Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B Po rozgrzaniu coś odcina zasilanie na pompę paliwa

Robert 78 08 Sty 2010 14:07 3789 11
  • #1 08 Sty 2010 14:07
    Robert 78
    Poziom 9  

    Witam.Szukam kogoś mądrego kto podpowie mi co robić.Mam problem z Vectrą b 2001r.Po odpaleniu kiedy silnik jest zimny chodzi normalnie.Po rozgrzaniu coś odcina zasilanie na pompę paliwa(znika napięcie na wtyczce końcowej wkładanej do pompy już)silnik 2.0 16v benzyna. Wymieniłem juz przekażnik i jest to samo.Pompę oczywiście sprawdzałem jest dobra.Gdzie szukać usterki? Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

    0 11
  • Pomocny post
    #2 08 Sty 2010 14:54
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    sprawdz zasilania na przekaznik i mase ze sterownika

    mozliwe ze tam jest problem i masz uwalony sterownik

    0
  • #3 12 Sty 2010 18:10
    Robert 78
    Poziom 9  

    Przepraszm że dopiero dziś, ale do rzeczy:
    - sprawdziłem jak pisał fuelinyourblood zasilanie na przekaznik pompy, i wygląda na to że miał racje, to znaczy np. gdy auto jest zimne i normlanie odpala po przekręczeniu stacyjki pokazuje sie tam masa, przekaznik zwiera normlanie pompa działa. Kiedy natomiast silnik sie zagrzeje, i zgaśnie masa jest na tym przewodzie tylko kiedy kluczyka nie ma w stacyjce, po przekręceniu znika przekaznik nie załącza no i pompa nie działa. Czyli wygląda na ECU ?

    0
  • #4 12 Sty 2010 18:55
    autolucas
    Poziom 14  

    kolego sprawdzałeś czujnik wału?

    0
  • #5 12 Sty 2010 19:06
    emeryt2
    Poziom 42  

    Ten sterownik silnika odpali na jednym czujniku - wałka.
    Sprawdzić kontakt wtyczki na ECM , a następnie sterownik.

    0
  • #6 12 Sty 2010 19:58
    Robert 78
    Poziom 9  

    autolucas napisał:
    kolego sprawdzałeś czujnik wału?


    Gdyby był uszkodzony, auto by nie wogóle nie zapaliło, a może się mylę (wał korbowy)?

    Dodano po 7 [minuty]:

    emeryt2 napisał:
    Ten sterownik silnika odpali na jednym czujniku - wałka.
    Sprawdzić kontakt wtyczki na ECM , a następnie sterownik.


    W jaki sposób sprawdzić sterownik ?

    0
  • #7 13 Sty 2010 06:19
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sterownik sprawdzasz , czy jest kluczowanie na cewki , ale pierw sprawdz to co masz napisane.

    1
  • #8 13 Sty 2010 07:06
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 13 Sty 2010 09:26
    bartek_j
    Poziom 35  

    A weź zastąp ten przekaźnik zworą na chwilę, żeby pompa cały czas działała i zobacz czy też zgaśnie wtedy.
    Byćmozę wyłączenie pompy to skutek a nie przyczyna -> sterownik wyłącza pompę gdy silnik się nie kręci.

    0
  • #10 13 Sty 2010 15:56
    Robert 78
    Poziom 9  

    bartek_j napisał:
    A weź zastąp ten przekaźnik zworą na chwilę, żeby pompa cały czas działała i zobacz czy też zgaśnie wtedy.
    Byćmozę wyłączenie pompy to skutek a nie przyczyna -> sterownik wyłącza pompę gdy silnik się nie kręci.


    Tak jest, sterownik wyłącza pompę jak tylko lekko się nagrzeje, około 10-15min auto pracuje normalnie. Potem gaśnie i przy próbie rozruchu sterownik nie podaje masy na przekaznik pompy, który nie zwiera czego efektem jest brak zasilania pompy, auto nie pali.

    emeryt2
    Być może, coś jest nie tak z wtyczką, bo wlaśnie wystarczy nią lekko jakby ruszyć i auto gaśnie odrazu. Sprawdziłem jednak przewód od przekaznika do końca wtyczki i tam jest ok przejście cały czas, może być coś w samej wtyczce uszkodzone ? Nie wydaje mi się, bo przecież po zamontowaniu i zaciśnieciu tej blokady wtyczka siedzi bardzo mocno na swoim miejscu. No i po tym jak tylko silnik i sterownik się wychłodzą, auto zawsze odpala bez problemu.

    0
  • #11 13 Sty 2010 16:42
    emeryt2
    Poziom 42  

    To objaw zimnego lutu w ECM / na pinie sterujacym przekaznik pompy/ lub słaby kontakt gniazda wtyczki na tym pinie. Musisz to dokładnie sprawdzić .

    0
  • #12 21 Sty 2010 19:36
    Robert 78
    Poziom 9  

    emeryt2 napisał:
    To objaw zimnego lutu w ECM / na pinie sterujacym przekaznik pompy/ lub słaby kontakt gniazda wtyczki na tym pinie. Musisz to dokładnie sprawdzić .


    Dopiero teraz, ale chciałem napisać jak już wszytko będzie ok.

    Uszkodzony byl zgodnie z przypuszczniem sterownik (ECU) sam nie podjąłem się naprawy, znalazlem poprzez allegro firme ( nie wiem czy można tu podać namiary) z miejscowości REDA, która naprawiła sterownik w jeden dzień, dając dodatkowo rok pisemnej gwarancji, dodatkowo bezpłatna diagnoza i dobry kontakt telefoniczy. Tak więc zdecydowanie polecam.

    Dziękuje przy okazji wszytkim za pomoc, a w szczególności fuelinyourblood , oraz emeryt2 :wink:

    Temat do zamknięcia.

    1