Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 8P 2.0TDI BKD 140KM - Auto nie ma mocy - bład 16683

sapernikov 06 Sty 2010 08:56 38564 17
  • #1 06 Sty 2010 08:56
    sapernikov
    Poziom 9  

    Witam serdecznie !

    Ostatnio w moim aucie pojawił sie problem, nagle z dnia na dzien auto straciło moc, mało tego po zgaszeniu i odpaleniu moc powraca ale jest to moze z 60% tego co było. Jadąc ok 60 - 70 km/h na 3 biegu przy ok. 3000obr/min odłacza moc juz calkiem i auto juz wcale nie jedzie.

    Gdy tylko pojawił sie problem pojechalem do fachowców wykryli mi ze uszkodzona przepustnica i gruszka (zawór - kierownica) przy turbinie zatarta.

    Przepustnica nowa (działa ok bo VAG nie pokazuje błedu),

    Turbo po regeneracji (regeneracja w firmie zaufanej wiec mysle ze ok - wogóle facet powiedział ze turbo w idealnym stanie a to ze gruszka byla zapieczona to norma w tdi)

    W tej chwili wszyscy rozkładają ręce i nie wiedza co jest...

    Jedyny błąd, który wyświetla VAG:
    16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
    P0299 - 000 - -

    Liczę na jakąs pomoc i cenne wskazówki...

    pozdrawiam

  • #3 06 Sty 2010 13:08
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Zawór od gruchy dobry?

  • #4 06 Sty 2010 13:15
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    moim zdaniem dalej problem z turbo lub z jego sterowaniem tzn grucha, węzyki, akumulator podciśnienia

  • #5 06 Sty 2010 19:40
    sapernikov
    Poziom 9  

    Caly uklad wezy od turbiny itd został sprawdzony i na bank jest wszystko z nim OK.

    W moim starym 1.9tdi jak dodało sie gazu to rury robily sie twarde jak kamienie, tutaj mieciutkie

    Zauwazylem brak sterowania turbiny, tzn. podczas gazowania gruszka sie nie otwiera, sprawdzona sama gruszka wyglada na to ze chodzi plynnie i ok.

    Mysle ze problem jest z podcisnieniem, ktorego w wezyku sterujacym turbiną brak, podczas gazowania praktycznie nie czuc ze ciagnie powietrze - wiec pewnie dlatego nie otwiera turbiny i nie ma mocy

    Teraz pytanie dlaczego, sprawdzilem pompe vacum i podcisnienie do tego sterownika (zaworu elektromagnetycznego) do ktorego podpiete sa wszystkie wezyki dochodzi i jest dosyc mocne.

    Zastanawiam sie czy dalej sie pchac w koszta i wymieniac ten sterownik??

    Wiem na pewno jedno, turbina nie ma sterowania....

  • Pomocny post
    #6 06 Sty 2010 20:27
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    nawet po wypieciu węzyka od turbo powinna ona dawać ciśnienie

    wię problem jest w samej turbinie lub zatkany wydech, zawór EGR otwarty.

    Jakie masz parametry turba i przepływki?

  • #7 06 Sty 2010 23:08
    sapernikov
    Poziom 9  

    Ale po wypieciu wezyka od turbo powinna ona dawac takie cisnienie ze az weze twarde ??

  • #8 06 Sty 2010 23:31
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    tak bo sterownik ogranicza cisnienie

  • #9 06 Sty 2010 23:47
    Sztomel
    Poziom 34  

    Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie skoro nie ma wtedy prawie żadnej dynamiki gazów spalinowych, które napędzałyby wirnik turbiny ?
    Co do sprawdzenia podciśnienia to wystarczy zdjąć wężyk z siłownika (gruszki) przy turbinie i przytkać do jego końca palec a druga osoba w tym momencie odpala silnik i jeśli nie poczujesz zasysania palca do wężyka to brak podciśnienia i trzeba szukać po wężykach i elektrozaworach N75 i N18 nieszczelności, nieprawidłowego działania.
    Z błędu wynika, że jest niedoładowanie więc jeśli podciśnienie jest w wężyku idącym do turbo to nie ma bata - albo grucha zapieczona lub dziurawa a nie podejrzewam aby zmienna geometria się zatarła w pozycji min. doładowania więc pewnie albo ktoś zamiast wymienić wcześniej uszkodzoną gruchę na nową - reanimował ją jakimiś stodoło-warsztatowymi metodami albo też jest nieszczelność w dolocie i czujnik G71 odczytuje zaniżone ciśnienie.

