Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

laguna 1.8 pali tylko czasem

08 Jan 2010 15:19 3436 24
  • Level 9  
    Witam!

    jestem wlascicielem laguny 95' 1.8 w benzynie i mam pewien problem.
    Samochód nie chce palic jak jest ciepłe.Jak jest zimne pali na dotyk,ale jak się zagrzeje można kręcic i kręcic i nic.

    Bardzo proszę o pomoc. Chętnie przeczytam Wasze opinie.

    P.S

    Bylem na komputerze i nic nie zostało wykryte
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 35  
    jak jest ciepły ma iskre i impuls na wtryski?

    jak nie to wymien czujnik poł wału
  • Level 16  
    sprawdziles czy jest iskra w trakcie krecenia jak nie chce zaplic oraz czy dochodzi paliwo ??
  • Level 9  
    bylem na komputerze i czujnik polozenia walu jest dobry..
    paliwo dochodzi wiem poniewaz byla sprawdzana pompa
    iskra podczas krecenia jest sprawdzalem kilkakrotnie

    jak jest zimny to wystarczy obrócić i pali na dotyk;/
  • Level 16  
    Czujnik temperatury silnika info do komp.?
  • Level 16  
    A czy bylo sprawdzone czy dochodzi wysterowanie na wstryski(jesli jest na wtryskach? nie znam tego silnika).A co do czujnika polozenia walu bylo to sprawdzane jak silnik byl odpalony czy jak juz nie chial zapalic?Pytam dlatego ze mialem raz przypadek ze bylo zero bledow a samochod po rozgrzaniu gasl i nie szlo go zapalic w zaden sposob,po chwilowym odczekaniu odpalal i tak w kolo .A okazalo sie ze jednak czujnik walu nawalal po przekroczeniu pewnej temp.
  • Level 9  
    co do czujnika temperatury plynu to nic nie wykazalo...

    a jezeli chodzi o czujnik polozenia walu to samochud byl sprawdzany jak silnik pracowal i niestety nic nie zostalo wykryte

    zaprowadzilem samochod do mechanika niestety nie umial sobie z tym poradzic...;/
  • Level 16  
    Podmień czujnik położenia wału.
  • Level 15  
    Witam. Moim zdaniem to zacznij od sprawdzenia luzów zaworowych.
  • Level 9  
    silnik jest 1.8 jednopunktowy wtrysk

    i z mechanicznej strony auto jest sprawne luzy zaworu sa ok

    pytam poniewaz mechanik sobie nie umial z tym poradzic i nie wiem co mam z tym zrobic.
    teraz zajmuje sie tym elektryk i jezeli sobie z tym rowniez nie poradzi to nie wiem co mam dalej robic a wasze opinie moze pomoga mi dojsc do przyczyny...
  • Level 35  
    zbychu1 wrote:
    Witam. Moim zdaniem to zacznij od sprawdzenia luzów zaworowych.


    co maja luzy zaworowe do tego?

