Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 2004 1,2 - problem z odpaleniem

Lukasz_66 06 Sty 2010 21:32 9285 9
  • #1 06 Sty 2010 21:32
    Lukasz_66
    Poziom 10  

    Witam .
    Mam problem ze Skoda Fabia 2004 1,2 6V . Poluzowało się koło pasowe na wale , w związku z tym nie chodziła pompa oleju. Auto było odpalone ok. 10-15min. I po lekkim przygazowaniu coś trzasło i zgasł. Kręci rozrusznik ale nie ma sprężania. Rozrząd ustawiony jest na nowo ( blokadami ) ale nadal kręci i nie ma sprężania. Czy regulatory w tym silniku są hydrauliczne ?? Czekam na jakąś podpowiedz .

    -1 9
  • #2 06 Sty 2010 21:40
    Michu10
    Poziom 32  

    Podczas pracy silnika bez smarowania, jak sam wskazałeś ok 15 minut, to już raczej nic z tego nie będzie, brak sprężania już sam przemawia za siebie.

    1
  • #3 06 Sty 2010 22:44
    wowka
    Poziom 28  

    Lukasz_66 napisał:
    Witam .
    I po lekkim przygazowaniu coś trzasło i zgasł. Kręci rozrusznik ale nie ma sprężania. Rozrząd ustawiony jest na nowo ( blokadami ) ale nadal kręci i nie ma sprężania. Czy regulatory w tym silniku są hydrauliczne ?? Czekam na jakąś podpowiedz .


    Jak cos trzaslo i nagle zgasl to pewnie zawory ma pokrzywione, bo z braku oleju to raczej sie szybciej zatrze niz calkowicie kompresje straci. Co do kola zebatego od rozrzadu to nie jest ono czasem na klinie ? Pozatym lancuszki od rozrzadu i pompy oleju sa bardzo blisko siebie, wyglada ze na tym samym kole sa dwa rzedy zabkow.
    Nie jestem tego jednak pewny w 100% bo nie rozkrecalem tych elementow (nie bylo potrzeby)

    Powiem ci ze dales mi do myslenia, bo jakis czas temu naprawialem glowice w takim silniku i nie wydaje mi sie zeby kolo od rozrzadu blokowane bylo tylko dokreceniem sruby kola pasowego, czyli na scisk. To zbyt odpowiedzialne miejsce zeby nie bylo tam jakiegos klina.

    0
  • #4 07 Sty 2010 21:01
    m.marcin
    Poziom 17  

    Niestety w tym silniku skok tłoka pokrywa się ze skokiem zaworu , więc w każdym przypadku przesunięcia łańcucha ( od miejsca ustawienia ) tłok uderza w zawór. Ilość uszkodzonych elementów zależy od prędkości obrotowej silnika w momencie zderzenia się w/w elementów.
    Niestety nie pozostaje nic innego jak przegląd elementów od góry do dołu, czyli zaczynamy od wałka rozrządu, potem popychacze itd. Zakładam oczywiście że zębatki i ich blokady są w całości.

    0
  • #5 08 Sty 2010 02:35
    BRYS_
    Poziom 22  

    Mówisz Kolego o czymś takim?:
    Skoda Fabia 2004 1,2 - problem z odpaleniem
    Zluzowanie koła pasowego NIE zatrzyma pompy olejowej.
    Skąd wiesz że pompa nie pracowała?
    Regulatory oczywiście hydrauliczne,także napinacz łańcucha rozrządu.Możliwe że przy braku ciśnienia i "słabym łańcuchu"przestawia Ci rozrząd.

    0
  • #6 08 Sty 2010 08:28
    enauto
    Poziom 29  

    Remont silnika.
    A czy przypadkiem nie stało się to po wymianie oleju ?

    2
  • #7 11 Sty 2010 20:19
    autolucas
    Poziom 14  

    kolego jedyne wyjście to głowica w góre .

    0
  • #8 11 Sty 2010 22:57
    bula17
    Poziom 20  

    zdejmuj dekiel sprawdz czy krzywki walka atakuja szklanki jak jest luz to masz po zaworach :( .

    0
  • #9 15 Sty 2010 21:28
    autolucas
    Poziom 14  

    kolego jaki masz przebieg tej skody?

    1
  • #10 22 Sty 2010 14:56
    Lukasz_66
    Poziom 10  

    Poddałem sie auto stoi w kolejce na warsztat u znajomego wiec dziekuje wszystkim za odp.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo