Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alarm + centralny zamek

08 Sty 2003 09:44 7355 17
  • Poziom 19  
    Witam serdecznie,
    zakupiłem taki centralny zamek http://www.allegro.pl/show_item.php?item=9369341 (czekam na przesyłkę) a w samochodzie mam alarm Silicon Prelude jak sie doczytałem na centralce. Niestety jest ona bardzo mocno zagrzebana w kabelkach i bałem się żeby czegoś nie urwać.
    Moje pytanko jest takie : czy mogę ten alarm połączyć z centralnym zamkiem aby otwierał z pilota ?
    Proszę o podanie ew. sposobu połączenia (szczególnie, które wyjście w centralce alarmu jest odp. za sterowanie centralnym zamkiem). Dziękuję za ew. wyczerpujące :P porady i odp.
  • Poziom 20  
    Co do Silicona to miały przeważnie na sterowanie central zamka żółty i zielony (może również z czarnymi paskami).Sprawdzić najlepiej zwykłą kontrolką czy pojawia się masa przy uzbrojeniu i rozbrojeniu.Może montarzysta wyprowadził już te kable gdzieś w miejsce lepiej dostępne, aby ewentualnie w przyszłości sam nie miał problemu.Jak nie to musisz wyciągnąć centralkę lub przynajmniej dostać sie do kostek(białych) połączeniwych co powinno być łatwiejsze.Powodzenia!!
  • Poziom 20  
    Ta masa to oczywiście ma się pojawiać na jakieś 1,5-2 sek. naprzemiennie.Napisz co to za auto to może podam jakieś porady co do montażu central. bo nie w każdym aucie wygląda to tak kolorowo!!!
  • Poziom 19  
    Fiat Uno 1,4 94'. Centralkę znalazłem. Są na niej opisy. Rzeczywiście jest to kabel żółto/czarny i zielono/czarny. Tak jest napisane na obudowie. Ale z centralki wychodzi 2 x więcej kabli o zupełnie innych kolorach ;-(. Niestety nie mam takiej kontrolki i co gorsza spieprzyłem chyba alarm, bo szukałem masy i zwarłem omomierzem (bezmyślność) fioletowy do masy i alarm milczy :-( Nie wiem co robić :? :?
  • Poziom 20  
    W UNO montaż bez problemu prawdopodobnie są nawet dziurki na
    uniwersalne siłowniki przelotki przez drzwi najlepiej zrobić z peszla
    karbowanego.A co do kontrolki to dwie diody podłączone równolegle anoda do katody i odwrotnie przez opornik 1kom lub zwyła żarówka.
    Od czego wg.opisu jest ten fioletowy przewód (może od syreny??musze sprawdzić).
  • Poziom 19  
    Podjechałem wczoraj do magika. Zagłębil sie pod deskę z jakims przyrządzikiem. Coś pogrzebał 2 min i działa - koszt 10 PLN i nie chciał skurkowany powiedzieć co było. Za montaż centrala bierze 90 PLN od drzwi. Trochę drogo. Umówiłem się z nim, że sam pozakładam siłowniki i położe kabelki a on posprawdza i podłączy do alarmu za ok. 60 PLN. Co do fioletowego to on też się dziwił, że jest wyprowadzony a na centralce fiolet oznaczono jako ignition interrupt solenoid coś tam.
    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Co do filoletu to chyba odcięcie zapłonu i nie ma się co dziwić a prawdopodobnie albo wypiąłeś jakąś kostkę lub kabelek.A swoją drogą to ździerca z tego "magika" - za 90 za drzwi - to ja u siebie w fyrmie biorę 299zł za 4 drzwi na fakturę z moim materiałem.Przecież w tym autku trwa to maks.3 godz.Cham jeden!!! :)
  • Poziom 19  
    Mam nadzieję, że jak mi zajmie nawet 6 godzin to i tak ze 300 będę do przodu (4*90 - 60 za podłączenie) :lol:
  • Poziom 19  
    Jeszcze jeśli można zapytać o poradę dotyczącą montażu samego siłownika. Najpierw przykręcić taką długa blaszkę a do niej dopiero siłownik ? Jak najlepiej go ustawić ?
    Dzieki za info :P
  • Poziom 20  
    Tam bleszek chyba nie będziesz potrzebował.Siłownik bezpośrednio
    do blachy drzwi(powinny być fabryczne dziury)jeśli nie to wiercisz.Następnie lekko przykręcasz siłownik i mierzysz cięgno i ewentualnie doginasz.Skręcasz na mocno i testujesz czy działa.
    :wink:
  • Poziom 19  
    Dziaaaaałaaaaa :lol: Cały dzień roboty a na wieczór satysfakcja + browarek 8) . Trochę się bawiłem z regulacją siłowników i wyginaniem pręcików. Nie miałem, też oryginalnych przelotek do drzwi. Z przodu założyłem takie od Poldka. Dobrze, że były grube bo trza było przepuścić 5 kabelków od siłownika + 4 od głośników Zasilanie z zapalniczki i to tyle. Palce dzisiaj bolą jak cholera. Dobrze, że miałem drut stalowy do przeciągania kabli. Bez tego ani rusz. Teraz muszę jeszcze centrala połączyć z alarmem, ale nie chcę już sam przy tym grzebać.

