Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Corolla 1.4 16V. Proszę o sprawdzenie konfiguracji

mechatronik 05 Jan 2010 21:22 3137 14
  • #1
    mechatronik
    Level 13  
    Witam.

    Potrzebuję instalację gazową do Corolli 1.4 16V 75KM rok 1997.

    Moja konfiguracja:
    Sterownik: STAG4 / DIEGO
    Reduktor: ALASKA
    Listwa: Matrix HD344 (odpadł Scorpion ST i ZAVOLI N)
    Zbiornik STAKO

    Proszę o opinie, co zostawić, co ewentualnie zmienić.

    I jeszcze jedno pytanko czy wystarczą dysze 2,0m? Z tabeli Magic Jet wychodziłoby, że wystarczą, ale wole się upewnić.
  • Helpful post
    #2
    mirben
    Level 22  
    Osobiście stawiałbym na Staga, chyba, że Diego to G4, ten podobno już coś może. Dysze ustalic możemy jak będziemy wiedzieć jaki typ wtrysku jest w tym silniku, ja nie jestem zorientowany, 2,0 wydaja mi się za duże, prawdopodobnie będzie to w okolicach 1,6. Zależy to też od zastosowanego ciśnienia reduktora - autokalibracja wszystko ci powie Kolego. Dysze łatwiej rozwiercać niż działać w odwrotnym kierunku.
    Aha, Skorpiona jeszcze nie poprawiono na tyle by mu zaufać, proponuję Zavoli N.
  • #3
    mechatronik
    Level 13  
    ok. to zostawiam Staga 4, co do wtrysków nie wiem jakie są. Reduktor zmieniam na Zavoli N.
  • Helpful post
    #4
    mirben
    Level 22  
    Ale gazownik musi wiedzieć bo od tego zależy sukces dobrej kalibracji.
    Taki zestaw nie może zawieść w takim aucie, życzę ci żebyś się nie zawiódł na gazowniku bo jego umiejętności to 80% sukcesu.
    Powodzenia
  • #5
    Maher
    Level 21  
    Nie lepiej coś z II generacji, kolektor masz aluminiowy to się nie rozleci, spalanie bedzie takie same, a mniej elemetów to mniejsze prawdopodobieństwo awaryjności.
    Jak trafisz na gazownika partacza to 4 generacji ci prawidłowo nie założy, a żadko można spotkać fachowca.
  • #6
    mechatronik
    Level 13  
    też dlatego pytam tutaj, bo gazownik proponował mi np. listwę Valtek, a naczytałem się, że to ma problemy z czasami poniżej 3ms i jest mniej wytrzymałe niż np. Matrix. Co do gazownika, podobno lepszego w okolicy nie ma, ale nie o tym tu mowa.

    Pomiędzy II gen a sekwencją mam 100pln różnicy, więc wydaje mi się, że warto dołożyć.
  • #7
    romoo
    User under supervision
    mechatronik wrote:


    Pomiędzy II gen a sekwencją mam 100pln różnicy, więc wydaje mi się, że warto dołożyć.

    Co 100zł czy 1000zł?
  • #8
    mechatronik
    Level 13  
    1800 II generacja
    1900 sekwencja
  • #9
    mirben
    Level 22  
    mechatronik wrote:


    Pomiędzy II gen a sekwencją mam 100pln różnicy, więc wydaje mi się, że warto dołożyć.
    Oj trochę nie chce mi się wierzyć. To jakaś droga musi być ta II generacja strasznie albo za tania IV -uważaj. Osobiście nie zastanawiałbym się nawet chwili. IV generacja daje niewspółmiernie większe możliwości diagnozowania. Brak straty mocy, mikser II gen. niestety zawęża dopływ powietrza do silnika i zmniejsza jego osiągi.

    Bardzo ważna rzecz: prawidłowo, starannie nawiercone otwory pod dysze. Tuż przy wtryskach benzyny, pod odpowiednim kątem. Niestety możliwe tylko po demontażu kolektora a 99% gazmenów nie chce tego robić, nawet nie boją się wiórów w cylidrach.
  • #10
    Maher
    Level 21  
    Ja bedziesz miał mądrego gazownika i dobrze założy to masz 2 lata gwarancji i niepowinno się nic psuć, lub jest na gwarancji. Jak trafisz na partacza to bedziesz jeżdził co tydzień na regulacje przez cały czas. Ja jak zakładałem to przez to założyłem II generacje, jest prosta do założenia i zabardzo nie ma co zepsuć, a na tyle prosta że można samemu regulować. Po okresie gwarancji w IV generacji masz dużo elementów które mogą się zepsuć i ceny też nie są małe, i znaleść dobrego gazownika który dobrze zdjagnozuje usterkę, a nie będzie wymieniał pokolei wszystkiego na twój koszt.
  • Helpful post
    #12
    manio123
    Level 34  
    stag 4 , matrix hd344 i reduktor ... alaska ! Zavoli ma duże przyrosty po cut offie i lubi popuszczać gaz z zaworu bezpieczeństwa, a do silnika o mocy do 90KM alaska jest doskonałym reduktorem, nieawaryjnym o doskonałej wydajności termicznej i stabilności ciśnienia. Wystarczą też mniejsze matrixy , a jeśli oszczędniej to magic jet.
    Nie ma sensu do tego auta montować instalacji innej niz 4 generacji, oszczędność żadna , ani w paliwie ani w komforcie eksploatacji.
  • #13
    Maher
    Level 21  
    przemek25l wrote:
    Stag4, matrix i zavoli = ładna kompletacja.
    Co do drugiej generacji gdzie wy ludzie zyjecie, sekwencja jest zdecydowanie lepsza i bezpieczniejsza dla uzytkownika np ze wzgledu na automatyczny powrót na benzyne gdy braknie gazu.


    Czy to taki problem jak brakuje gazu i się sam nie przełączy? To jak ci samochód zgaśnie to prawdziwa tragedia , a spalona żarówka to niemal katastrofa! Nie jeden raz znam przypadki jak na IV generacji gaśnie, równocześnie pali LPG i BP lub nie chce się przełączyć na LPG.
  • #14
    mechatronik
    Level 13  
    manio123 wrote:
    stag 4 , matrix hd344 i reduktor ... alaska ! Zavoli ma duże przyrosty po cut offie i lubi popuszczać gaz z zaworu bezpieczeństwa, a do silnika o mocy do 90KM alaska jest doskonałym reduktorem, nieawaryjnym o doskonałej wydajności termicznej i stabilności ciśnienia. Wystarczą też mniejsze matrixy , a jeśli oszczędniej to magic jet.
    Nie ma sensu do tego auta montować instalacji innej niz 4 generacji, oszczędność żadna , ani w paliwie ani w komforcie eksploatacji.


    manio123 masz moje zaufanie. zmieniam na alaskę.
  • #15
    mechatronik
    Level 13  
    Dziękuję za pomoc w wybraniu konfiguracji. Wszystkimm, którzy pomogli daję Pomógł. Mam nadzieję, że ten temat pomoże innym wybrać dobrą instalację do swojego auta i odrzucić tandetne części.

    Pozdrawiam i dziękuję raz jeszcze.