    wymień czujnik poł wału
  • Level 9  
    ponoc jest tak ze jezeli czujnik jest uszkodzony to nie odpali niezaleznie od tego czy jest cieply czy zimny...
  • Level 15  
    Co mają do tego luzy zaworowe? Ano mają, ponieważ gdy są zbyt małe to na rozgrzanym silniku może ich nie być wcale i wtedy zawory się nie domykają i jest zero kompresji
  • Level 9  
    komputer byl jeszcze raz robiony i raz kolejny nic nie zostalo wykryte a czy moze to byc przyczyna cewki albo kopulki??
  • Level 15  
    Może, ale pisałeś że iskra podczas kręcenia jest ok
  • Level 10  
    witam miłem coś takiego w lagunie 2.0 zakładam ze to 8v zimny silnik palił super ciepły bardzo cieżko ale palił gdy wcisnałem pedał gazu na maksa i wtedy jakimś cudem zapalał ale do rzeczy w tym silniku na głowicy zaraz za rozrządem jest czujnik ciśninia paliwa który w moim przypadku był dziurawy przez co leciało przez niego za dużo paliwa i zalewało go i nie szło go odpalic też byłem na komputerze i tez nic nie wykazywało nie gwarantuje ze to jest to ale według mnie na 98% to jest to. jak cos to moge przesłać zgjecia tego czujnika i gdzie się on znajduje.
  • Level 20  
    A ja stawiam na czujnik temperatury dla ecu, Jeżeli parametry się rozjadą to na kompie nie będzie błędu, trzeba patrzec na parametry.
    Ja zawsze w takich sytuacjach podłączam zamiast czujnika opornik dekadowy do sprawdzenia.
  • Level 10  
    do kolegi "powidz" zgadzam sie z Tobą może to być nie mówie że nie ale wystarczy wypiąć ten czujnik i powinno być dobrze bo jak nie bedzie sygnału od tego czujnika to komputer bierze dane z innego który bada temperature a wątpie że dwa są wadliwe u mnie było to samo i czujnik wyminiłem na nowy i było bez zmian to samo nic to nie dało a tylko 45 zł w plecy. u mojego kolegi było to samo wymienił podobnie jak ja mase czujników które były dobre a problem tkwił w tym "cudzie" z tego co wiem to jest to czesta usterka w tym silniku.
  • Level 15  
    Witam ponownie.Co do czujnika temperatury to jest to możliwe, tym bardziej że diagnostyka komputerowa rzadko wykrywa jego uszkodzenie.Najlepszym sposobem jest pomiar omomierzem. Przy 20*C powinien mieć 2000-3000 omów, a przy 90*C 200-300
  • Level 16  
    Patryk5 wrote:
    ponoc jest tak ze jezeli czujnik jest uszkodzony to nie odpali niezaleznie od tego czy jest cieply czy zimny...




    Elektronikiem nie jestem i jesli bym na wlasnej skorze sie nie przekonal to bym Ci napewno nie pisal o tym,zeby wprowadzac Cie w blad zamiast pomoc.I ponoc takie samo zdanie jak TY mial dealer i 4 inne warsztaty .A jednak niemozliwe stalo sie mozliwe.
  • Level 9  
    dobrze czyli co miales na mysli??
    Bo nie do konca rozumiem...
  • Level 9  
    Dzierkuje bardzo za udzielone informacje juz sie wszystko wyjasnilo zaprowadzilem auto do mechanika a on wymienil kopulke oraz czujnik temperetatury plynu widocznie to bylo przyczyna

    i to prawda ze sa 2 czujniki i jezeli jeden jest nie sprawny to drugi wysyla sygnal ze jest wszystko dobrze...

    jeszcze raz dziekujue wszystkim;)

    naprawde spoko z was ludzie;]
  • Level 16  
    Znajomy w lagunie 1.6 16V miał nieoryginalny czujnik położenia wału który komputer wyczytywał jako sprawny, zrobił praktycznie remont silnika i też nie pomogło. Problemem było zaoszczędzenie pieniędzy na nieoryginalnym czunjniku położenia wału który później tyle namieszał... Objawy jak w temacie.
  • Level 11  
    jak byłeś na komputerze mogłeś sprawdzić kompresje, zobacz czy Ci ucieka płyn chłodniczy. Polecam wymienić uszczelkę pod głowicą.
  • Level 10  
    To ja wam jeszcze sprzedam taki temat, że miałem podobne objawy w 2,0 benzyna gdzie zimna palił na dotyk na benzynie i na gazie i wystarczyło 5 minut pracy żeby zaczęła pływać na obrotach aż gasła i już jej nie szło odpalić, aż nie ostygła jakieś parę godzin. Żadne komputery nic nie wskazywały u mechaników była kilku każdy sprawdził co podejrzewał, aż czwarty z głupoty podstawił cewkę zapłonową i to był strzał w 10 Widać jak się nagrzała to dawała słabsze napięcie albo coś i to było przyczyną