Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomoc w prawie, sprzedawca nie chce przyjąć zwrotu towaru

07 Sty 2010 21:59 6920 9
  • Poziom 19  
    Witam.
    Kupilem przejściówkę IDE na SATA. Okazało się, że kupiłem niewłaściwą (przetwarzała sygnał z SATA na dysk ATA, potrzebowałem przejściówkę która działa w drugą stronę) więc poszedłem oddać. Sprzedawca powiedział, że nie przyjmie... 'bo nie'. Towar kupiony 6 dni roboczych temu (30.12.2009), słyszałem, że sprzedawca ma obowiązek przyjąć produkt jeśli nie minęło więcej niż 7 dni roboczych od dnia zakupu, sprzęt jest sprawny i kompletny, oraz posiadam dowód zakupu.
    To prawda? Pisałem już do rzecznika praw konsumenta, ale skoro jutro mija 7 dzień roboczy, a nie wiem kiedy dostanę odpowiedź, chciałbym poznać waszą opinię.
  • Poziom 12  
    Sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć towar nawet jeśli był nie używany i jest paragon.Chyba że jest to sklep który ma to w swojej praktyce np w supermarketach to wtedy tak ale zawsze na określonych zasadach.Jeśli był to jakiś mniejszy sklep to raczej małe szanse nawet przy interwencji rzecznika
  • Poziom 19  
    Mhm... Dzięki za porade.
    Cóż... trudno się mówi, najwyżej wystawie na allegro.
  • Poziom 11  
    Kolego dam ci dobrą rade na przyszłość. Zastanów się co kupujesz! Oraz jeśli idziesz coś oddać a sprzedawca nie chcę przyjąć zwrotu, to przypilnuj jak będzie więcej klientów bądź idź z pozorantami :D i wtedy spróbuj oddać taka rzecz. Wiem nie jest to uczciwe, ale działa.

    Moderatorzy proszę o wyrozumiałość dla forumowicza :D
  • Poziom 25  
    Hmmm. To jakbyś poszedł do sklepu mięsnego, kupił parówkę, ale jednak przyszedł za godzinę i chciał jednak wędlinę, bo w diecie masz właśnie ją akurat.

    Jak wyżej wspomniano kupiłeś konkretną i prostą rzecz, wiedziałeś co kupujesz, nie masz możliwości zwrócić towaru, gdy nie zgodzi się na to sprzedawca.
    Na przyszłość przy zakupie radzę pytać się sprzedawcy, czy można towar zwrócić, jak będzie nie pasował. Wtedy jeśli powie, że tak, będziesz mógł się reklamować, bo zawarłeś słowną umowę ze sprzedawcą.
  • Poziom 22  
    Dlatego też obecnie jest dobrze kupić towar przez internet, a odebrać osobiście. W takiej sytuacji masz 10 dni na zwrot bez podania przyczyny - umowa poza miejscem siedziby sprzedającego.
  • Poziom 11  
    @pixel7
    minus koszty przesyłki. Za to zapłacić musi kupujący
  • Poziom 30  
    dariuszjfds napisał:
    @pixel7
    minus koszty przesyłki. Za to zapłacić musi kupujący


    Jaki jest koszt przesyłki przy odbiorze osobistym ?
  • Użytkownik usunął konto