Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka pojemność akumulatora do SC 900?

05 Sty 2010 07:58 2145 15
  • Poziom 2  
    Jaki moze byc najwiekszy akumulator włożony do SC 900.
    Wczesniej był 40ah ale był zepsuty i wymieniałem na 55ah .
    Czy o takiej pojemnosci akumulator moze byc w takim silniczku?
    Czy to mozna jakosc policzyc czy tylko w książce serwisowej jest podana ta pojemnosc.
    Aktualnie ładowanie jest takie:
    przy wyłaczonym:
    na aku. 12,58V
    przy właczonym:
    na aku. 14,6
    na alte. 14,6

    Jak dodaje gazu to napiecie nie wzrasta. Tak powinno byc?
  • Poziom 2  
    czy na akumulatorze jest data produkcji ? nie moge jej znalesc .Napiecie na tym starym akumulatorze to 12.3V ale nie da sie na nim odpalic silnika .Czy tak nie wielki spadek napięcia jest tego przyczyna .Oprócz tego smierdzi siarka , pewni jest juz cały zasiarcziony?
  • Poziom 20  
    Spróbuj poruszać ten stary akumulator, wstrząśnij nim, jeżeli jest zasiarczony to mu napięcie spadnie :D. Starą Centrę naładowałem było 12,4V po 2h od zakończenia a jak nim potrząsnąłem to już tylko nieco ponad 10V. Siarka powoduje zwarcie w końcu.
    a 12,3V to nie znaczy że jeszcze powinien kręcić, zrobiła się tzw. "przerwa" i to już koniec.
  • Poziom 21  
    Cytat:
    Jaki moze byc najwiekszy akumulator włożony do SC 900 .Wczesniej był 40ah ale był zepsuty i wymieniałem na 55ah

    Taki jak zaleca producent auta. Za duży może być niedoładowany szczególnie w niesprzyjających warunkach.
  • Poziom 15  
    spokojnie może być, naładuje i 100 Ah, chyba, że robisz 2 km tygodniowo.
  • Poziom 42  
    telwisalfa napisał:
    Cytat:
    Jaki moze byc najwiekszy akumulator włożony do SC 900 .Wczesniej był 40ah ale był zepsuty i wymieniałem na 55ah

    Taki jak zaleca producent auta. Za duży może być niedoładowany szczególnie w niesprzyjających warunkach.


    A skąd kolega to wie? Z forum może? Chyba że kolega policzył - poprosiłbym o przedstawienie dowodu w postaci liczb...
  • Poziom 21  
    kortyleski napisał:


    A skąd kolega to wie? Z forum może? Chyba że kolega policzył - poprosiłbym o przedstawienie dowodu w postaci liczb...


    ... A może kolega zgadnie?
    .... liczby?..... proszę bardzo.... 1 auto = 1 akumulator zalecany przez producenta.

    Widzę że Kolega należy do tych którym trzeba udowodnić kiedy 1+1=2
    Ja tego nie będę robił.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    czyli ustaliliśmy ze akumulator o takiej pojemnosci moze byc w takim samochodzie ?
    czy na akumulatorze jest data produkcji
  • Poziom 9  
    jest data produkcji z boku wyryta.
  • Poziom 42  
    telwisalfa napisał:
    kortyleski napisał:


    A skąd kolega to wie? Z forum może? Chyba że kolega policzył - poprosiłbym o przedstawienie dowodu w postaci liczb...


    ... A może kolega zgadnie?
    .... liczby?..... proszę bardzo.... 1 auto = 1 akumulator zalecany przez producenta.

    Widzę że Kolega należy do tych którym trzeba udowodnić kiedy 1+1=2
    Ja tego nie będę robił.
    Pozdrawiam


    Proszę uwierzyć że ja jestem absolutnie świadom że 1+1 daje 2, za to kolega usiłuje mi powiedzieć że zero jest ujemne...

    Proszę wyjaśnić mi fakt że w CC1100 miałem 345 Ah i zawsze doładowane, prądu mi nigdy nie zbrakło.
  • Poziom 17  
    [quote="kortyleski"][quote="telwisalfa"]
    kortyleski napisał:




    Proszę wyjaśnić mi fakt że w CC1100 miałem 345 Ah i zawsze doładowane, prądu mi nigdy nie zbrakło.


    Wiesz co...nie wprowadzaj ludzi w błąd bo 345Ah to na pewno nie miałeś bo takich to nawet ciężarowe nie mają...może mówisz że miałeś 45 Ah:!: a SC 900 bez problemu 55Ah będzie ładować, pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Obawiam się że jednak wiem co miałem - 45Ah pod maska i dwa żelowce po 150Ah w bagażniku. Miałem dostęp do rocznych używek prawie za darmo więc były zamiast kondensatora.

    Co do dyskusji o pojemności akumulatora - jak wielki by nie był to powinieneś wstawić całkowicie naładowany a bilans w aucie powinien być dodatni.
    Więc tyle tych amperogodzin ile mu zabierzesz to alternator w czasie pracy odda i znowu naładowany na max.
  • Poziom 21  
    Cytat:
    Proszę wyjaśnić mi fakt że w CC1100 miałem 345 Ah i zawsze doładowane, prądu mi nigdy nie zbrakło.


    To bardzo proste wyjaśnienie.
    Po prostu bilans mocy alternatora jest dodatni w stosunku do zapotrzebowania mocy przez odbiorniki zainstalowane w aucie.
    Wszyscy użytkownicy aut wiedzą o tym, że z tym bilansem różnie bywa (no może prawie wszyscy)
    Autor postu zadał proste praktyczne pytanie na które starałem się krótko i praktycznie odpowiedzieć nie wprowadzając w to wątku ,,filozoficznego”.
    Jeśli Kolega ma potrzebę ciągnąć za sobą w przyczepce baterie akumulatorów to może to zrobić a ja mogę sobie zadawać pytanie ,,po co”... ale to Kolegi sprawa , ja też uwierzę że Koledze nie zabraknie prądu.... tylko czy autorowi postu chodziło o taka odpowiedz?

    Pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    tomi-ex napisał:

    Wczesniej był 40ah ale był zepsuty i wymieniałem na 55ah .


    Jeżeli go kolega dostał w prezencie nie ma sprawy ale jeżeli kupił to niepotrzebnie wyrzucone pieniądze.P
  • Poziom 2  
    viper555 napisał:
    tomi-ex napisał:

    Wczesniej był 40ah ale był zepsuty i wymieniałem na 55ah .


    Jeżeli go kolega dostał w prezencie nie ma sprawy ale jeżeli kupił to niepotrzebnie wyrzucone pieniądze.P



    Można powiedzieć ze dostałem go w prezencie wiec nic mnie nie kosztował .Wiadomo im więcej ah tym droższy .Odnosnie daty produkcji starego akumulatora ,znalazłem takie coś :
    Z2B482261
    0674
    jak to rozszyfrowac .Czy datą jest 2006 -07-04 . Czy ta końcówką jest dzien roku (74)