem zmierzyć ten pobór prądu..
  • #37
    teskot
    Poziom 33  
    Przy zakresie 10A w tym multimetrze najmniejszą wyświetlaną wartością będzie 10mA, czyli 0,01A. Jeśli pomiar wykazał 0,00 to znaczy, że prąd jest mniejszy niż 10mA, czyli pomijalny dla takiej pojemności akumulatora. Kilka miliamperów upływności może pojawić się chociażby ze względu na zawilgocone/zasolone styki rozrusznika czy alternatora i nie należy się zupełnie przejmować takim prądem. Podsumowując: nie ma upływności, która mogłaby spowodować rozładowanie akumulatora nawet po tygodniowym postoju.
  • #38
    prz
    Poziom 20  
    Kowolo lolo napisał:

    włączyć i ustawić miernik na zakres 200mA i jeszcze przy założonej klemie ale już odkręconej i trochę poluzowanej jeden przewód miernika przyłożysz do zewnętrznej części klemy a drugi od spodu klemy przyłożyć do wyprowadzenia akumulatora i dopiero w tym momencie mając ciągły styk obu przewodów rozłączyć klemę nie puszczając przewodów z klemy i akumulatora.

    Tak masz szanse zmierzyć, ale to ryzyko. Może ktoś z twoich znajomych ma miernik cęgowy lub przystawkę??Wtedy możesz mierzyć wszystko:)

    Kolego teskot a o czymś takim jak błąd pomiaru słyszałeś??W miernikach cyfrowych to jakiś % pomiaru + ileś najmniej znaczących cyfr...Teraz zobacz jakiej klasy to miernik i wyciągnij wnioski...
  • #39
    teskot
    Poziom 33  
    Kolego prz, oczywiście, że słyszałem o błędzie pomiaru, ale o co my walczymy? Jeśli ta upływność byłaby większa od dajmy na to 100mA to można się zacząć zastanawiać nad problemem. Ale w wypadku, jeśli jest tak pomijalnie mała jak wynika z przeprowadzonego pomiaru to nie ma co bić piany. Poza tym brak prądu ładującego pojemności świadczy o tym, że w aucie autora tematu nie ma w zasadzie żadnej elektroniki, a co za tym idzie istnieją małe szanse, żeby cokolwiek mogło rozładować akumulator.

    Do autora postu: możesz tak z ciekawości powiedzieć jaki to samochód?
  • #40
    tomiqu
    Poziom 13  
    Kolego teskot masz zupełną rację, moje auto w zasadzie zużywa na postoju tylko prąd do pracy zegara pokładowego i zasila 2 diody od gniazda zapalniczek :-) Autko to Skoda Felicia. Alarmu i centralnego brak. Chyba , że komputer jeszcze jakiś prąd pobiera ( nie pokładowy tylko sterownik pracy silnika ) To może przy następnym pomiarze włączyć jakąś lampkę?
  • #41
    kortyleski
    Poziom 42  
    Nie musisz nic włączać, ten tani miernik na zakresie 10A mierzy z dokładnością 10mA, takim prądem nie musisz się przejmować, powyżej 100mA może już być kłopot. Ale czy na pewno dobrze podłączyłeś miernik? Gniazdo najwyższe i najniższe? I czy kable miały dobry kontakt?

    cirrostrato - chodziło mi się o to że zdaje się proponowałeś coby rozrusznik na kleme dać a rozpiąć ładowanie i tam wpiąć miernika (stąd mowa o dwóch kablach) tylko że cały czas piszemy o prądzie na postoju. No nieważne.
  • #42
    tomiqu
    Poziom 13  
    Tak, podłączenie było na 100% dobre. A może za krótko trzymałem na klemach i miernik nie zdążył zarejestrować poboru prądu?
  • #43
    slaff
    Poziom 15  
    tomiqu napisał:
    Tak, podłączenie było na 100% dobre. A może za krótko trzymałem na klemach i miernik nie zdążył zarejestrować poboru prądu?


    Miernik zazwyczaj odświeża kilka razy na sekundę więc jeśli byłby jakiś pobór prądu to na pewno byś to zobaczył na wyświetlaczu.

    Do takich zabaw polecam miernik cęgowy, może nie jest super czuły ale do samochodowych pomiarów sprawdza się znakomicie, pomiar ciągły do 1000A a nie 10A w czasie do 10-15s.
  • #44
    kermit01
    Poziom 2  
    Witam,
    nie znam się za bardzo ale w jaki sposób jest sprawdzane czy np alarm pobieram prąd skoro odłączona została klema i to powoduje przecież że alarm nie pobiera prądu?
  • #45
    slaff
    Poziom 15  
    Skoro nie jest podłączona klema to logiczne że nic nie pobiera bo niby skąd?
  • #46
    kybernetes
    Poziom 39  
    Pobór prądu przez alarm mierzy się przy zapiętych klemach i najlepiej na bezpieczniku alarmu:)
  • #47
    awariall
    Poziom 9  
    Mam pytanie czy dobrze ustawiam miernik?

