Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

corsa B 1,4 - problem z uruchomieniem na PB

r3w4rd 09 Jan 2010 11:15 2196 9
  • #1
    r3w4rd
    Level 15  
    AUTO:
    - Corsa 1,4 16 V (95r.) sport
    - silnik X14XE
    - PB + LPG
    - instalacja gazowa: centralka LANDI L.E.S. 98A i emulator wtrysków AUTRONIC AE-304 z przełącznikiem diodowym 2 -pozycyjnym

    Potrzebuje schematu do tej centralki ponieważ mam jeden kabelek przerwany (pojedynczy czarny kabel) z zaizolowaną końcówkę od centrali i chciałbym wiedzieć od czego on jest.

    USTERKA:
    Mogę odpalić auto w trybie awaryjnym na LPG. Jak auto pochodzi z minute i się rozgrzeje to mogę przełączyć na PB i jeździ normalnie. Natomiast gdy od razu próbuje przełączyć na PB to auto gaśnie na wolnych obrotach, zaś przy wciśniętym pedale gazu nie gaśnie. Problem mam jedynie na zimnym silniku zwłaszcza po nocy, wtedy na PB nie idzie go odpalić. Na ciepłym silniku bez problemu pali na PB.
    Czy te objawy mogą pochodzić od niesprawnego zaworu EGR? Proszę o pomoc

    WYMIENIANE CZĘŚCI:
    świece, filtry, pompa paliwowa, elektrozawór LPG, czyszczony silnik krokowy
  • #2
    bryczek11
    Level 12  
    sprawdż zaworek na parowniku może on delikatnie puszcza ewentualnie odłącz na noc przewód od miksera i rano sprubój odpalić na pb
  • #3
    mania2
    Level 15  
    raczej to niesprawny reduktor,przez noc wypelnia ci kolektor ssący i podczs odpalania na pb masz dwa paliwa
  • #4
    r3w4rd
    Level 15  
    na pewno miałem niesprawny elektrozawór i tak jak pisaliście tworzyła się niepalna dawka, oprócz tego nieszczelny zbiornik paliwa pod deklem ale nadal auto po całej nocy źle pali, sprężanie silnika poprawne, jutro sprawdzę wydech czy nie jest przytkany

    na bieżąco będę informował co mu dokuczało
  • #5
    zbychu1
    Level 15  
    kiedy wydech przytkany to auto traci moc ale odpala, ja bym sprawdził czujnik temperatury silnika
  • #6
    MAX52
    Level 21  
    Przy centrali L.E.S.98A są dwa przewody czarne,jeden to minus akumulatora,drugi pod czarną koszulką jest żółto niebieski i jest to sygnał TPS-u.Ostatnio miałem taki przypadek braku rozruchu na zimnym,pomogło wypompowanie starego paliwa ze zbiornika i wlanie świeżego.
  • #7
    bartek_j
    Level 35  
    Prawdopodobnie problem ze źle ustawioną emulacją sondy lambda przy pracy na gazie. Powoduje to rozsypkę map w sterowniku benzynowym i może powodować problemy z pracą na jałowym na zimno.
  • #8
    r3w4rd
    Level 15  
    problem leżał po stronie elektryki, jakiś zimny lut przy czujniku położenia wału korbowego uniemożliwiał mi rozruch na zimnym silniku
  • #9
    mania2
    Level 15  
    Ooo jeszcze nie widzialem aby można było sprawdzić coś w czujniku położenia wału chyba że go rozprułeś na połowe
  • #10
    r3w4rd
    Level 15  
    dobra nie czepiaj się już słówek, z każdego czujnika muszą wychodzić jakieś kable i chodziło mi o to że coś nie łączyło