Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy turbina w silniku abh vw sharana ma zmienna geometrię???

09 Sty 2010 12:38 3755 15
  • MetalWork
  • Poziom 32  
    witam, jakie przyczyny takiej frustracji? :D , jakie masz kolego objawy , powodzenia
  • MetalWork
  • Poziom 34  
    Pomyliłeś kolego oznaczenie silnika - ABH to jednostka benzynowa 4.2 l V8 a Ty, skoro masz silnik o mocy 90 KM to masz zwykłą turbinkę bez zmiennej geometrii.
  • Poziom 34  
    Może być N75, wężyki owszem ale ciśnieniowe, nieszczelność dolotu, uszkodzenie MAP sensora, nieszczelność siłownika zaworu wastegate na turbinie itd.
    Przede wszystkim należałoby zVagować samochód i stwierdzić z czym mamy do czynienia - czy z przeładowaniem czy niedoładowaniem - czyli logi dynamiczne i odczytać ewentualne błędy.
  • Poziom 8  
    wiesz bylem juz na vagu i w kilku innych warsztatack nic nie pokazalo wszystko niby jest ok ale nie jest tak nie mozna jezdzic mozna kiedys przy wyprzedzaniu sie zdziwic

    Dodano po 3 [minuty]:

    i jeszcze jedno mialem kiedys pekniety gruby waz od intrcolera wymienilem go wczoraj sciagnalem n 75 zaczalem dmuchac i ssac i w jednej koncowce nie szlo wlozylem szczykawke i bylo tam pelno oleju wyczyscilem przedmuchalem i zobaczymy zalozylem narazie inny nowszy ale wtyczka pasowala

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeszcze jedno pytanie co to jest ten map sensor?
  • Poziom 39  
    Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
  • Poziom 34  
    Przemo1985 napisał:
    wiesz bylem juz na vagu i w kilku innych warsztatack nic nie pokazalo wszystko niby jest ok


    w obecnych czasach są fajne gadżety czyli pamięć podręczna, jak ktoś robi Ci logi i diagnostykę to daj tego pendrive'a niech Ci to zgra na niego a potem możesz te dane wykorzystać przynajmniej do tego aby resztę z nas z tym zapoznać, uwierz mi, że wszystko tam pokaże, trzeba tylko tego kogoś, kto te dane odczyta tak jak być powinno, a większość forumowiczów tutaj na tej podstawie powie co trzeba wymienić ew. sprawdzić dalej i wymienić by było OK.
  • Poziom 8  
    tylko wiesz teraz mi to przypomnialo ze jak bylem pierwszy raz na kompie (ten komp to antyk) ale pokazl aktywny blad cos z kolektrorem wlasnie jakis czujnik ale ja sobie pomyslalem ze mu odbilo

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    gdzie sie miesci czujnik dolotowy kolektora?
  • Poziom 34  
    Daj te logi z komputera bo ten dolot to jedno a czujnik to drugie a tak wogóle to razem jesteśmy naprani więc o co chodzzzzzzzzzzi ?
  • Poziom 8  
    wiesz co sztomel ja sie na tym nie znam a widze ze ty jestes fachowcem nawet nie wiem co to logi bylem u znajomego w warsztacie ale on ma tani komputer i ona pokazal czujnik koelektora i centralka zablokokowana centralki nie szlo usunac a pozniej pojechalem do warsztatu i gosc mial dwa komputery i na zadnym nie wykazywalu bledu widzialem ze bylo napisane brak bledow silnika juz sam nie mam pojecia gdzie z tym samochodem jechac wczoraj sciagnalem n 75 i byl w nim olej moze to to
  • Poziom 34  
    Już wytrzeźwiałem więc odpisuję :
    olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora.
    Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić Twój samochód - serio ! O tym w daleszej części tego programu.
    Logi dynamiczne - czyli pomiar wartości m.in. ciśnienia doładowania pod obciążeniem - pomiar wartości ciśnienia turbodoładowania na 3 lub 4 biegu w zakresie od 1500 do 4200 obrotów na minutę silnika z wciśniętym w czasie tej próby pedałem przyspieszenia cały czas do oporu, coś w tym stylu :
    Czy turbina w silniku abh vw sharana ma zmienna geometrię???