    czarny przewód w COM
    czerwony przewód w skrajnie lewy otwór A

    Koło multimetru na DC A / 200m

    Jak ustawić multimetr aby sprawdzić zużycie prądu w aucie?
  • #48
    slaff
    Poziom 15  
    Zaczynaj od największej wartości czyli 20A, później zmniejszaj w razie potrzeby, kable ok.
  • #49
    sznaps78
    Poziom 2  
    odkopię trochę temat. A co jak podłączam miernik ustawiony na 10A i wskazanie 0.33 a Jak przestawię na 200m to pokazuje to samo czyli 0.33 Dlaczego?
  • #50
    lancer78
    Poziom 9  
    Witam zrobiłem tak jak tutaj koledzy napisali miernik na 10A i między + i klemę + wynik 0,35. Czyli 350 mA? czy to dużo ? akumulator 110 Ah wysysa w 3 dni. Zauważyłem że mam luźną klemę + może to jej wina?
  • #51
    Raiz3n
    Poziom 11  
    Hej, normalne zużycie prądu powinno wynosić kolo 50mA sam też niedawno z tym walczyłem. Ustawiając miernik na 10A po chwili powinien wyskoczyć wynik 0.05, na początku jest większy (mi pokazywalo 0.35 jak komp od gazu się załączał) jeśli masz cały czas 0.35 to za dużo. Jak masz tak podłączony miernik to wyjmuj po kolei bezpieczniki i będziesz wiedział gdzie szukać poboru energii. Mi samo radio brało 160mA bo było podłączone "na krótko".
  • #52
    jacoby25
    Poziom 2  
    Witam.

    Mam pytanie czy dobrze ustawiłem Multimetr. Jeśli tak to czy wartość
    0,013 przy ustawieniu 2/20A jest dobre czy złe Jak ustawić multimetr aby sprawdzić zużycie prądu w aucie?


    Dzięki za jak najszybszą odpowiedź
  • #53
    kortyleski
    Poziom 42  
    ludzie do cholery!!! Macie miernik to i macie instrukcję! Czytać teraz w szkołach nie uczą czy co? Typowe auto zanim się uśpi potrafi i 12A szarpnąć więc NIGDY NIE MIERZYMY NA ZAKRESIE 200mA!

    Procedura pomiaru:

    1)Wyłączamy stacyjkę i czekamy 5 min. ( głównie grupa PSA ale i jaguar czy landrover)
    2)odłączamy "-" akumulatora
    3)pomiędzy minusowy czop akumulatora a klemę minusową wpinamy multimetr na zakresie 10/20A ( patrz instrukcja miernika)
    4) Symulujemy zamknięcie maski - trzeba się dowiedzieć czy otwarcie maski bada krańcówka ( dokładany alarm czy też fabryczny czujnik - starsze beemki) czy też czujnik jest w zamku maski - volvo, grupa Vag,

    5) zamykamy samochód typową dla nas procedurą (kluczyk, pilot, karta hands free)

    6) po 10 minutach odczytujemy wynik. Każdy poniżej 0,05A jest prawidłowy.

    Dodano po 9 [minuty]:

    jacoby25 napisał:
    Witam.

    Mam pytanie czy dobrze ustawiłem Multimetr. Jeśli tak to czy wartość
    0,013 przy ustawieniu 2/20A jest dobre czy złe Jak ustawić multimetr aby sprawdzić zużycie prądu w aucie?


    Dzięki za jak najszybszą odpowiedź


    kortyleski napisał:
    ludzie do cholery!!! Macie miernik to i macie instrukcję!
  • #54
    jacoby25
    Poziom 2  
    Kolego jak byś nie zauważył napisałem że 2/20 A a nic nie pisałem na temat 200A... i spytałem o wynik. samochód był wyłączony więc nie wiem o co ten bulwers. Kulturalne pytanie i taka chyba powinna być odpowiedź samochód był wyłączony dłużej niż 10 min i alarmu nie ma. I patrz że nie uczą tego w szkole nie każdy chodził do zawodówki lub technikum są też inne rodzaje szkół i kierunki.

    A więc pytam ponownie czy podany wynik w tym zakresie jest dobry czy jednak gdzieś ucieka prąd ?
  • #56
    jacoby25
    Poziom 2  
    A może instrukcji brak? Podpialem pod minusawa kleme i bolec aku i był wynik 0.012 przy ustawieniu 2/20 A i byl ponad 10 min bez odbiornikow jedynie zegarek
  • #57
    kybernetes
    Poziom 39  
    jacoby25 napisał:
    A może instrukcji brak?

    Ejże, masz szlaban na google?
  • #59
    kortyleski
    Poziom 42  
    Raiz3n napisał:
    kolego Twój wynik wydaje się być jak najbardziej prawidłowy. U mnie obecnie jest koło 0.050 z tego 0.020 bierze alarm, komputer gazu tyle samo i 0.010 zegarek z termometrem


    Kuraska czy ja na tym forum pisze na darmo? Przecież wkładam swój czas zamiast w wyrku z żona leżeć. Nie widzisz kolego raiz3n że on ustawił pomiar na cęgi a mierzy z kabli?

    Ale oczywiście najpierw prośba o pomoc, póżniej obraza majestatu a teraz płacz.... no bo nie mam instrukcji.

    A to masz
    http://www.uni-trend.com/manual2/UT201%20202%20Eng%20Manual.pdf

    A napisz że nie znasz angielskiego to ci bana załatwię :D
  • #60
    jacoby25
    Poziom 2  
    Elektronikiem ani elektrykiem nie jestem dlatego pytałem o pomiar jeśli coś nie tak ustawione to pisz od razu a nie tu z wyrzutami że ktoś może się na tym nie znać nie każdy jest od tego fachu są też inne więc w każdym ludzie proszą o pomoc której nie chcesz normalnie udzielić skoro wolisz się czepiać zamiast po ludzku napisać to nie mój problem