  • #10 06 Sty 2010 23:53
    sapernikov
    Poziom 9  

    Czegos tu nie rozumiem...

    Odpinam wezyk od podcisnienia turbiny - ten który steruje gruszka ??

    Po jego odpieciu i przegazowaniu auta weze maja robić sie twarde jak kamien czy lekko twarde ?? czy jak ??

    Mam juz dosyc tego auta :)

    Znalazłem jeszcze dwa problemy:

    1. zbiornik podcisnienia - taka czarna kula :) (ten kolo przepustnicy) to kruciec do ktorego wchodzi wezyk byl przez kogos juz klejony i podczas wyciagania tego wezyka zostal w nim - teraz pytanie czy to ma jakis wplyw na moj problem ??

    2. zawor egr ( ten nad przepustnica ) gdy ciagne powietrze to na pewno sie nie otwiera, poprostu mozna sobie ciagnac ile sie chce a on sie nie otworzy - moze tam ucieka cale podcisnienie ??


    P.S. Zaslepiłem teraz wezyk od EGR (tego przy przepustnicy ) i zbiornika cisnienia i w wezyku do sterowania turbina pojawiło mi sie podcisnienie duzo wieksze ale moim zdaniem nie rosnie wraz z dodaniem gazu tylko nadal jest równe...


    Ale co z tego ze sie pojawilo podcisnie skoro niby nawet bez sterownia podcisnieniami turbiny weze od turbo powinny sie robic twarde.... dziwne to wszystko...

  • #11 07 Sty 2010 00:02
    Sztomel
    Poziom 34  

    sapernikov napisał:
    Ale co z tego ze sie pojawilo podcisnie skoro niby nawet bez sterownia podcisnieniami turbiny weze od turbo powinny sie robic twarde.... dziwne to wszystko...


    nie prawda, że powinny się robić twarde zwłaszcza na wolnych obrotach biegu jałowego - to oczywisty nonsens - teoretycznie -nawet gdyby turbo miało zapieczoną zmienną geometrię w pozycji max doładowania to przy barku dynamiki gazów spalinowych nie ma co rozkręcić wirnika turbiny a tym samym wirnik sprężarki nie ma siły zwiększyć ciśnienia powietrza w dolocie więc węże nie mają z czego robić się twarde i puchnąć.

  • #12 07 Sty 2010 00:07
    sapernikov
    Poziom 9  

    No dobra, ale zalozmy ze odlaczony wezyk od podcisnienia i przegazujemy autem to pytanie ? czy na wraz ze wzrostem obrotow silnika maja puchnac weze mimo braku sterowania turbina ?

  • #13 07 Sty 2010 00:11
    Sztomel
    Poziom 34  

    Zakłądając, że zmienna geometria w turbosprężarce działa sprawnie to i tak nie osiągniesz wymaganego ciśnienia w wężach bo zmienna geometria będzie ciągle ustawiona w pozycji minimalnego doładowania, jakieś tam ciśnienie się pokaże ale przy bardzo wysokich obrotach silnika.

  • #14 07 Sty 2010 00:15
    sapernikov
    Poziom 9  

    Czyli wracam do punktu wyjscia, wiem jedno jak zaslepie egr ten przy przepustnicy pojawia mi sie duzo wieksze podcisnienie na wezyku od sterowania turbiiny, zakladajac ze egr jest popsuty i cale podcisnienie tam ucieka i moze nie ma "czym" sterowac ?

