Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASTRA H, Opel, automatyczne wlaczanie swiatel i TECH2

07 Sty 2010 12:20 43942 21
  • Poziom 13  
    Witam!

    Rozne rzeczy ustawialem juz tech'em 2, ale jakos nie potrafie sie tam doszukac automatycznego wlaczenia swiatel po stacyjce. Prosze o info w ktorym miejscu to znajde :) Moze sa jeszcze inne bajery... w stylu "oswietl droge do domu" albo domykanie okien po zamknieciu auta, zamykanie drzwi po ruszeniu itp...

    Dziekuje !

    Pozdr,
    egon12
  • Poziom 13  
    Witam!

    odgrzeje troche ... czym roznia sie poszczegolne tryby wlaczania tych swiatel, jest ich tam chyba z 5 ...

    Pozdr
    egon12
  • Poziom 15  
    Ustaw wszędzie 1 bądź 2. Ogólnie różnią się tym że po wł zapł masz pozycyjne a po odpaleniu mijania, bądź od razu mijania po wł zapł.
    WAŻNE!!!
    Aby włączyć światła drogowe i tak należy przekręcić pokrętłem w pozycję mijania(mimo zaprogramowanych automatycznych świateł).
  • Poziom 13  
    dzieki za info !
    a co z reszta ? od 3 do 5 ?

    btw... wlaczac tylko przod ? w koncu chyba jest juz taki przepis ze za dzienne moga robic tylko przednie mijania ....

    Pozdr
    e12
  • Poziom 11  
    Witam !
    Od niedawna mam Astrę 3 z czujnikiem świateł i kwestię automatycznych świateł załatwiłem poprzez zasłonięcie jednego z elementów w układzie czujnika. W praktyce sprawdziłem działanie a czujnik deszczu zachowuje się bez zarzutu. 10 minut pracy i problem z głowy. Jeśli przełącznik mam w pozycji AUTO światła zapalają się po uruchomieniu silnika.

    ASTRA H, Opel, automatyczne wlaczanie swiatel i TECH2
  • Poziom 1  
    Witam

    a gdzie szukać pokazanej na zdjęciu płytki? i czym zakleić czujnik?
  • Poziom 34  
    CarPiotr napisał:
    Witam !
    Od niedawna mam Astrę 3 z czujnikiem świateł i kwestię automatycznych świateł załatwiłem poprzez zasłonięcie jednego z elementów w układzie czujnika. W praktyce sprawdziłem działanie a czujnik deszczu zachowuje się bez zarzutu. 10 minut pracy i problem z głowy. Jeśli przełącznik mam w pozycji AUTO światła zapalają się po uruchomieniu silnika.


    To nie fachowo.
    A do kolegi wyzej tj czujnik zmierzchu.Znajduje sie na tym samym obszarze co czujnik deszczu.
  • Poziom 7  
    Witam, odgrzeję stary temat, ale na pewno przyda się co niektórym chcącym uruchomić zablokowane/ukryte opcje w swoich Oplach, parę tych funkcji zwykle jest dostępnych w naszych autach a są po prostu nieaktywowane, bo pierwszy właściciel nie dopłacił w salonie.
    Do niektórych opcji jak domykanie szyb lub automatyczne ryglowanie drzwi podczas jazdy jest potrzebny tzw.moduł komfortu w tylnym zespole elektronicznym (REC), nie każdy Opel go posiada, to loteria.
    Jak i co można aktywować podlaczajac się przez złącze diagnostyczne OBD2, jest opisane w instrukcji krok po kroku, którą dodaję jako załącznik.
    Tutaj dyskusja jest na temat świateł do jazdy dziennej, ludzie nic nie trzeba rozbierać ani zasłaniać. Wystarczy wybrać wariant 5 (nie 2 ani 3) i tylko z przodu, w REC nic nie ustawiamy bo po co nam światła z tyłu? W 5-tym wariancie światła zapalają nam się nie po przekreceniu zapłonu, lecz dopiero po uruchomieniu silnika, gdy on samodzielnie pracuje. Ponadto po aktywacji można te funkcje szybko wyłączyć i włączyć by światła dzienne zapalaly się po odpaleniu, lub nie zapalały się, jak? Szybkim ruchem okrągłej gałki włączania świateł - od pozycji zerowej off do skrajnej w prawo (pozycja włączonych świateł mijania) i natychmiastowy powrót do pozycji zerowej off. Przydaje się to np u mechanika gdy muszą często uruchamiać silnik dla testów, światła dzienne są im wtedy zbędne w warsztacie, oraz w innych sytuacjach, gdy np nocą siedzisz w aucie grzejac kabinę na odpalonym silniku a nie chcesz by światła świeciły. Ponowne szybkie włączenie i wyłączenie świateł aktywuje funkcje na nowo. Trzeba tylko pamiętać że światła dzienne nie posiadają kontrolki na desce rozdzielczej.