    to jest właśnie przykład przeładowania turbosprężarki (pomiar dokonywany w zakresie 1700 do 3990 obrotów/minutę) - wartość w polu C to obroty silnika, wartość w polu D to ciśnienie doładowania jakie wymaga sterownik silnika w danym zakresie obrotów a wartość w polu E pokazuje jakie jest aktualne ciśnienie doładowania w danym zakresie obrotów i z tego logu dynamicznego wynika, że wartość z pola E nie pokrywa się z wartością z pola D a powinna i jeśli jest wyższa to znaczy, że aktualne ciśnienie doładowania jest wyższe niż to jakie wymaga sterownik silnika, taki log świadczy o przeładowaniu turbosprężarki i jest powodem wchodzenia sterownika silnika w tryb pracy awaryjnej czyli to co występuje u Ciebie, lub masz niedoładowanie - ale to trzeba właśnie ocenić na podstawie takiego odczytu ciśnienia doładowania, pokaż to mechanikowi i pewnie (lub nie) zakuma o co chodzi). Wartość duty cycle Wastegate bypass to praca elektrozaworu N75 - w tym przypadku wartość ponad 90% świadczy o tym, że elektrozawór jest maksymalnie otwarty aby zbić wartość ciśnienia doładowania a mimo to ta wartość nie spada co świadczy, że zawór jest sprawny a nie działa siłownik otwierający zawór upustowy wastegate w turbosprężarce (na tym akurat przykładzie zmienna geometria turbosprężarki) co może oznaczać albo zapieczenie zmiennej geometrii turbosprężarki albo (w Twoim przypadku zwykłej turbiny) nieszczelności siłownika sterującego wastegate lub wężyka ciśnieniowego podającego ciśnienie na ten właśnie siłownik. Teraz mam nadzieję, że rozumiesz dlaczego jest potrzebne wykonanie takiego m.in. logu - daje to obraz o aktualnym ciśnieniu doładowania jakie podaje Twoja turbosprężarka - bo na oko tego nie da się ocenić i wtedy na tej podstawie można ocenić co się u Ciebie dzieje, gdyby wartość w polu E była niższa niż ta w D to świadczy właśnie o niedoładowaniu turbosprężarki i w tym przypadku pierwsze co należaoby wtedy sprawdzić to to czy elektrozawór N75 pracuje w prawidłowym zakresie - około 30 do 60 % oraz czy siłownik ciśnieniowy zaworu wastegate przy turbosprężarce nie zapiekł się w pozycji uchylonego zaworu WG.
    Może jest to trochę zawiłe ale jakże pomocne, program VAG-COM wraz z interfejsem do podłączenia samochodu pod komputer do takiej diagnozy sam możesz nabyć za niewiele ponad 50-90 złotych (to jest ten tani sprzęt za śmieszne pieniądze i dostępne na necie oprogramowanie do niego) i jeśli opanujesz jego pracę to samodzielnie możesz wykonywać odczyt błędów i logi dynamiczne i statyczne by samemu (lub z pomocą forumowiczów) oceniać wartość tych logów jak i błędów a będziesz to miał już wtedy za darmo a nie za 50 lub więcej złotych (jak kasują w warsztatach samochodowych lub diagnostycznych za samo podłączenie auta pod komputer) więc warto się zastanowić nad niewielkim wydatkiem - teraz to pewnie mnie koledzy z forum zjedzą za te treści ale sorry koledzy - nigdy mechanikiem samochodowym nie byłem ani nie jestem i nie utrzymuję się z tej profesji (choć nie jednego pana Heńka w stodole wiedzą bym przegonił i nie tylko, jak się okazuje), jestem tylko zwykłym menelem, który czasem chce komuś pomóc a laptopa i wydatki na neta zasila mi Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w mojej miejscowości :spoko: Czuj, czuj, czuwaj albo heil Hit..... jak to mawiała moja babka w czasie powstania.
    Chyba jednak jeszcze nie wytrzeźwiałem do końca ale słów na wiatr nie rzucam.
  • Poziom 34  
    Wystarczy w zupełności ale pod warunkiem, że będzie miał ten program możliwość wykonywania i zapisywania logów, proponuję zadzwonić do sprzedającego i zapytać go o to, wersja 311 jest najlepsza i najstabilniejsza oraz ma możliwość zapisywania logów ale jest po angielsku a tu musisz się najpierw upewnić.