Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pompa wtryskowa vw passat b3 1.6 td+interculer

06 Sty 2010 10:33 13081 10
  • Poziom 12  
    witam, interesuję mnie jakie ciśnienie podaje pompa wtryskowa w siniku vw silnik sb,
    wiem ,że wtryskiwacze ustawione są na ok. 150 atm, czy można uzyskać z pompy wtryskowej ciśnienie rzędu 200 atm. muszę wtedy podłożyć podkładki do wtryskiwaczy i wyregulować wtryski. według mnie na pewno będzie silnik ciszej pracował i może będzie trochę dynamiczniejszy przez lepiej rozpylane paliwo.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • SterControlSterControl
  • Poziom 25  
    W złą strone idziesz kolego silnik bedzie głośniejszy i słabszy i nie uruchomisz go na goracym silniku (moim zdaniem)
  • SterControlSterControl
  • Warunkowo odblokowany
    jak zwiększysz ciśnienie na wtryskiwaczach będą stuki....
    w vw td jest wyższe niż w wolnossący(mowa tutaj o 1,6 diesel a 1,6td z interculerem)
  • Poziom 19  
    VW 1.6 D ciśnienie na wtryskach 130 atm- 1,6TD 150-155 w zależności do typu silnika .Co do ciśnienia podawania pompy -to nie podaje sie takiej wartości (brak w danych ). Im wieksze bedzie ustawione ciśnienie na wtryskach tym mniejsza bedzie dawka paliwa (słabszy ) .Ciśnienie 200 atm.Mozna uzyskać przecież Iweco 2,8TD pracuje na 240-tylko po co?
  • Poziom 12  
    mam kolejne pytanie czy kąt wtrysku jest stały ok. 1mm czy wraz ze wzrostem prędkości obrotowej jest jakiś mechanizm w pompie który przyśpiesz kąt wtrysku ?
  • Poziom 16  
    Nie wiem czy jesteście świadomi (a raczej nie), że ciśnienie otwarcia wtryskiwacza nie ma wiele wspólnego z ciśnieniem wtrysku, tak podkreślanym że w Common Rail jest 10 razy wyższe ciśnienie.
    Wrzucam przebieg ciśnienia po stronie zwykłej pompy wtryskowej (rzędowej Bosch) linia ciągła, i po stronie wtryskiwacza - linia przerywana.
    pompa wtryskowa vw passat b3 1.6 td+interculer

    Jak widać maksymalne ciśnienie sięga wartości ponad 1000bar, a ciśnienie otwarcia wtryskiwacza (pa) to tylko ciśnienie przy którym podnosi się iglica. Nie ma co kombinować z ciśnieniem otwarcia, bo to nic nie pomoże.
  • Poziom 25  
    slawson3 napisał:
    mam kolejne pytanie czy kąt wtrysku jest stały ok. 1mm czy wraz ze wzrostem prędkości obrotowej jest jakiś mechanizm w pompie który przyśpiesz kąt wtrysku ?

    Wraz z prędkością obrotową kąt wtrysku sie zmienia -przypada wczesniej a jest to wykonywane przez ciśnienie paliwa występujące w samej pompie.
    Jeśli chcesz podnieśc moc to trzeba pokombinowac z ciśnieniem turbiny i dawką paliwa.
  • Poziom 10  
    napisz kolego co chcialbys osiagnac tym zabiegiem, jesli chcesz podniesc moc to idziesz w złą strone. Ja mam golfa mk2 1.6td z silnikiem 1v tzn teraz to ma on juz malo wspolnego z 1v bo zalozona zostala pompa z "grzybkiem" dolozony intercooler od mondeo i drobne regulacje, jesli jestes zainteresowany podniesiem mocy to chetnie pomoge :)
  • Poziom 22  
    W TD, dieslach z posrednim wtryskiem do komory wirowej nie ma sensu podnosić cisnienia, cały proces wytwarzania mieszanki odbywa sie po przez zawirowanie powietrza w samej komorze, cisnienie które jest ustawione obecnie w zupełności wystarczy. Jak pisze kolega mercedesik podnies ciśnienie doładowania i dawkę paliwa, wszystko znajdziesz tutaj
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72232&start=0
  • Poziom 22  
    Pompa wtryskowa da sporo więcej niż te marne 150bar wystarczy popatrzeć na chłopaków co robią 1.9mtdi właśnie na tych pompach... Cały temat jest jak dla mnie ciekawy bo też myślałem kiedyś nad takim kombinowaniem ale nikt jakoś żadnych konkretów według mnie nie podał... Ja bym widział to tak że jak zwiększymy ciśnienie to paliwo jest lepiej rozpylone przez co możemy dać jeszcze większą dawkę paliwa śrubą na pompie bez zasłony dymnej za nami bo ta sama dawka która specjalnie zwiększyliśmy może być lepiej rozpylona przez większe ciśnienie... Z chęcią wysłucham innych teorii bo swoje rozumowanie popieram tylko na własnych przemyśleniach wyciągniętych z coraz to nowszych norm spalin i co za tym idzie co raz wyższych ciśnień wtrysku...
  • Poziom 10  
    Mihas66 TDintercooler a TDI to dwa rozne silniki , sama zwiekszona dawka nic nie zmienia i zaslona i tak bedzie , wraz z dawka trzeba zwiekszyc cisnienie doladowania aby nie bylo za nami zaslony dymnej chociaz przy silniku TD jest to nie mozliwe aby znacznie zwiekszyc osiagi i nie puszczac "dymka" .Zwiekszenie cisnienia na wtryskach raczej nic ci nie da bo wtrysk ma okresloną wydajnosc, mozna natomiast wlozyc wtryski np z silnika o oznaczeniu SB tam byly najwydajniejsze (o ile mamy inne) , slyszalem takze ze pasują koncowki z jakiegos mercedesa chyba w124 ale nie jestm pewny i nalezaloby sprawdzic. Co do pomp wtryskowych TD montowanych np w golfie, passacie, audi 80 maja one tloczek 8 oraz 9mm w zaleznosci od pompy. Tloczek ten mozna zalozyc np od fiata ducato bądz jakiegos peugeota czy z pompy od TDI 10 lub 11mm. Robi sie takze tzw governor mod dzieki ktoremu paliwo przy wyzszych obrotach nie zostaje ograniczane przez mechanizm w pompie i silnik wchodzi na obroty szybciej w wyzszych partiach i mozna osiagnac wieksze obroty niz seryjnie nie mniej do kazdego zabiegu trzeba zwiekszyc cisnienie doladowania bo inaczej bedziemy kopcic jak lokomotywa :) Oprocz tego co napisalem mozna odwrocic boost pina, mozna go spilowac, mozna wyjac spod niego podkladke badz ja zeszlifowac aby schodzil glebiej kazdy z tych zabiegow skutkuje wiekszą dawka palia. Ja w swoim Td pobawilem sie jeszcze nakretką pod sprezynką przy LDA dzieki temu ustawilem sobie zakres obrotow przy ktorych turbina dostaje "kopa"