Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Diagnozowanie usterki gasnącego silnika Forda.

gutek1777 04 Jan 2010 23:03 13420 12
  • #1
    gutek1777
    Level 11  
    Witam
    Mam problem z Fordem Mondeo 2.0 TDCi 85kW 2003r.
    Problem jest z gasnącym silnikiem w czasie jazdy i nierównej pracy silnika na biegu jałowym na postoju.
    Silnik gaśnie mi gdy np jade 90 km\h i przystepuję do wyprzedzania (oczywiscie pedał w podłogę) i co?.... nagle zapala się lampka od świec żarowych i trace moc(pedał gazu nie reaguje wogole) i silnik po wciśnięciu sprzęgła gaśnie...
    Drugim dziwnym objawem jest to że na biegu jałowym silnik nie rowno pracuje.. delikatnie szarpie.
    Dzieje się tak nie zależnie od temperatury silnika...

    Podam dane które udało mi się uzyskać po podłączeniu Komputera i prosiłbym o ich analizę (gdyż raczkuje jeszcze z systemami Common Rail)

    Błędy:
    P1211- Zawór wtryskowy/ciśnienie paliwa/ czas wtrysku:
    -nieprawidłowe ciśnienie paliwa/funkcja

    P0251- regulacja momentu wtrysku/ ciśnienie paliwa:
    -odchylenie od wartości zadanej

    Parametry przy uruchomionym silniku (temp. pracy)



    Ciśnienie Common Rail:
    -od 230 do 1200bar
    -od 700 do 5500 obr\min
    (wartości ciśnienia Rail wzrastają jednocześnie wraz z obrotami)

    Korekta dawki paliwa:(bieg jałowy)
    Cylinder 1: -1.2 mg/skok (wacha się do -1.9 kilka razy na minutę)
    Cylinder 2: 0.0 mg/skok
    Cylinder 3: -1.2 mg/skok (bardzo rzadko dochodzi do -1.9)
    Cylinder 4: 0.0

    (przy obrotach koło 3000 obr\min na każdym cylindrze jest wartość 0.0)


    Możliwe ze wtryskiwacze są już uszkodzone? po czym to widać?
    Prosiłbym o przytoczenie prawidłowych wartości sprawnego silnika.

    Pozdrawiam:)
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    marek1977
    Level 33  
    sprawdzić ilość paliwa powrotnego z wtryskiwaczy na początek.
  • #3
    gutek1777
    Level 11  
    ok .
    bede robić to pierwszy raz.. :)
    w tych 4 -ech tubkach powinno być mniej wiecej po rowno paliwa powrotnego...
    a co to bedzie oznaczać jeśli w jednej bedzie o 40% wiecej lub mniej paliwa niż w pozostałych?
    lub jeśli wskazania bedą na kazdym inne to którym mam sie sugerowac?
  • #4
    marek1977
    Level 33  
    Zalezy czy mniej czy więcej :)
  • #5
    fuelinyourblood
    Level 35  
    jezeli za duzo- przejebane
    jezeli za mało- przejebane
  • #6
    gutek1777
    Level 11  
    dajmy na to ze wtryskiwacz jest uszkodzony/... czy te fordoskie delphi da sie regenerowac?
  • #7
    fuelinyourblood
    Level 35  
    wszystkie sie da , efekty sa marne lub chwilowe. sprawdx lepiej te wtryski
  • #8
    gutek1777
    Level 11  
    ok zajme sie tym..
    a co z czujnikami ktore wyktyl komp?
  • #9
    marek1977
    Level 33  
    Zawór na pompie można wymienić, zawór na szynie chyba też jest dostepny, ale kod 251 to .............. z zasady nic dobrego nie wróży :(
  • #10
    fuelinyourblood
    Level 35  
    zrób taki test:

    unieruchom silnik, np wypnij wtyczke z DRV tak zeby nie zapalił
    sprawdź jakie ma obroty podczas kręcenia
    Jezeli wachaja się 200 do 300 (tak około)
    wymień koło 2masowe

    Miałem taki przypadek w transicie. Przekopałem całe auto wymieniłem wtryski, DRV, jezdziłem nawet z bańką 5l zamiast zbiornika. A okazało sie ze nagłe wachania koła 2 masowego sprawiały ze według sterownika ciśnienie podczas przyśpieszania wału było za małe i to spowodowało, ze gasił silnik i wywalał te błędy.
  • #11
    gutek1777
    Level 11  
    ale mowisz o jakim kole 2 masowym? na pompie?:)

    Dziś gadałem z servisantem Bosha Diesla ...
    powiedzialem mu o wskazaniach wtryskiwaczy jakie widzial komp i dwa sa walniete, i pompa nie wydaje cisnienia... mowil ze to czesta przyczyna fordów
  • #13
    gutek1777
    Level 11  
    zrobiony. wtryskiwacz 1.2.3 leją...