Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Atmega8]LCD+PCF8583+24c02

alfam17 07 Jan 2010 22:31 2518 14
Altium Designer Computer Controls
    alfam17
    Level 19  
    Bardzo bym prosił doświadczonych użytkowników o sprawdzenie poprawności mojego schematu.
    Na schemacie znajduje się Atmega8 oraz podłączony układ PCF8583 oraz na tej samej szynie pamięć 24c02
    Do portu B podłączyłem LCD
    Proszę o sugestie co ewentualnie ulepszyć w tym schemacie.

Poszukuję także:
    1) Sposobu na podtrzymanie bateryjne układu PCF
    2) Sposobu na odczyt temperatury za pomocą termopary.

Zaznaczam że jestem początkującym w projektowaniu tego typu ukłądów dlatego proszę wszystkich o wyrozumiałość i życzliwą pomoc.

Układ mam zamiar oprogramować w Bascomie bo jest chyba łatwy do nauczenia się
  • Altium Designer Computer Controls
    mirekk36
    Level 42  
    Szyna I2C ok - chociaż ja bym dał rezystorki 4,7K albo nawet 5,6K

podłączenie LCD - ZONK - bo chyba się pomyliłeś - jeśli już któryś z sygnałów sterujących na stałe podłącza się do GND to pin R/W wyświetlacza a nie pin E - tak jak to zrobiłeś u siebie na schemacie.

zasilanie bateryjne do PCF'a jest banalne - bierzesz dwie diody żeby odseparować bateryję powiedzmy 3V od napięcia zasilania VCC a połączone katody tych 2 diod dajesz na nogę VCC układu PCF. Czyli jedna anoda do VCC a druga anoda do +3V Bateryjki. Diody najlepiej jakieś shottky o niskim spadku napięcia
    marco47
    Level 41  
    Witam kolegów
    Kolego alfam17
    Staraj się na przyszłość rysować schematy z pewną dozą logiki .
    Zasilanie +5V rysuj do góry , a GND znacznikiem na dół , tak jak przy ATmega8 .
    Resztę wyjaśnił kolega mirekk36
  • Altium Designer Computer Controls
    alfam17
    Level 19  
    Witam Panów
    Rozbudowałem troszkę swój układ z Atmegą.
    Dodałem:
    -sterowanie przekaźnikiem
    -podtrzymanie bateryjne dla PCF'a