    W instrukcji jest dużo opisów przydatnych krok po kroku a także dokładna tabelka opisująca każdy z 5 trybów świateł do jazdy dziennej. Są w niej zawarte opisy kodów błędów i sporo innych przydatnych informacji.
    Jeśli taka instrukcja była już podana proszę o edytowanie posta, usunięcie samej instrukcji lub całości.
    Instrukcja opracowana na podstawie forum zafiraklub.pl
  • Poziom 10  
    czujnik zmierzchu jest w kokpicie a czujnik deszczu na szybie przedniej
  • Poziom 2  
    tomcatmedia2 napisał:
    Szybkim ruchem okrągłej gałki włączania świateł - od pozycji zerowej off do skrajnej w prawo (pozycja włączonych świateł mijania) i natychmiastowy powrót do pozycji zerowej off. Przydaje się to np u mechanika gdy muszą często uruchamiać silnik dla testów, światła dzienne są im wtedy zbędne w warsztacie, oraz w innych sytuacjach, gdy np nocą siedzisz w aucie grzejac kabinę na odpalonym silniku a nie chcesz by światła świeciły. Ponowne szybkie włączenie i wyłączenie świateł aktywuje funkcje na nowo. Trzeba tylko pamiętać że światła dzienne nie posiadają kontrolki na desce rozdzielczej.


    Dodano po 1 [minuty]:

    Niestety ta funkcja u mnie nie działa. Czy to się robi na włączonym, czy wyłączonym zapłonie ?
  • Poziom 10  
    funkcja dziala wyłacznie jak masz uaktywnione swiatła dzienne w uec i rec Kabel opcom, tech ale odradzam serwis - wystarczy włączony sam zapłon--- nie masz dziennych nie masz funkcji
  • Poziom 34  
    O pinach nie zapominajcie.
  • Moderator Samochody
    tomcatmedia2 napisał:
    Wystarczy wybrać wariant 5 (nie 2 ani 3) i tylko z przodu, w REC nic nie ustawiamy bo po co nam światła z tyłu?
    Dzienne mogą się świecić tylko z przodu, ale tutaj nie ma DRL, tylko tzw. tryb skandynawski i świecą światła mijania, zatem pozycyjne też muszą świecić. Jeśli się mylę proszę mnie sprostować cytując stosowny zapis w kodeksie drogowym lub dzienniku ustaw.

    CarPiotr napisał:
    Od niedawna mam Astrę 3 z czujnikiem świateł i kwestię automatycznych świateł załatwiłem poprzez zasłonięcie jednego z elementów w układzie czujnika.
    Takie rozwiązanie ma wadę - zmienia również podświetlanie wnętrza.
  • Poziom 10  
    Tu nie ma nic kwestia tryb skandynawski i nie widziałem astry mówimy jak w temacie o modelu H z fabrycznymi ledami lub tzw. DRL ,skupmy się na wersji fabrycznej. W komputerze jest to tryb automatycznych świateł realizowany za pomocą świateł mijania(pozycyjnych i podświetlenia zegarów w zależności od programu), każdy program ma swoje ustawienia , ja mam tryb 5 i nie świecą się pozycyjne i podświetlenie zegarów(odnośnie podświetlenia zegarów to zupełnie inna kwestia bo są oddzielnie programowane) i światła tylne też oddzielnie programowane. Wydaje mi się, że "kolega" chciał włączyć sobie tryb automatycznych świateł (nie trzeba wtedy nic włączać ani wyłączać) bo gdzieś o tym przeczytał , że za pomocą włącznika świateł można ten tryb włączyć i wyłączyć i to jest prawda, ale najpierw to wszystko trzeba włączyć komputerem--op com lub tech. W załączniku tabelka z wariantami ale co do jej skuteczności to bywa rożnie, bo jest jeszcze kilka ale i lub.
    Kodeks drogowy
    Stan prawny: styczeń 2011r.
    Tekst jednolity prawa o ruchu drogowym
    RUCH DROGOWY
    Rozdział 5 - Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach
    Oddział 3 - Używanie świateł zewnętrznych
    Art. 51.

