Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie silnika w pompie zanurzeniowej-Głosna praca

krzysztof_waldi 07 Jan 2010 21:11 3343 3
  • #1
    krzysztof_waldi
    Level 10  
    Witam.
    Mam problem z podłączeniem pompy do sieci 230V
    Mianowicie zregenerowałem taką pompe mechanicznie (nowe uszczelki itp)
    Przyszedł moment na podłaczenie przewodu zasilającego i tu problem.
    Podłaczyłem go tak jak przed rozebraniem z tym ze dałem nowy kondensator (taki jak był chyba ze ktos juz go wymieniał i dał zły)
    Przed remontem niebył silnik sprawdzany.
    Niema na nim zadnej tabliczki znamionowej.
    Jest to pompa do brudnej wody ze stali nierdzewnej.
    Wiec niewiem jaka moc silnika?
    Są 3 przewody i kondensator 20 uF
    Rezystancja pomiędzy nimi:
    Czarny -> zielony 8,3 Ohm
    Czerwony -> zielony 4,2Ohm
    Czerwony -> czarny 4,9 Ohm
    Kondensator podłanczam szeregowo pomiedzy przewody Czarny i zielony
    Faza czarny
    Zero rob. czerwony
    Pe wiadomo obudowa.
    Silnik kreci się dosc szybko.
    I co mnie martwi buczy jak silnik 3-fazowy przy braku jednej fazy.
    Bardzo sie grzeje na powietrzu (w wodzie nie próbowałem)

    Czy cos jest nie tak z silnikiem?
    Złe podłączenie go?
    Moze ten kondensator ma złą wartość? (przypominam ze dałem taki jaki był)
    Niewiem jaka moc silnika.
    Proszę o odpowiedz
    Pozdrawiam
    krzysztof_waldi
  • #2
    grzeko1
    Level 21  
    Witam.
    Uruchom pompę w wodzie i potem sprawdź temp. silnika.
    Większość pomp tego typu musi pracować zanurzona tak podają
    w ionstrukcjach.
    Pozdrawiam.
  • #3
    wola
    Level 26  
    Witam.Moim zdaniem faza na zielony-mniejsza rezystancja w stosunku do czerwonego ("zera").Czyli uzwojenie robocze to powinien być przewód czerwony i zielony Ale jak na uzwojenie robocze i pomocnicze różnica w rezystancji wydaje mi się mała (być może tylko się wydaje) :?:

    Ponieważ piszesz;
    Quote:
    Podłaczyłem go tak jak przed rozebraniem z tym ze dałem nowy kondensator (taki jak był chyba ze ktos juz go wymieniał i dał


    nie wykluczone ,że silnik ma uszkodzone uzwojenie.
    Zastanów się nad tym ,co napisałem w pierwszym zdaniu (pomiń "Witam :D ). Jak będziesz miał podobne objawy,to do "fachmana od silników".

    Z prądem jak z alkoholem; umiar i rozsądek na pierwszym miejscu
  • #4
    krzysztof_waldi
    Level 10  
    Niestety silnik okazał sie uszkodzony.