  • #15 07 Sty 2010 00:37
    Sztomel
    Poziom 34  

    W pierwszej kolejności proponuję wymienić akumulator podciśnienia (chyba, że skleisz w nim króciec w sposób pewny i trwały) oraz doprowadzić wężyki podciśnień do stanu prawidłowego czyli usunąć uszkodzone/podejrzane a najlepiej wymienić wszystkie a przy okazji sprawdzić czy w wężyku podciśnienia P2 od zaworu EGR nie ma oleju (świadczyłoby to o uszkodzeniu membrany siłownika EGR i braku jego działania, lecz nic nie wspominasz o błędzie związanym z jego uszkodzeniem lub komunikatem abgas werkstatt lub aktywną kontrolką układu recyrkulacji spalin i tu podejrzewam, że działa on sprawnie) a następnie sprawdź szczelność węży dolotu od turbinki do przepustnicy powietrza doładowanego włącznie z intercoolerem - to podstawa, podejrzany może być również sam zintegrowany zawór magnetyczny widoczny na poniższym schemacie, w którym schodzą się wężyki podciśnień ale z pewnością będzie kosztowny więc proponuję abyś załatwił sobie taki na chwilową podmiankę na próbę :
    Audi A3 8P 2.0TDI BKD 140KM - Auto nie ma mocy - bład 16683

    Nie sugeruj się, że w opisie schematu jest napisane silnik BKC bo w BKD jest tak samo.
    Jeszcze jedna dobra rada, nie wymieniaj ani nie zakupuj wężyków w ASO bo zedrą Cię ze skóry, poszukaj sobie na necie ogłoszeń odnośnie wężyków podciśnienia - najlepiej silikonowych, są dostępne w różnych średnicach przekroi wewnętrznych dobrej firmy Samco za 13 zł za metr bieżący.

  • #16 07 Sty 2010 09:35
    sapernikov
    Poziom 9  

    witam, wszystkie wezyki z ukladu dolotowego oraz wezyki podcisnien sprawdzilem i sa dobre na 100%,

    nie sprawdzilem tylko intercoolera ale myslicie ze w aucie ktorego chodzilo nagle zrobila sie w nim dziura ??

    co do wezyka ktory idzie do egr, jest on zaolejony....

    Dodano po 25 [minuty]:

    sprawdzilem egr wedlug ponizeszej instrukcji jest uszkodzony na bank bo nie da sie wogóle zaciagnac powietrza.... mozna ciagnac i ciagnac a on i tak sie nie otworzy...

    Audi A3 8P 2.0TDI BKD 140KM - Auto nie ma mocy - bład 16683

    teraz pytanie czy jego praca ma wpływ na to jak chodzi turbo bo przeciez to tylko ekologia...

    nie sprawdzilem intercoolera, ale czy myslicie ze w aucie ktore normalnie chodzilo nagle pojawilo sie w nim dziura ??

    oraz czy jesli zaloze dobry zbiornik podcisnienia i zaslepie wezyk od egr (P2) i wezyk ten od tej chlodniczki recyrkulacji spali (P3) - ona puszcza spaliny do tego zaworu egr przy przepustnicy to czy turbosprezarka zacznie bic cisnienie.

    Mam vaga, tylko nie wiem jakie maja byc wartosci mierzone zeby porownac je z rzeczywistymi i jak to sprawdzic czy turbina daje doladowanie czy nie ?

  • #18 07 Sty 2010 14:06
    sapernikov
    Poziom 9  

    Witam, problem został chyba rozwiazany, po zaslepieniu przewodów P2 i P3 oraz wymianie zbiornika podcisnienia (czarna gruszka taka), auto zaczelo normalnie jezdzic.

    Mysle ze problem tkwił w dwóch sprawach:

    1. zawór egr - ten przy przpustnicy - uszkodzona membrana - tam uciekało podcisnienie -

    2. uszkodzony zbiornik podcisnienia - tam tez uciekało podcisnienie

    Konsekwencja tych dwóch uszkodzeń bylo to ze w aucie nie bylo podcisnienia, wiec auto nie mialo sterowania turbina, skoro brak sterowania turbina brak mocy.

    Na chwile obecna auto jezdzi normalnie, problem nr 1 jest nadal (musze kupic nowy zawor egr), problem nr 2 zlikwidowany - wymieniona gruszka...

    Jak wymienie zawór egr jeszcze napisze jak to wszystko wyglada...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME