Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gotowanie płynu chłodzącego, Laguna I, 95r. 2,0

05 Sty 2010 23:46 4553 5
  • Poziom 1  
    Witam, mam lagunę I 95r 2,0 zgazowaną na zwykłej instalacji, gotuje mi płyn chodzący, Robiłem niedawno uszczelkę pod głowicą, została splanowana i sprawdzona szczelność a płyn dalej gotuje, termostat puszcza, chłodnica ok a płyn wypycha i gotuje. Dzięki
  • Poziom 16  
    Ogrzewanie działa.
  • Poziom 13  
    jeśli w krótkim czasie od odpalenia temp wskakuje na wyższą skale to masz zapowietrzony układ. mususz dobrze odpowietrzyć i powinno być jak powinno
  • Poziom 22  
    Zacznij od wymiany korka na chłodnicy i przepłukaj cały układ bierzącą wodą.Wywal termostat.
    Ogrzewanie musi być sprawne,układ nie zapowietrzony i sprawne wentylatory chłodnicy.
    Jeśli nadal wywala płyn to albo uszkodzona pompa wody,albo "nie pali na wszystkie gary"albo ma zatkany układ wydechowy albo niestety pęknięty blok silnika.
    Przy jakiej temperaturze wywala płyn?Czy pojawia się"bąbelkowanie"przed wyrzuceniem płynu.Wywala w czasie pracy czy po zgaszeniu silnika?
  • Poziom 39  
    Kolego bartaz2010, raczej typowy objaw zapowietrzania układu, ponieważ masz instalację gazową (nie wiem jaką), najpierw sprawdziłbym czy przyczyną nie jest zagazowanie układu przez uszkodzony reduktor. Jak to sprawdzić? Zakręcić gaz na butli, wypalić lub spuścić resztę gazu z instalacji i po uzupełnieniu i odpowietrzeniu układu chłodzenia pojeździć parę dni tylko na benzynie. Jeżeli nie będzie kłopotów to wskazywałoby to na reduktor.
    Na sprawdzenie czy są przedmuchy - prosta metoda zastosowana przeze mnie:Link
    Nie znam układu chłodzenia w lagunie, jeżeli jest korek na chłodnicy to do tej próby trzeba w nim podłożyć zawór podciśnieniowy (zrobić układ bezciśnieniowy).
    To są oczywiście rady z których można skorzystać lub nie.
  • Poziom 12  
    Czy to gotowanie występuje od razu po wymianie uszczelki czy przez pewien czas od wymiany było OK a potem się schrzaniło. Bo jak od razu to masz zapowietrzony układ. Miałem taką lagunę z tym samym motorem i też robiłem głowicę, powiem ci że do tego silnika trzeba lać płyn w specyficzny sposób, oprócz tego że należy odkręcić odpowietrzniki to zsuń górny przewód gruby co idzie z termostatu do chłodnicy, lej płyn dotąd dopuki tym przewodem nie pójdzie ci płyn, potem go załóż i gotowe. Inaczej tej laguny na pusty układ nie zalesz płynem. Co prawda powinieneś mieć odpowietrznik na chłodnicy ale w starych autch nie wiadomo jak z drożnością jego.