    1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.(czytam mijania ,nic nie ma tu o pozycyjnych i nie mówimy teraz o światłach dziennych DRL led itp)

    Zgodnie z rozporządzeniem z 4 maja 2009 roku (Dz. U. Nr 75/2009, poz. 639) obecnie tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 r. Oznacza to jednak, że w autach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku światła do jazdy dziennej, mogą (ale nie muszą) świecić się łącznie z pozostałymi. Natomiast przy rejestracji po 1 stycznia 2010 roku, światła takie mogą być zapalane tylko z przodu.
  • Poziom 25  
    Zakładając dokładane DRL-y jaki sensowny ustawić tryb ?
  • Poziom 10  
    jeśli dokładasz światła dzienne to żaden tryb tu nie pomoże , jedynie czujnik zmierzchu tu może pomóc by światła mijania zapaliły się jak będzie ciemno
  • Poziom 25  
    W sumie racja co najwyżej powyłączać te tryby do jazdy dziennej i ew. właściciel musi pamiętać żeby sam włączyć światła mijania jak się zacznie robić ciemniej.
  • Poziom 11  
    Witam!
    Podepnę się pod temat, bo został poruszony wątek włącznika świateł.
    Posiadam Opla Astrę H z 2005 roku. Niestety zauważyłem, że nie działa mi regulacja świateł przednich (góra-dół), więc zakupiłem używany włącznik świateł. W swoim aucie nie posiadam halogenów, lecz zakupiłem przełącznik z włącznikiem halogenów z myślą o tym, że halogeny w przyszłości również będę montował.
    Po wyjęciu mojego przełącznika, który działał sprawnie oprócz regulacji świateł, podpiąłem drugi z funkcją włączenia halogenów. Niestety po podłączeniu nowego przełącznika nie działa już totalnie nic. Światła świecą niezależnie od tego czy jest włączony postój czy światła mijania. Oczywiście po wyłączeniu stacyjki wszystko się wyłącza. Sądząc, że przełącznik jest uszkodzony włożyłem mój stary sądząc, że wszystko będzie ok (oprócz regulacji oczywiście). Niestety problem jest ten sam co z nowym włącznikiem... nic nie działa, a światła świecą po włączeniu kluczka.
    Co może być nie tak? Bezpieczniki poszły? ( nie sprawdzałem, bo mnie noc zastała). A może trzeba komputer podpiąć przy zmianie przełącznika?
    Dodam także, że mimo tego, że światła świecą na zegarach nie zapala się zielona kontrolka włączonych świateł :/ (wcześniej świeciła).
    Być może jeszcze jedna cenna uwaga, a mianowicie światła były chyba wcześniej programowane, bo po uruchomieniu silnika światła się zapalały mimo, że nie włączałem ich na włączniku. Po przestawieniu na światła postojowe włączały się światła postojowe. Obecnie cały czas świecą światła mijania niezależnie od pozycji włącznika (czy to 0 czy postojowe czy też mijania).
    Może akumulator odpiąć na jakiś czas ?
    Z góry dzięki za wszelkie porady!
  • Poziom 43  
    Odłącz aku . podłącz przejedz się kawałek potem wyłącz auto i odpal. Czasami taki czar pomaga. I więcej nie grzeb.
  • Poziom 10  
    odłącz akumulator albo skasuj błędy komputerem - twój wybór, a silniczki w lampach są żeby regulacja działała? może masz xenony? Tak po odłączeniu radio może się rozprogramować ale nie zakodować te radio jest przypisane do samochodu jeśli to oryginał, zależy jakie masz radio, skasuje się przebieg dzienny i średnie spalanie.