    Jeszcze jedna prośba o poradę, bo chyba coś jest nie tak z tym moim alarmem. Nie mogę go teraz wprowadzić w tryb cichego wł/wył (bez obciachowego pikania). Robiłem to przedtem niejednokrotnie a teraz nie chce to zadziałać ???
  • Poziom 12  
    Mam zamontowanego "SILICONA" (nie wiem jaki model) i mam opis wszystkich funkcji i sposób ich uaktywniania. Odnośnie cichego otw/zamykania to należy: przekręcić kluczyk w poz. zapłon, wcisnąć i przytrzymać przycisk serwisowy, jednocześnie przyciskając i przytrzymując "unlook" na pilocie. Są jeszcze inne funkcje do wykorzystania a mianowicie: funkcja unieruchamiania silnika, ryglowania drzwi hamulcem ręcznym, otwierania bagażnika pilotem, domykania" elektrycznych szyb".
    Ale żeby to podłączyć wskazany byłby schemat połączeń. Kolega "jackuc"
    napisał,że na obudowie centralki jest opis, ja widziałem ją po zdjęciu poszycia i nie widziałem opisu, ale i nie wyciągałem jej spod gąszcza przewodów, być może jest coś od spodu?(gdzie znalazłeś opis?).
    Pozdrawiam Marek :)
  • Poziom 19  
    bendix napisał:
    Mam zamontowanego "SILICONA" (nie wiem jaki model) i mam opis wszystkich funkcji i sposób ich uaktywniania. Odnośnie cichego otw/zamykania to należy: przekręcić kluczyk w poz. zapłon, wcisnąć i przytrzymać przycisk serwisowy, jednocześnie przyciskając i przytrzymując "unlook" na pilocie. Są jeszcze inne funkcje do wykorzystania a mianowicie: funkcja unieruchamiania silnika, ryglowania drzwi hamulcem ręcznym, otwierania bagażnika pilotem, domykania" elektrycznych szyb".
    Ale żeby to podłączyć wskazany byłby schemat połączeń. Kolega "jackuc"
    napisał,że na obudowie centralki jest opis, ja widziałem ją po zdjęciu poszycia i nie widziałem opisu, ale i nie wyciągałem jej spod gąszcza przewodów, być może jest coś od spodu?(gdzie znalazłeś opis?).
    Pozdrawiam Marek :)


    Zgadza się. Ja też mam taką książeczkę do alarmu, ale nie mogę uaktywnić tej funkcji, chociaż robiłem to już kiedyś kilka razy. Tak jak pisałem nie wiem czy czegoś nie skopałem w alarmie i może teraz ta funkcja się jakoś zblokowała. Problem w tym jak ją odblokować. Może trzeba jakoś zresetować alarm. Zatanawiam się czy mi alarm nie sprawi psikusa w najmniej oczekiwanym momencie. Może się gdzieś spalił jakiś kondensatorek i niby wszystko OK a mi w trasie samochód stanie :cry:
    Natomiast co do opisu to u mnie jest fabryczna naklejka na centralce (centralka to szare pudełko wielkości pudełka do kompaktu tylko węższe), na której jest rozpiska po angielsku, który kabel jest za co odpowiedzialny - zasilanie to taki kolor, obwód taki to inny itd. Problem w tym, że z centralki wychodzi faktycznie 2x więcej kabli niż na rozpisce o nieco innych kolorach. Jest opis, które kable współpracują z otw. centralnego zamka (zółty/czarny i zielony/czarny) , ale ja takich nie znalazłem i szukałem omomierzem i zwarłem fiolet do masy - akurat ten kolor jest na rozpisce jako car ignition interrupt (solenoid) czy jakoś tak i po tym zabiegu alarm mi zamilkł, dopiero gostek w warsztacie po chwili roboty go odblokował. Ja w domu chciałem , go ustawić w cichy tryb, ale nie mogę.
    Zatem
    1.Co robić? 8O
    2. Czy może jakoś się da zresetowac alarm?
    3. Wiem ew. którą kostkę rozłączyć (czerwony, czarny + 2 szare) - czy np. w razie awarii w trasie wystraczy ją rozpiąć, żeby zdjąć wszelkie blokady ?

    Dzieki za odp "Dla opornego " ;-)

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Moja centralka po odłączeniu i ponownym włączeniu akumulatora traci ustawienia cichego otw.zam. muszę zawsze ustawiać na nowo. Zresetuj ją odłączając napięcie.
    Pozdr.
  • Poziom 19  
    Już odłączałem akumulator i niestety nie pomogło :?
  • Poziom 19  
    Naprawdę nikt nie wie ? ;-)
  • Poziom 11  
    Sprobuj odlaczyc zasilanie na kilka minut
  • Spec od samochodów
    Niestety silikony po zdjeciu napiecia wchodza na ustawienia fabryczne i nic nieporadzisz