Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 1,9 jtd 2006r drgania nadwozia

09 Jan 2010 14:50 5680 5
  • Level 2  
    Witam.
    Proszę o pomoc.
    Podczas dodawania gazu na 3,4 lub 5 biegu samochód wpada w jakieś dziwne drgania.
    Jeżeli puszczę gaz problem zanika.
    Opony są nowe i wyważone osie są sprawdzone. Przeguby także. Poduszki silnika i skrzyni także. Łapa długiej osi także.
    Jeżeli ktoś kiedyś miał taki problem proszę o radę bo jak na razie kilku mechaników nie dało sobie z tym rady a przecież nie będę wymieniał całego układu napędowego.
    Pzd Fiat Stilo multiwagon 1,9 jtd 115km
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 16  
    Witam, te drgania to koło dwumasowe, jeśli nie chcesz wydawać teraz na remont 2000zł, to nie należy przyspieszać bardzo gwałtownie, na 4 i 5 biegu. szczególnie problem na pewno występuje w przedziale 1700-2300 obrotów. Mam tosamo w punto JTD.
    wysoki moment obrotowy tych silników powoduje przeciążenia. Postaraj się unikać takich sytuacji i np redukuj biegi żeby wyprzedzać,
    Pozdrawiam.
  • Level 2  
    Dzięki za info
    jak rozmawiałem z mechanikiem to mi powiedział ze kolo dwumasowe nie ma tu nic do gadania więc moje pytanie z kąd masz pewnośc ze to jest ono?
    A drugie patrzałem w necie i nowe kosztuje 1300 pzd seba
  • Level 16  
    Witam.
    nie miałem tego problemu, dopóki mialem seryjne 85KM, problem pojawił się po podniesieniu mocy do 115KM. Tuning robiłem w serwisie silników diesla i przy wymianie sprzęgła powiedziano mi że mam mały luz na kole dwumasowym,
    sam to widziałem (mały luz między tymi talerzami),
    Problem polega na tym, że przy niskich obrotach i przyspieszaniu koło dwumasowe wpada w te wibracje. problem znika po podwyższeniu obrotów silnika.
    Wydaje mi sie to całkiem logiczne.

    Pozdrawiam.

    ps. czy przy wyższych obrotach też to u Ciebie występuje?
  • Level 2  
    Nie te drgania pojawiają sie w przedziale 2000-3000
    potem ustępują i to wszystko na 3 4 5 biegu nigdy na 1 2 pzd
  • Level 16  
    Nie będę się upierał na siłę, u mnie problem znika powyżej 2500 obrotow, ale jeśli masz większe luzy problem będzie się nasilał. Chyba że spokojniej przyspieszam to jest ok..

    a tak woogóle to teraz 115KM / 250Nm :) 9 sek do 100km/h :)))

    Pozdrawiam dieslowców. :)