Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 2004 1,2 - problem z odpaleniem

Lukasz_66 06 Jan 2010 21:32 12456 9
  • #1
    Lukasz_66
    Level 10  
    Witam .
    Mam problem ze Skoda Fabia 2004 1,2 6V . Poluzowało się koło pasowe na wale , w związku z tym nie chodziła pompa oleju. Auto było odpalone ok. 10-15min. I po lekkim przygazowaniu coś trzasło i zgasł. Kręci rozrusznik ale nie ma sprężania. Rozrząd ustawiony jest na nowo ( blokadami ) ale nadal kręci i nie ma sprężania. Czy regulatory w tym silniku są hydrauliczne ?? Czekam na jakąś podpowiedz .
  • #2
    Michu10
    Level 32  
    Podczas pracy silnika bez smarowania, jak sam wskazałeś ok 15 minut, to już raczej nic z tego nie będzie, brak sprężania już sam przemawia za siebie.
  • #3
    wowka
    Level 28  
    Lukasz_66 wrote:
    Witam .
    I po lekkim przygazowaniu coś trzasło i zgasł. Kręci rozrusznik ale nie ma sprężania. Rozrząd ustawiony jest na nowo ( blokadami ) ale nadal kręci i nie ma sprężania. Czy regulatory w tym silniku są hydrauliczne ?? Czekam na jakąś podpowiedz .


    Jak cos trzaslo i nagle zgasl to pewnie zawory ma pokrzywione, bo z braku oleju to raczej sie szybciej zatrze niz calkowicie kompresje straci. Co do kola zebatego od rozrzadu to nie jest ono czasem na klinie ? Pozatym lancuszki od rozrzadu i pompy oleju sa bardzo blisko siebie, wyglada ze na tym samym kole sa dwa rzedy zabkow.
    Nie jestem tego jednak pewny w 100% bo nie rozkrecalem tych elementow (nie bylo potrzeby)

    Powiem ci ze dales mi do myslenia, bo jakis czas temu naprawialem glowice w takim silniku i nie wydaje mi sie zeby kolo od rozrzadu blokowane bylo tylko dokreceniem sruby kola pasowego, czyli na scisk. To zbyt odpowiedzialne miejsce zeby nie bylo tam jakiegos klina.
  • #4
    m.marcin
    Level 17  
    Niestety w tym silniku skok tłoka pokrywa się ze skokiem zaworu , więc w każdym przypadku przesunięcia łańcucha ( od miejsca ustawienia ) tłok uderza w zawór. Ilość uszkodzonych elementów zależy od prędkości obrotowej silnika w momencie zderzenia się w/w elementów.
    Niestety nie pozostaje nic innego jak przegląd elementów od góry do dołu, czyli zaczynamy od wałka rozrządu, potem popychacze itd. Zakładam oczywiście że zębatki i ich blokady są w całości.
  • #5
    BRYS_
    Level 22  
    Mówisz Kolego o czymś takim?:
    Skoda Fabia 2004 1,2 - problem z odpaleniem
    Zluzowanie koła pasowego NIE zatrzyma pompy olejowej.
    Skąd wiesz że pompa nie pracowała?
    Regulatory oczywiście hydrauliczne,także napinacz łańcucha rozrządu.Możliwe że przy braku ciśnienia i "słabym łańcuchu"przestawia Ci rozrząd.
  • #6
    enauto
    Level 29  
    Remont silnika.
    A czy przypadkiem nie stało się to po wymianie oleju ?
  • #7
    autolucas
    Level 14  
    kolego jedyne wyjście to głowica w góre .
  • #8
    bula17
    Level 22  
    zdejmuj dekiel sprawdz czy krzywki walka atakuja szklanki jak jest luz to masz po zaworach :( .
  • #9
    autolucas
    Level 14  
    kolego jaki masz przebieg tej skody?
  • #10
    Lukasz_66
    Level 10  
    Poddałem sie auto stoi w kolejce na warsztat u znajomego wiec dziekuje wszystkim za odp.